Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

02 Aralık '12

 
Kategori
Güncel
 

Hepimiz birer " engelli adayıyız"

Hepimiz birer " engelli adayıyız"
 

 

(3 Aralık “Dünya Engelliler Günü)

İnsanların birbirlerini daha iyi anlaması için, aynı dili konuşmaları değil, aynı duyguyu paylaşmaları önemlidir. Mevlana

Dünya “Engelliler Günü"nü nutukların çekildiği, mesajların yayınlandığı gün olmaktan çıkararak, engelliler için yapılan çalışmaların değerlendirildiği, sergilendiği bir gün olmasını arzuluyoruz…

Engelli yaşamı kolaylaştırıcı ne gibi çalışmalar yapılıyor, eksiklerimiz nelerdir bunları konuşmalıyız. Yerel yönetimler, engelli vatandaşlarımıza sokaklarda, çarşı pazarda, eğlence yerlerinde, otobüslerde, dolmuşlarda rahat edecek ortamları hazırlamak zorundadırlar…

Doksanlı yıllarda Almanya’da öğretmen olarak bulunuyordum… Bu sayede Avrupa ülkelerini gezip görme olanağım oldu…

Gittiğim ilk yıllarda, dikkatimi sokakların, otobüslerin, tramvayların, metroların alışveriş merkezlerinin engelli insanlarla dolu olduğunu gördüm…”Bu ülkelerde ne kadar çok engelli var deme yanlışlığına düştüm.” Yanlışımı sonradan anladım… Tüm ülkelerde engelliler oranı birbirine yakındı… Ülkemizin engellileri, sokakların, ulaşım araçlarının, alışveriş merkezlerinin, çeşitli sosyal alanların engelliler düşünülerek planlanmadığı için evlere mahkûm edildiği acı gerçeğini anlamış oldum…

Yerel yönetimler, engellilerimizi evden çıkaracak, sosyal yaşamın içine katacak her türlü fiziki ve psikolojik ortamları hazırlamak zorundadırlar…

Bu yazımda yaşadığım çevre olan Didim’deki çalışmalar üzerinde durmak istiyorum…

Didim ilçemizde Belediyemiz, "Engelliler Plajı" örneğinde olduğu gibi bu yönde önemli çalışmalar yapıyor… Bu çalışmaları daha geliştirmesini diliyoruz… İlçemizde yapılabilecek çalışmaları şöyle sıralayabiliriz…

* Öncelikle kaldırımlar, engelli vatandaşlarımıza göre düzenlenmelidir.(Bu yönde kısmende olsa çalışmaların olması sevindiricidir)… Park ve bahçelerde engelli vatandaşlarımızın gerek arabalarıyla, gerek tekerlekli sandalyeleriyle gittiklerinde özel park yerleri olmalıdır…(Belediyemizin bu yönde de önemli çalışmaları var )

* İlçemizdeki alışveriş yerleri, kahveler, lokantalar, pastaneler, eğlence yerleri mekânlarını engelli müşterilerini de düşünerek dizayn etmelidirler…

* Resmi kuruluşlar, bankalar, bu vatandaşları rahat ettirecek özel tuvaletler dâhil özel tedbirleri almalıdırlar…

* Engelli vatandaşlarımızın tekerlekli sandalye veya değişik donanımlarla binecekleri ulaşım araçları engellilere göre de düzenlenmelidir… Şehir içi dolmuşlar, otobüsler engelli vatandaşlarımızın binişlerini kolaylaştırıcı, dolmuş- otobüs içinde rahat yolculuk edebileceği, inerken de rahat inebileceği bir sisteme kavuşturulmalıdır…

*Engelli olmak öğrenmeye ve üretmeye engel bir durum değildir… Halk Eğitim Müdürlükleri ve Belediyemiz, engellilerin hobilerini geliştirici kurslar düzenlemelidirler…

Didim ve Yöresi Engelliler Derneği Başkanı Bedri Altıntaş, Engelliler yararına önemli çalışmalar yapmaktadır…

Bu çalışmalardan birini de: yaklaşık sekiz engelliye akülü araba alabilmek için 3 Aralık 2012  Pazartesi günü  saat 19.30’da Didim Defne Düğün salonunda Müzikli bir eğlence düzenlenmektedir…  

Unutmayalım hepimiz birer engelli adayıyız… Engellilerin toplum içinde rahat bir yaşam sürdürmeleri için herkes üzerine düşeni yapmak zorundadır…

3 Aralık, şimdiye kadar yapılan çalışmaların değerlendirildiği ve gelecek için yapılacak programların tartışılacağı ve planlanacağı bir gün olmalıdır…

3 Aralık Dünya Engelliler gününün, toplumumuzda bir farkındalık yaratarak, Engellilerimiz için olumlu çalışmalara vesile olmasını diliyorum…

 

 
Toplam blog
: 1410
: 1053
Kayıt tarihi
: 04.11.06
 
 

Emekli öğretmenim ve  emeklemeye devam ediyorum.  Emeklilik yaşamın sonu değil, yaşama yeni amaçl..