Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Nisan '07

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Hep coşkudur bu bayram

23 Nisan Türkiye Cumhuriyetinin önemli bir günüdür. Dünyada çocukların özel ve tek bayramı ne güzel birgün ya.. Bugün yurdu işgal edilmiş ordusu dağıtılmış başsız kalmış bir ulusun yeniden şahlanışı, Türk ulusunun kendine sahip çıktığı bir gündür. Bu özel ve güzel günün baharda papatyaların, lalelerin en güzel başlangıçları müjdelemeleri gibi bize ve çocuklara mutluluk barış ve sevgi getirmesini diliyorum.

Tarih 1980 di. ilk kez 23 Nisan kutlamaları yapacaktım. Bir ay önceden kıyafetlerimiz dikilmeye başlandı. Bayrama bir gün kalada bütün öğrenciler kendi sınıflarını süslemeye başladılar. Okulun bütün öğrencileri harıl harıl çalışıyorduk büyük bir coşkuyla camlarımıza 23 NİSAN herkese kutlu olsun camlara yazarak, bayrak, çiçek ve balonlarla süsleyerek , sınıfı ve kendimizi bayrama hazırlamıştık. Okulumuzda tıpkı bizim gibi rengarenkti…

Okadar heyecanlıydım ki o gece akşam ezanı okunmadan yatmıştım. Biran önce sabah olsada yepyeni kıyafetlerimi giyseydim. Sabah kalkarkalkmaz kıyafetlerimi giydim. Aslında ben hep trampet çalmak istemişimdir. Okulumuzun marşlarıyla rap rapa rap diye ama beceremedim ilkokul dönemim boyunca. Benim kıyafetim sınıfımızdaki kızlarla beraber aynıydı onbeş kız hepimiz aynı kıyafeti giymiştik. bedenimizi kaplayan bembeyaz kıyafetin üzerinde kocaman sarı kanatlarımız vardı kelebekler sanki özgürce uçacaktı. Kimbilir belki ozamanlardan kaldı bana özgürce yaşamayı sevmek….

Okulumuzda herkes ama herkes katılmak durumundaydı bayrama gelmeyenler olursa ceza vardı yada bize öyle derdi öğretmenlerimiz. Bayrama gidiyorduk ama sanki okulumuzu yarışmada temsil ediyor gibiydik. Kim kazanacaktı diye bütün arkadaşlarla en iyi şekilde gösterilerimizi yapardık; fakat büyüdükçe öğretmenlerimizin bizi kandırdığını anladım çünkü hep bize birinci bizim okul geldi diyorlardı. Bütün okul rengarenkti hiç önlükle katılım yoktu. Her sınıfın öğrencileri ayrı bir renkteydi. Trampetler önde bütün okulun cıvıl cıvıl öğrencileri arkada yöremizin bütün insanlarını selamlayarak hizayı hiç bozmadan Çayeli meydanına doğru onurla gururla uygun adım marşla ilerlerdik. O ne büyük bir coşkuydu ailelerimiz bizleri meydanda beklerdi. Meydan okadar kalabalık olurdu ki sanki çocukların değil herkesin bayramı marşlar, şiirler, şarkılar okunur, gösteriler yapılırdı. Bütün her şey bittikten sonra mikrofondaki ses yükselir yörenin bütün okulları sırayla protokol önünden geçerek yine hizayı hiç bozmadan selamlayarak her okul kendi okuluna doğru yol alırdı ve bu unutulmaz gün böylece biterdi büyük bir coşkuyla… Her 23 Nisan yeni kıyafetlerimi giymesemde aynı duygularla yatağımdan kalkarım ve o güzelim yılları biraz hüzün, biraz coşkuyla tıpkı yaşıyormuş gibi yaşarım.

Büyük Önder Atatürk’ ün düşüncesinde çocuklar, milletin geleceğidir. Onlara duyduğu sarsılmaz güvenin ve büyük sevginin ifadesi olarak, milli bayramımız olan 23 Nisanlar’ı çocuklara armağan etmiştir. Bu bayram milletimize ve çocuklarımıza kutlu olsun..

Atatürk diyor ki:

‘’Bütün cihan bilmelidir ki artık bu devletin ve bu milletin başında hiçbir kuvvet yoktur, hiçbir makam yoktur. Yanlız bir kuvvet vardır. O da milli egemenliktir. Yanlız bir makam vardır. O da milletin kalbi, vicdanı ve mevcudiyetidir.

 
Toplam blog
: 53
: 2313
Kayıt tarihi
: 30.01.07
 
 

Hayat herşeye rağmen o kadar güzel ve sevgi doludur ki. Benim için hayat kimi sevdiğim ve kimi in..