Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Nisan '17

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Hep de neşe dolmaz ya baharda insan!

Hep de neşe dolmaz ya baharda insan!
 

Son bir haftadır ara ara görüyorum onu.
Uzaktan baktığım da oluyor,
yanından geçtiğim de.
Hep aynı yerde duruyor.
Yüzü gözü kirden kapkara.
Siyah bir tişört var üzerinde,
solmuş da pantolon.
Sayası yırtık ayakkabısının.
Başı önünde.
Belki yirmisinde.
Kaçamak bakışlar atmıyor etrafa.
Çingenemsi cinlikten uzak.
Öylesine oturuyor!
Sarı saçları omuzlarında.
Ama darmadağınık.
Temizlesen, tıpkı Aşil.
İnsanlar konuşmak istiyor,
uzaklaşıyor.
Az önce geçtim önünden yine.
Yaşlı bir teyze öpüyordu yanaklarından.
Okşuyordu da saçlarını.
Geri döndüm,
durdum yanında.
Kaldırdı başını.
Gök mavisi gözlerini dikti gözlerime.
Gülümsemedi.
Neden duruyorsun burada?
Neden soruyorsan!
Akıllı!
Buralar benden sorulur.
Eğer ki senden soruluyorsa buralar,
neye geçer sözün?
Şu arabaları mı sıraya sokarsın,
yoksa şu bulutları mı yağdırmazsın?
Ya şu çeşme başındakiler?
Suyu mu açar kaparsın?
Nedir abi, buralarda senden sorulan?
Hadi söyle.
Mavi gözler hiç kırpılmıyor.
Önlerinde hüzün dolu gölet.
Elleri titriyor.
Tırnakları uzamış.
Yaşam yaşına bakmamış, pataklamış.
Yağmur çiselemeye başladı,
Köşeye sığındık.
Madem senden soruluyordu buralar,
neden mani olmadın anneme?
Hadi sormadı bana giderken,
soruluyordu ya buralar senden,
neden demedin, ‘abla nereye?’
Kim demiş erkekler ağlamaz diye!
Saçak altında iki adam.
Biri mutsuz, diğeri sorumlu.
Hoşça kal abi.
Gidiverdi.
Baktım arkasından.
Sağ teki ayakkabısının,
çıkıyordu ayağından.
Yazık çocuğa dedi simitçi.
Düşüverdi yere annesi şuracıkta,
Başını vurmuş kaldırıma.
Yokmuş babası da.
Seni lanet kader!
Ne istersin çocuklardan!
Gel de vur bana, kalmış kaç yılım.
Mahrum olmak ana babadan,
sanki vazgeçmek hayattan!
 
 
 
Toplam blog
: 462
: 1159
Kayıt tarihi
: 07.03.09
 
 

Ne güzel bloglar yazdık, ne muhteşem dostluklar kurduk; onlar kaldı baki... ..