Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

05 Temmuz '10

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hem kültürlü hem medeni

Hem kültürlü hem medeni
 

Nostalji


Bu gelenek nasıl ve kim tarafından başlatılmış bilmiyorum ama hoşuma gidiyor...

Mürefte iskelesinin parmaklıları, korkulukları o yıl şampiyon olan takımın renklerine boyanıyor...

Bu sene yeşil beyaz...

Saatlerdir bekliyorum ama oltalarda tık yok...

Çay bahçelerinin hepsinde düğün var...

Balık olsam ben de uğramam bu kıyılara, gider bir kaya kovuğunda kafamı dinlerim...

Hemen yanımda bir amca çapari yapıyor, seyrek istavrit geliyor... Her balık gelişte ortalığı ayağa kaldırıyor...

Meraklı insanlar gelip çaktırmadan benim boş, emekli yoğurt kovasının içine bakıyor...

Kimi bıyık altından gülüyor...

Kimi “rasgele” diyor...

Kimi meraklı, olmadık sorular sorup adamı uyuz ediyor...

“Kelin merhemi olsa kovada balık olur” da diyemiyor insan...

Kısa cevaplarla geçiştiriyor...

Kimi geçiştirilemiyor... İnatçı...

Bir de öğreten adam modundakilere denk gelirsen yandın...

“Yem ne?”

“ Kurt...”

“ Gelmez kurda! Canlı balık olacak!”

Cevap vermezsen gidecek zannediyorsun... Gitmiyor! Dilenci sümüğü gibi mendebur!

“Bu havada balık olmaz!”

Kaşlarını çatıp yüzüne bakıyorsun oralı bile olmuyor...

“ Ters esiyor rüzgâr... Boşuna beklemeyin onu diyorum!”

Yahu arkadaş keyif benim değil mi? S..tir git! Demek istiyorsun ayıp olacak diye sesini çıkartamıyorsun...

“ Çocuklar size bir kıyak yapayım az ileride bir büfe var onun önünden atın”

Dediği anda pılıyı pırtıyı toplayıp, adam elinde kalmasın diye iskeleyi terk ediyorsun...

&&&

Ertesi sabah sahilde Yıldırım ağabey, Erkul ben asırlık çınar ağaçlarının gölgesinde laflarken bir tepsi balıkla kavruk bir arkadaş geliyor yanımıza... Elinde elliye kadar numaralar yazılı olan bir de çetele var... Bir lira veriyorsun adını yazdırıp balık çekilişine katılıyorsun...

“ Deniz levreği” diyor adam... Arka masadan biri araya giriyor;

“ Yalan söylemesene lan kültür onlar...”

Adam cevap veriyor; “ İnsanın kültürlüsü makbul de balığın ki değil mi? Hem kültürlü hem medeni bunlar!”

 
Toplam blog
: 1280
: 1114
Kayıt tarihi
: 09.08.06
 
 

Deniz tutkunu.Amatör kıyı balıkçısı. Aynı Şarkı ve Ilık Havada Hoşça Kal adlı kitapların yazarı ..