Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '16

 
Kategori
Kültürler
 

Hemşerimiz yazar Aysel Hanım’la, kitabı ile ilgili güzel bir söyleşi yaptık

Hemşerimiz yazar Aysel Hanım’la, kitabı ile ilgili güzel bir söyleşi yaptık
 

Hemşerimiz Yazar Aysel Hanım’la, Kitabı ile ilgili Güzel Bir Söyleşi Yaptık


Cide Rehber- (Mustafa Çalışkan)

 

Yazar Aysel Oturak, Kastamonu AK Parti Milletvekili Sayın Murat Demir’e ve Cide için çalışmalarına aralıksız devam eden sevilen belediye başkanımız Nejdet Demir’le bayramda bir araya gelerek “Hangisi Sizin Hikâyeniz” kitabını takdim etti.

 Biz de kendisi ile Kitabı hakkında konuştuk. Öncelikle samimi röportaj için kendisine teşekkür ediyoruz.

 

Engelliler ve aileleri ile ilgili farklı düşünceleri olduğunu ifade eden Aysel Oturak, Cide’ye bu üçüncü gelişi olduğunu belirterek şunları söyledi “ Aslen Kastamonu’lu olsam da daha önce bilmediğim memleketime Cide’ye 3 üncü gelişim. Burada engellilik konusunda hiçbir bilgi yok, eğitim yok. “geçen sezon burada evde sınava gireceğim dediğimde kimse inanmadı, sonrada bir şekilde evde sınav oldum”.

 Üç sezondur burada çok şeylerle karşılaştım. Onlara da kırılmıyorum aslında çünkü bilmiyorlar, görmüyorlar. Eğer bana destek olunursa burada çok güzel fikirlerim var. Engelli olduğu için utanıyorlar, kimseyle konuşmuyorlar, bazı ailelerde aynen öyle. Ben bunların bu tutumlarını yıkmak onlara örnek olmak istiyorum. Fikirlerimi gerçekleştirmek için ise Kastamonu’muzun ve Cide’mizin desteğine, arkamda olmalarına ihtiyacım var. Onlar isterse beni en güzel yerlere taşır ve yer almamı sağlarlar bunun gibi örnekler çok var,” dedi.

Hangisi Sizin Hikâyeniz adlı kitabı ile ilgili Cide Rehber web sitemize açıklamada bulunan Aysel Hanım Kitabını şöyle özetliyor.” Sekiz yıldır, hayatımı tekerlekli sandalyede ve annemle yaşayarak idame ettiriyorum, yaşadığım ve yaşanılan sorunlar üzerine; yazdığım kitap'la anlatılan 28 bölümden oluşan bölümler sadece engelliyi ya da bir kesimi konu almıyor. Sen, ben, o, bu herkesin kendinden bir pay bulup çıkarabileceği konulara kısaca değinildi. İlk denenmem olduğundan fazla uzun yazmak istemedim. Bununla tecrübe edinip ikincinin daha güzel olmasını beğenilmesini temenni ediyorum” dedi.

 

Ayrıca kitabında “Toplumun engellilere bakış açısında gereken desteği görmediğini belirttiği kitabında anlattıkları tamamen gerçeklerden oluşan ve tüm insanlara örnek teşkil edecek ve tekerlekli sandalye üzerinde sürdürülen yaşamlardan, sağlıklı kişilere maddi imkânları nedeniyle sağlığına kavuşamayanlardan, birilerinin bir eli yağda iken bir kesimin aç yattığına!

Birilerinin egemen, güçlerin altında nasıl düşüncenin bile yasaklarla yaşadığına ve odasında acılar içinde kıvranan ama dünyanın çare üretmekten aciz kalıp sustuğu onca hastalıkla edilen, feryatlara değinildiğini” söyledi.

 

Kapak Tasarımlarını kendinin yaptığı Kitabın tanıtım yazısını, şu şekilde anlatıyor.“Birçoğumuzun göremediği, duyumsayamadığı, anlayamadığı, bilmediği, hissedemediği ne yaşamlar var. Yaşamadan ve tatmadan kim bilebilir bunları” diyerek hayat hikâyemden örneklerle ve engellilere toplumun bakış açısını bir kitap haline getirmek istedim.

Şimdiye kadar görmüş olduğumuz kitaplarda özürlü, engelli, sakat gibi kavramlarla karşılaşıyoruz. Hangisi daha doğru bir tanımlamadır ya da deyiştir bilmiyorum ama çoklarına göre hepsi aynı değeri taşıyor diyebilirim, çünkü hep böyle bakıldığını biliyorum.

 

Her ne kadar bana göre “özürlü kelimesi bir uzvun eksik olması” demek olsa da toplumumuzda genelde hastaya da engelliye de her ne sebeple olursa olsun yürüyemeyen herkese özürlü etiketi hemen yapıştırılıyor. Toplumumuzda engelliliğe yaklaşım konusunda bilinç düzeyinin düşük olduğunu herkes kabul ediyor. Bu ve bunun gibi 28 konuya değinilen kitapta engelli veya engelli olmayan kadınların hayatlarına da değinilmiş sessizliğine ortak olunmaya çalışılmıştır.”

“HANGİSİ SİZİN HİKAYENİZ”in yazarı olan Aysel Oturak”

2003 de Freidreich ataxia hastalığına yakalanan destek tedavisi hariç, tıbben çaresi tam olarak bulunmayan ve bu sebeple 2007 den bu yana yürüyemeyen ve bu duygularla da yazdığı “BENDE UÇURTMALAR GİBİ ÖZGÜR UÇMAK İSTERİM” adlı, bir makalesine 2009 da, Dünya yerel basın (Dwb) 1. lik ödülüne layık görülmüş. Ve 2008 de yön gazetesi ödülünü almış.

İstanbul Beşiktaş bld. Kent. Yönetiminde gönüllü olarak çalışmış.

TSD. Genel Merkez'inde 2 yıl Engelli Kadın Kurulunda yönetici üyelerden biri olarak görev almıştır.

 

Cide Rehber- Röportaj-Mustafa ÇALIŞKAN

 

 
Toplam blog
: 34
: 158
Kayıt tarihi
: 29.06.14
 
 

Merhaba güzel insan, buda benim youtube kanalım abone olursan kanal seninle güzellecek. Eğer kanalı..