Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Mayıs '14

 
Kategori
Teknolojinin Geleceği
Okunma Sayısı
963
 

Hep yanımda

Hep yanımda
 

Akıllı gözlüklerle kolayca gerçekleştirilecek bir proje


AKILLI GÖZLÜKLERLE KOLAYCA GERÇEKLEŞTİRİLECEK BİR PROJE

HEP YANIMDA

Hayatımızda belki binlerce kez  bir bilenin, bir uzmanın, bir dostun, bir arkadaşın, bir büyüğümüzün tavsiyesine, önerisine, yardımına ihtiyaç duymuşuzdur. Çünkü ne kadar çok şey bilirsek bilelim, ne kadar çok tecrübemiz olursa olsun yine de günlük yaşamda bilemediğimiz, çözemediğimiz problemlerle karşılaşırız. Ya da karşımıza bir den fazla seçenek çıktığında hangisini seçeceğimizi kestiremeyiz. Bazen aklımız karışır, bazen panikleriz, bazen ne yapacağımıza, hangi adımları atacağımıza karar veremeyiz.

 Oysa o anda vereceğimiz karar çok önemlidir. Bu sayılanların bazıları çok acildir. Örneğin bir kaza olmuştur, bir tehlike belirmiştir. Anında bilen birinden akıl almaya, bir uzmandan yardım almaya acilen ihtiyacımız vardır. Zihnimizi kurcaladığımızda bize o konuda yardım edecek bir yakınımız olmadığını fark ederiz.

Her türlü teknolojik iletişimin kolayca kurulabildiği günümüzde telefon, bilgisayar,akıllı gözlükler gibi hep yanımızda, yakınımızda olan cihazlarla bu hizmeti kolayca alabiliriz.

Fakat henüz Dünya’da böyle bir hizmeti alacağımız bir organizasyon yok.

BU HİZMETE EN UYGUN YATIRIMCININ SEÇİLMESİ

Bu organizasyonu Dünya ölçeğinde gerçekleştirecek çok güvenilir, çok bilinen, çok büyük sermayeli, tanıtımına çok büyük kaynaklar ayıracak enternasyonal bir veya birkaç firmaya ihtiyaç var.

Örneğin Vodafone, At&t gibi bir gsm operatörü, Google gibi bir internet devi, Facebook gibi bir sosyal medya lideri, Apple, Amazon, Ebay gibi iletişim teknolojisi mucitleri, organizasyon ve tanıtım guruları olabilir.

Eğer yerel ölçekte düşünülecek olursa Turkcell, Avea gibi gsm operatörleri bu hizmeti verebilecek kapasitededirler.

 Bu hizmetin bir ayağı işin kusursuz organize edilmesi iken diğer ayağı büyük kitlelere hizmetin tanıtılmasıdır. Gsm operatörlerinin şimdiye kadarki performanslarına bakarak bunu kolaylıkla yapabilecekleri öngörülebilir.

ORGANİZASYONUN  NİTELİĞİ

Aslında organizasyonun içeriğinin büyük kısmı hizmet tedarikçiliğidir. Nasıl ki internetten satış yapan web sitelerinin arkasında büyük bir ürün tedarikçisi varsa bu hizmetin de arkasında büyük bir uzmanlar grubu olacaktır.

 Bu uzmanlar şirket tarafından gelen talebe göre sayıları belirlenmiş, kendi alanında donanımlı, bilgisine güvenilir kişilerden seçilmiş  ve günün herhangi bir saatinde arayan, yardım isteyen kişiye bilgi verecek durumda olmalıdır.

 Dolayısıyla bu kişilerin işi kabul ederken bunun bir ek gelir kaynağı olacağını, sabit bir yerde, sabah gidilip, akşam dönülen bir iş olmayıp ancak arandığında sözlü veya yazılı,  görsel bilgi veren bir danışman olduğunu unutmamak gerekir.

Bu kişilerden hizmet satın alınırken, bazı kıstaslar getirilir. Harcanacak zaman esas alınabildiği gibi uzmanlık alanı da fiyatı belirleme de etkili olur.

Gsm operatörü veya yatırımcı hizmet alan müşterisine uygulayacağı fiyatı itiraza neden olmayacak şekilde önceden deklare eder.

HEP YANIMDAmerkezine yardım talebi geldiğinde oradaki sistem veya görevli talebin cinsine göre hemen elindeki listeden (sadece bu iş için programlanmış akıllı gözlüğü olan) uzmanı arar ve bilgi yardımı başlar.

Uzman ile yardım talep edenin konuşmaları kayıt altına alınır.

Bu konuşmalarda uzman konu dışına çıkamaz. Kendi alanının dışında kalan konularda reklam, propaganda Siyaset, din, ideoloji, fikir tartışması yapamaz. Bu kuralları ihlal edenler sistemden çıkarılır.

Başlangıçta  simültane tercümanlar vasıtasıyla yabancı ülkelerde karşılaşılan ve dil bilmezlikten gelen sorunlar için yabancı dil desteği, keza sağlık danışmanlığı, yasal danışmanlık, acil durum,( kaza, yangın, panik halleri) danışmanlığı verilirken talep arttıkça seyahat, teknoloji, bilgisayar, elektronik ürün, banka işlemleri, kredi kartı işlemleri gibi yüzlerce meslek ve uzmanlık alanına kadar liste çeşitlendirilebilir.

Ürün pazarlayan web siteleri nasıl yeni gelişen trendlere göre ürün  çeşitliliklerini artırıyorsa hizmet talebindeki kişilere de benzer seçenekler sunulur.

SİSTEMİN YARARLARI

Sistemden yararlanan insanların sayısı arttıkça bu işte çalışan insanların sayısı da artacağından özellikle atıl iş gücünden, örneğin hala aktif olan emeklilerden, uzman olduğu halde bulunduğu yerde ( ülke,şehir vs) iş bulamayanlardan  istifade edilerek ülke ekonomisine büyük bir katkı sağlanır.

 İstihdama katılan insanlar için sabit yatırım ( bina vs) yapılmayacağı için işe başlamak için zaman kaybı, yer kaybı, efor kaybı, para kaybı asgari seviyede olacaktır.

Sistem yaygın olarak kullanılmaya başladığında yardım talebinin bu kadar hızlı, bu kadar uygun fiyatla karşılanması, insanlara bilmediği konularda anında yardım edilmesi yanlış eylemlerden doğan her türlü kaybı, özellikle de ekonomik kaybı azaltacaktır.

Nasıl ki yasaları bilmemekten dolayı hatalı, kusurlu, hata cezalı duruma düşüyorsak, keza yanlış ilaç kullanarak, yanlış tedaviler deneyerek, uzman olmayan kişilerin tavsiyeleri ile sağlığımız bozuluyorsa, hava alanında pasaport kontrolünde bize soru soran memuru anlamadığımız için tedirgin oluyor ve bazen de başımız derde giriyorsa , bunlar gibi sayılmayacak kadar zor durumlardan birkaç dakikalığına aldığımız uzman desteğiyle kolaylıkla kurtulabiliriz.

 Bu desteği hep yanımızda hissetmek bize büyük bir güç verir.

Her kararsız kalışımızda, her kendimizden emin olamadığımız , her yanlış bir şey yapmaktan çekindiğimiz durumlarda danışacağımız güvenilir bir uzman bulmak bir çok insanın hayalidir.

Bu ihtiyacı bazen günde birkaç kez duyduğumuz bile olur.

 Böyle bir anda  akıllı gözlüğümüzden bir uzmana ulaşmak ve ondan destek almak bütün insanlığın yararınadır.

YATIRIMCININ KAZANÇLARI

Bu hizmeti veren firmanın çok kısa sürede kendisinden en çok bahsedilen firma olması mukadderdir.

 Üstelik bu hizmetlerin özellikle televizyon kanallarında ve medyada tanıtımı da kolaydır.

Bu yatırımı yapan firma rakipleriyle arayı kısa sürede açar. Kendinden sonra benzer işleri yapmaya niyetlenenler olsa bile  açılan arayı kolay kolay kapatamazlar.

Kaldı ki yatırımcı firma bu konseptin Dünya ölçeğinde patentini bile alabilir ve isterse aynı uygulamayı başka ülkelere de satabilir veya EBAY gibi başka ülkelerde şubeler açabilir.

ANINDA DESTEĞİN FAYDALARI

Konumları gereği bol miktarda danışmanla çalışan yöneticiler, başkanlar modern yaşamın bir zorunluluğudur. Oysa sıradan insanların böyle bir imkanı, böyle bir desteği yoktur.

Bu sistemin hayata geçmesiyle onlar da her hangi bir konuda ihtiyaç duydukları desteği kolayca alabileceklerdir.

 Örneğin bir bahçıvandan, bir veterinerden, bir mimardan, bir bankacıdan, bir elektrik teknisyeninden, bir pedagogdan, bir hemşireden, bir itfaiyeciden, bir gözlükçüden, bir fizyoterapistten, bir akvaryumcudan, bir dişçiden, bir tur rehberinden, bir orman mühendisinden, bir laboranttan, bir lastik tamircisinden vs.

 Bu örnekleri sayfalar dolusu yazabiliriz.

Yardım talep eden kişiler bazen uzmandan o işin nasıl yapıldığını değil , hangi sırayla yapılacağını öğrenmekle yetineceklerdir.

 Bu tür talepler kesinlikle o işi meslek olarak yapanların işlerini engellemek için değil aksine özellikle onlara yönlendirmek için yapılacaktır.

Örneğin  her hangi bir sağlık sorunu olan kişi tıbbın o branştaki  uzmanına yönlendirilecek ve ‘siz en iyisi bir dahiliye uzmanına muayene olun’ tavsiyesinde bulunulacaktır.

 Ya da kapısı içerden kilitli kalmış birine çilingir çağırması önerilecektir.

 Denebilir ki bunu zaten yardım talep eden kişi de bilir. Doğru . Ancak yine de bunu başkasından duymak aklına gelen seçeneğin en doğrusu olduğundan emin olmasına katkı sağlar.

Uzman ona elinize iki firkete alın anahtar deliğine sokun, sola çevirin veya balkondan karşı balkona geçin  gibi sonuçsuz tavsiyelerde bulunmaz.

 İşinin uzmanı olan kişiler en akılcı yöntemleri önerirler. Karşısındaki insanı riske sokmadan en kısa zamanda içinde bulunduğu sıkıntıdan kurtarmaya çalışırlar ve en son kararı yine de kendilerine bırakırlar.

 Bu kadar uzmanı belli bir yerde çalıştırmak yerine proğramlanarak verilen bir akıllı telefon ile istihdam etmek ve böylece hem onun ek gelir elde etmesine yardımcı olurken, onun da bilgisine ihtiyacı ola insanlara yardım etmesine aracı olmak bir yatırımcının arayıp da bulamadığı bir alandır.

Burada herkes kazançlıdır. Ortada ürün olarak sadece bilgi  ve bilginin paylaşımı  vardır.

 

ŞU ANDA BU İHTİYACI KARŞILAYABİLEN ALTERNATİFLER YOK MU?

Kişinin araştırma kapasitesi ve yeterince zamanı varsa ihtiyacı olan bazı bilgiye internetten ulaşabilir. Fakat henüz arama motorları  insanların hangi sorularla hangi cevaplara ulaşacağını tam olarak kestiremedikleri için gereğinden fazla sayfa açmaktadır. Bunlar arasından en uygununu bulmak saatler almaktadır.

Oysa günlük yaşam öyle hızlıdır ki bazen oturup bir şeyler yemek için bile zaman bulamadığımız olur. Bizim için bilgiye kolay ve hızlı ulaşmak sorunumuzun o anda çözülmesi çok önemli hale gelir. Evimizi patlayan borudan su basıyorken acilen bir yardım almamız gerekebilir. Elbette böyle durumlarda bizim de aklımıza gelen bazı çözümler olabilir ama bir uzmanın önerisi kadar ideal olmayabilir ve zararımız daha büyük olur.

Bu örnekleri çoğalttığımızda şu gün için henüz bu ihtiyacımızı karşılayabilecek ciddi alternatifler maalesef yoktur.

 

 

SONUÇ.

Özde sözlü, yazılı, hatta animasyonlu veya videolu bilgi paylaşımı ve hizmet tedarikçiliğini içeren böyle bir organizasyon, iyi tanıtıldığında modern yaşamın çok önemli bir ihtiyacına denk gelmektedir.

 Ayrıca o kadar doğurgan bir projedir ki gelecekte şu anda kestiremediğimiz bir çok iş alanının açılmasına, hiç düşünülmeyen faydaların ortaya çıkmasına neden olabilir.

İnsanlar birçok şekilde öğrenebilir ancak en akılda kalıcı öğrenme yaşayarak öğrenmedir.

En minnet duyulan insanlar da ihtiyacımız olduğunda hep yanımızda olan insanlardır.

RIFAT KAYIN

01-05-2014

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 36
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 2446
Kayıt tarihi
: 13.09.11
 
 

Eczacı, Optisyen Fizik, özellikle optik fizik konusuna ve genel olarak görüntü ve ses teknolo..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster