Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Nisan '09

 
Kategori
Güncel
 

Helal Olsun Alican'a

Helal Olsun Alican'a
 

...Alican..


Logaritma cetvelini askerde öğrendim... Lise 1 den sonra okula devam etmediğim için, okulda adını bile duymamıştım.
O zamanlar lise görmüş adam az olduğundan, bendeniz cennet kuşunu topçu çavuş talimgahına yazmışlar.
Gündüz piyade talimi, gece sahra talimnamesi... Bir de tamamen bilgiye dayalı "Ateş İdare Bölümü"ne aldılar.
Liseden kaçtım, üniversiteye tutuldum (sınıfta ünv. terkler de vardı).

Bütün eğitimi 3,5 aya sığdırabilmek için fazla mesai yapmaya mecburduk. Dersler, gece geç saatlere kadar sürerdi. Gece nöbeti de olduğundan, alışkın olduğum halde ben bile uykuya hasrettim.

Kapalı mekan nöbetleri 2 saatti. Tuvalet çıkarsa, enikonu temizlik yaptığımdan vakit geçerdi. Ama yemekhane nöbeti geçmek bilmez. Kalorifer yandığı için mekan sıcaktır. Silahımız zimmetli kasaturayı kaybedersek yandık! Devriyeler, uyuyanı yakalarsa, hiç uyandırmadan silahını alıp kaybolur. Uyanıp ta silahını yerinde bulamazsan, vay haline! Yemekhane nöbetinde masaya oturursan, uyumama ihtimalin çok azdır.

Bir 2-4 yemekhane nöbetimde, yüksek radyatöre sağ kolumu dayayıp dururken bir an için beynim uyumuş ve dirseğim kaydı...
Demirdöküm radyatör dilimine yüzümü çarpınca, uyandım. Hemen kasaturama baktım, yerindeydi. Mendili ağzıma bastırdım, kan doldu. Ayna olmadığından yüzümü göremedim.

Biraz sonra, devriye değiştirmeye gelecekti. Diğer mendille ağzımı burnumu nezleymiş gibi kapattım. Değişim bitince hemen tuvalete gidip aynaya baktım. Alt ve üst dudağım patlamış, ön dişim de kırılmıştı.
***
Alican' da Ermeni hududunda nöbet tutarken kulede uyumuş. Nöbetçi subayı, durumu görünce Alican'ın namusu olan emaneti alıp gitmiş. Çocuk uyanınca, ne yapsın? Gidip subaya, "Komutanım, ben kulede uyurken tüfeğimi çaldırdım" mı diyecek?
Geçmiş hududu, kuledeki ermeni neferin tüfeğini bir şekilde alıp, kendi kulesinde nöbete devam etmiş.

Subay, gelip te Alican'ı elinde tüfekle nöbette görünce şaşırmış tabi. Durumu öğrenince, Alican'ı alnından öpüp, ertesi gün tezkeresini verip köyüne göndermişler. Hudut kapısının ismi de "Alican" olmuş.
***
Sırtını Sam amcasına dayamış Erivan'la mı mutabıkız, yoksa bize "abi" diyen Bakü ile mi?...

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..