Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

25 Nisan '17

 
Kategori
Kent Yaşamı
 

Hep birlikte iyilik yapmaya

Hep birlikte iyilik yapmaya
 

Etkinliten toplu resim


Yardım. İnsanın işlerini tek başına yapabilmesi çok güzel. Herkesin yapabildikleri ve yapamadıkları yada yapmayı tercih etmedikleri vardır. Çağımız uzmanlık çağı ve belirli konular üzerine yoğunlaşarak uzmanlaşmaya çalışıyoruz. Bize yardım edilmiştir bizde yardım ederiz. yardımlaşmak dayanışmak güzeldir. Bazıları derki insan kendi kendine yetebilmeli. doğru bir söz ancak bir yönüyle de sıkıntılı neden sıkıntılı. İnsanların birbirine ihtiyaç duymadığını düşünün kimse kimseye Selam vermiyor kimse kimseyle konuşmuyor. Hiç çekilmez olur hayat. Halbuki bir araya gelir ve iki lafın belini kırarız. Rahatlar ve mutlu oluruz. Ben yardım ederken şunu öğrendim. Ben birine yardım ediyorum. Biri bundan fayda elde diyor. Bu doğru ve gerçek. Şuda ayrı bir gerçek aslında ben kendime yardım ediyorum kendi ruhumu besliyorum.

Rabbim bana birilerine yardım etme imkanı verdiğin için sana şükrediyorum. Yardımlaşmak güzel insanların yüzünü güldürenlere ne mutlu. Lisede okuyoruz. Bir Abla etrafından bir çuval elbise toplamış. Bende yatılı okuldayım. Akşam Pansiyonda dağıtıyorum. Babası hapiste ve durumu çok kötü olan bir arkadaşım vardı, ona ayakkabı vermiştim, o arkadaşım o kadar sevindi hala unutamıyorum. Bir gün yine Manisada oturuyorum. Arkadaşlar Ağabey burada ucuz köfte sata bir yapan yer var. Sen bize ısmarla bizde çay demleyelim içelim dediler. Bende olur dedim. Dediler ki burada gariban bir arkadaş var ona da ısmarlar mısın? bende olur dedim. Hepimiz yedik içtik güldük eğlendik. Bir gün Uşağa gidiyorum. Malum orada Eğitim Fakültesi okudum, dinlenme tesisinde tost ve çay söyledim. Sonra hesap istedim. Arkadaş sen hesap ödemeyeceksin dedi, bende niye dedim. sen bana köfte ısmarlamıştın dedi. Ben olayı hatırladım. İnsan dünyada bile yaptığı iyiliği karşısında buluyor. Sakın kendimi övmek için yazdığımı düşünmeyin. Dünya iyilik hareketlerine muhtaç. Her gün bir iyilik yapalım. İnsanlara kuşlara sokak hayvanlarına. Tüm canlılara. Besleyelim ruhumuzu. Rabbim bize kendini unutturma dünyaya niye geldiğimizi ve nereye gideceğimizi unutturma. İyilik ve güzellik için buluşsun ellerimiz. Kirletilen bu dünyada iyiliklerle gülsün gül yüzlü çocukların yüzleri.

Salih ARIKAN TÜRKİYE BEYAZAY DERNEĞİ İZMİR ŞUBE BAŞKANI

 
Toplam blog
: 1156
: 67
Kayıt tarihi
: 17.11.16
 
 

1977 Manisa Akhisar'da doğdum. 1986 İzmir Bornova İzmir Körler Okulu'na başladım. 1997 İzmir Karaba..