Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '09

 
Kategori
Havacılık
 

Helikopterin bakım skandalı

Helikopterin bakım skandalı
 

SHGM kendi kanunlarını çiğnedi ve AD'de belirtilen gerekleri zamanında yerine getirmeden işletilemez denilen helikopterin işletilmesine göz yumarak 6 kişinin ölümüne neden oldu.

Helikopter kazasında Sivil Havacılık Genel Müdürlüğü'nün kendi kanunlarına nasıl ters düştüğünü belgeleriyle gözler önüne seriyor...

İşte Sivil Havacılık Genel Müdürlüğünün yayınlamış olduğu AD’ye Uygunluk başlığı altındaki 30 no'lu maddesindeki bakım direktifleri uygulaanmayan hava aracı uçamaz ibaresi ile denetlemesi gereken kurumun SHGM kurumu olduğunun kanıtı.

Madde 30- Hava aracı imalatçısının bağlı bulunduğu sivil havacılık otoritesi tarafından gövde, motor, pervane (mevcut ise) için yayınlanmış olan bir AD'nin kapsamına giren, Türk Sivil Hava Aracı Siciline kayıtlı herhangi bir hava aracı, söz konusu AD'de belirtilen gerekleri zamanında yerine getirmeden işletilemez.

Peki hayati önem taşıyan bu madde çiğnendimi diye soranlarınız olursa, eldeki belgeler ve kanıtlara göre hemde birçok kere çiğnendi. SHGM tarafından verilen helikopterde uygulandığı iddia edilen bakım direktifleri aynı baım teknisyeni lisans numarası ile farklı imzaların bulunduğu 7 ayrı belge skysunhaber tarafından ele geçirildi.. Bu belgeler aynı isim ve lisans numaralı şahıs tarafından imzalandığı haalde hiçbiri birbirine benzemiyor ve tarafımdan Kriminal laboratuara gönderilme talebi ile BBP yönetimine teslim edildi...Şu anda ise sonuçlar bekleniyor. Pilot imzası da farklı değil.. O konuda da bir çok imza örnekleri laboratuarda inceleniyor.

İşte o teknisyene ait olduğu iddia edilen imzalardan bazıları

AD Uygulamaları AD’ye Uygunluk Madde 30- Hava aracı imalatçısının bağlı bulunduğu sivil havacılık otoritesi tarafından gövde, motor, pervane (mevcut ise) için yayınlanmış olan bir AD'nin kapsamına giren, Türk Sivil Hava Aracı Siciline kayıtlı herhangi bir hava aracı, söz konusu AD'de belirtilen gerekleri zamanında yerine getirmeden işletilemez.

MADDE 40 incelendiğinde ise dnetlenmesi gereken hava aracının kimler tarafından denetlenmesi gerektiği SHGM tarafından açıkça belirtildiği halde gerekli denetimler yapılmamış veya yapılmış ancak göz yumulmustur

Madde 40- Denetici, işleticinin tutmak ile yükümlü olduğu ve yukarıda tanımlanan AD kayıtlarının güncel olduğundan emin olmalıdır. Ayrıca denetimci, AD uygulamalarında, işleticinin doğru ve güncel teknik dokümanları kullandığından emin olmalıdır. AD durum takibinin denetlenmesi, işletici bakım faaliyetlerinin tümüne uygulanacaktır. AD durum denetlemesi için deneticinin takip edeceği metotlardan bazıları aşağıda belirtilmiştir:

• Tamamlanmış, uygulanmış AD'ler kontrol edilecektir. Bu kontrol sırasında Mühendislik Yetkilendirmeleri (Engineering Authorisations), Mühendislik Emirleri (Engineering Orders), iş emirleri, bakım el kitapları referansları ve Servis Bültenleri gözden geçirilerek AD uygulamasının doğru yapılıp yapılmadığı belirlenecektir.

• AD uygulaması, hava aracı üzerinde fiziksel olarak da denetlenecektir.

Tüm bu bilgiler eşliğinde helikoptede uggulnmadığını tespit ettiğimiz bakım direktifleri olduğu gibi bu bkım direktifleri diğerlerinden farklı olarak kırmızı bültendir (red Alert) Bunun anlamı ise bu bakım direktifi uygulanmadan helikopter kesinlikle işletilemez olmasıdır.Uygulandığı söylenen bakım direktiflerindeki imzalar ise aynı kişiye ait olduğu iddia edilmekte ancak laboratuarda incelenmesi sürmektedir.Türk sivil havacılığının kara bir lekesi olarak hafızalarımıza kazınan bu kazadaki skandallara rağmen SHGM idarecilerinin kafalarını kuma sokmaları ise elle tutulur gibi değildir.

1 tane bakım direktifinin uygulanıp uygulanmadığı konusunda belge sunamayn sözüm ona kaza kırım uzmanları (!) Bakkal kağıtlarını meclis komisyonuna faturaları olmadan sunacak kadar ileri gitmişlerdir. Ancak elde bulunan 15 tane bakım direktifi konusunda ise tek kelime açıklamayı ne meclise ne kamuoyuna nede BBP yönetimine yapamamaktadırlar. Hafta içi geç saatlere kadar hafta sonlarıda dahil olmak üzere çalışan SHGM kaza kırım ekibinın BU İŞTEN NE ŞEKİLDE SIYRILACAKLARINI ARAŞTIRDIKLARIDA ORTADADIR.

Atlas Jet Isparta kazasında hayatını kaybeden 54 vatn evladının ardından şimdide 6 kişinin ölümü ile sonuçlanan ve ismi kaza konan bu seri ölümlerde hatalar yada kasıtlar ispat edildiği halde hiçbir sorumlular hakkında işlem yapılmamasıda düşündürücüdür

İlk uçak fabriksının temelini atan Atatürk hayatta olsa ve bu tablo ile karşı karşıya kalsa sizce ne yapardı ?

Volkan Sürmeli

http://www.skysunhaber.com

volkan@skysunhaber.com

 
Toplam blog
: 18
: 2899
Kayıt tarihi
: 08.06.07
 
 

Almanya'da yaşıyor ve çalışıyorum. Türkiye ve Almanya’da pilotaj eğitimi aldım.  1989 yılından be..