Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Haziran '12

 
Kategori
Tarım / Hayvancılık
Okunma Sayısı
960
 

Hemşinli'nin organik çayına GDO'lu fiyat

Hemşinli'nin organik çayına GDO'lu fiyat
 

Rize'nin Hemşin İlçesinde üretilen organik çay.


Bundan bir kaç yıl önce başladı organik çay muhabbeti Hemşin'de. Çayımız organik olacak, fiyatı artacak, fabrika kurulacak, her evden bir kişi işe alınacak vs.

İktidar partisinin ilçe teşkilatı yerel seçimler öncesi en büyük kozu olan Hemşin'e fabrika kurulması hamlesiyle ve bir çoğu havada kalan vaatleriyle bütün ilçeyi organik tarımın hayatlarını kurtaracağına inandırdılar.

Rize'de fabrika olmayan tek ilçeydi Hemşin. Ve Hemşinli de bu hayalini gerçekleştirmek için bilinçli bilinçsiz ne gerekiyorsa yapmaya hazırdı. Yaptı da. Bütün çay müstahsilleri sözleşme imzaladılar organik tarıma geçeceklerine dair.

Nitekim fabrika kuruldu. Faaliyete geçti. Ama Hemşinli'nin organik tarım hakkında hiçbir fikri yoktu. Ne demekti organik tarım? Avantajları dezavantajları nelerdi?Kimyasal gübre kullanmazsan organik olur. Tek bilinen buydu.

Hemşinli bıraktı kimyasal gübre kullanmayı. İlk yıl rekolte neredeyse yarı yarıya düştü. İlk yıl olur böyle dediler. Seneye artar o dediler. Beş senedir artmış değil, neyse....

Her evden bir kişi işe alınacaktı. Hala bekliyor gençler iş iş diye, neyse...

Fiyatı artacak dediler. Diğerleri 1 alıyorsa siz 2 alcaksınız dediler, hala bekliyor Hemşinli, neyse...

Dekar başı desteklemelere diyecek bir şey yok. En azından onda dürüst davranmışlar.

Hemşinli kibardır, Hemşinli uysaldır, Hemşinli duyarlıdır, Hemşinli adam gibi adamdır.

Peki bu insanlara bu yapılır mı? Normal üretim yapan bir kişiyle organik üretim yapan bir kişi aynı iş gücünü harcar. Organik çay üreten bir kişinin gübre maliyeti de daha fazladır. Ortalama 1 kg çayın fiyatı marketlerde 14-15 TL civarındayken Organik Hemşin Çayı'nın 400 gr'lık paketi bile bu fiyatın üzerindedir. Çaykur'un diğer fabrikalardan ettiği zararı bu küçük ilçenin insanlarına ödetmek ne kadar ahlakidir, sormak lazım. Üretirken organik üreten Hemşinli fiyat konusunda GDO'lu duruma düşürülmüştür.

Yetkililer, siyasiler ya da her kimse bu işle uğraşan kişiler. Acilen bu ayıplarını düzeltsinler.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Güzel bir yazı çok rasyonel tespitler üzerine oturtulmuş ve esasen yazının en çarpıcı yanı başlığı :)) Ancak, Rizede başka fabrika olmayan ilçelerden biride benim doğduğum ikizderedir. Çay, üretim ve tarımdan pek anlamam anladığım şey ise Rizenin en eğitimli diye biline ilçe insanında kandırılabiliyor olması:)Şimdi ikizderede yapılan hidro elektrik santralleri içinde işte bir kaç trubunun ikizdere için çalışacağı, hatta gelirinin ikizdreliye dağıtılacağı, herkese iş aş verileceği falan felan fişmekan, bende sizin dileğinizi ve önerinizi kullanmak istiyorum. düzeltin bu işleri yahu. sevgi ve saygılar

Nizamettin BİBER 
 20.06.2012 12:59
Cevap :
yorumunuz için teşekkürler.dünyanın hiçbir yerinde özel sektör yatırımları vatandaşa fayda sağlamak amaçlı yapılmamıştır.bu emperyalizmin doğasına aykırı bir durumdur.gel gelelim günümüzde artık kamunun kaynaklarıyla yapılan yatırımlarda da vatandaş düşünülmez olmuştur.Allah sonumuzu hayır etsin diyelim en iyisi.  20.06.2012 23:48
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 22
Toplam yorum
: 32
Toplam mesaj
: 5
Ort. okunma sayısı
: 936
Kayıt tarihi
: 08.06.12
 
 

1987 Rize Hemşin doğumluyum. KTÜ - Sınıf Öğretmenliği mezunuyum. Halen Rize- Kalkandere'de Sı..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster