Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mart '09

 
Kategori
Kültürler
 

Hendek'e devam!

Hendek'e devam!
 

Bundan önceki yazımda Hendek türkülerini yazmıştım. Bir tane türkümüz olmasından şikayet etmiştim. Ne kadar günahını almışım şirin memleketimin! Şirin memleketimin şirin insanlarının.

Sosyolojik olarak düşündüğümde anladım bunu!

Pir Sultan Abdal olacak bir kıyım görmedi memleketim. Kuyucu Murat Paşa mıydı neydi görmedi! Ezo Gelin gibi istemediği adama giden olmaz ki yanık yanık türküler tuttursun verem olsun! Çöl yok ki Kerem olsun!

Abdi Ağası yok ki İnce Memet olsun! Herkes kendinin ağası bizde!

“Mamut Aga be ya!

“Ne va?”

“Bu sene elli ton pancarım oldu agam! Şekere çekecem de senin romoku isteyecektim. İşi va mı?”

“Va!”

“Vah vah! Napçez şimdi?””

Pancar olsun patates olsun merak ederdim. Nasıl bulup da çıkarıyorlar toprağın altından diye! Hanımın sayesinde öğrendim! Toprağın üstünde yaprakları oluyormuş!

Bizim Temel ‘in İstanbula işi düşmüş. Geldiğinde Camilerin minarelerine hayran kalmış.

“Allahum ne güzel şeyler boyle! Nasi yapmışlar bulari?” Diye kendi kendine konuşurken bitirimin biri bunu duymuş.

“Bilader bunların tohumu var. Git tohumcuya havuç tohumu iste. Caminin kenarına dik. Büyüyünce böyle olurlar!”

Temel gitmiş, tohumu almış, camilerinin kenarına dikmiş. Bir zaman sonra bir bakmış ki yeşil yapraklı bir bitki çıkmış ektiği yerde.

“Ula bu mu minare olacak. Tohumci peni kandırdi desena!” Demiş ve yapraklarından tuttuğu gibi koparmış havucu!

Bir de ne görsün yaprakların altında havuç!

“Tüh ula!” Demiş. “Tohumu ters ekdum demek. Minaresi aşaği doğri gideydi!”

Karadeniz kökenli biri olarak bu fıkrayı yazabiliyorum! Niye? Hendekte çok Karadenizli vardır. Ve bağlarını koparmamışlardır Ata ocağından! Arada bir gidenler olur! Geldiklerinde en çok ne istenir onlardan biliyor musunuz?

“Ula İdris!”

“Ne var Emice?”

“Ula memlekete gittun ama gelduğunda bi tane bile fikra anlatmadun pize! Evden çikmadun mi yoksa tişari? Anlatmadiler mi sağa pişe?”

“Hem da kaç tane duydum Emice!”

“Niye anlatmaysun ula! Patlayruk buralarda pilmeyir misun?”

“Akşama Millet toplansun anlaturum Emice!”

Memleketim mozaiktir benim! Her yöreden insanlar vardır!

Bir dahakine diğer mozaiklerden yazacağım!

 
Toplam blog
: 1640
: 466
Kayıt tarihi
: 27.01.07
 
 

Doğum tarihim değişmedi ama çok şey değişti bu güne kadar. En başta, dede oluyorum! Evet; şaşırdı..