Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Aralık '15

 
Kategori
Sivil Toplum
 

Her ''Dün’ Her ‘Bugün’ den güzel…’’

Her ''Dün’ Her ‘Bugün’ den güzel…’’
 

Sosyal Medya DEĞERLENDİRMESİ


- Bugün SOSYAL MEDYA olsun mu gündemimiz? Yalnızca kirli savaşların olduğu olağan gündemimizden çıkalım…

HOŞBEŞ ÇAYEVİ katılımcıları başka öneriye gereksinim duymadı…

* * *

- Kimler yararlanıyor, görebilir miyim?

Neredeyse tüm katılımcılar elini kaldırdı.

- Tam da umduğum gibi… Çünkü burada toplanan arkadaşlarımızın çoğunluğu orta gelir gurubundan, okumuş, yıllarca bir yerlerde çalışmış, emekli olmuş, boş zamanı çok olan kişiler… EN GÜZEL OYALANMA ARACI DA SOSYAL MEDYA…

- Çok eksik bir açıklama… Artık boş zaman olması gerekmiyor. Masanın başında bilgisayarı açıp, oturakalmak gerekmiyor. Yolda-sokakta, durakta-otobüste… Her neredeyse insanlar, sosyal medyaya ulaşabiliyorlar. CEPLERİNDE TAŞIYORLAR DÜNYAYI…

- Evet… Tek tek sayıp da zaman almanın gereği yok. Özeti bu; TÜM DÜNYA ÖNÜNÜZDE… Her istediğiniz konuda güzeli, çirkini, düşünceyi, düşüncesizliği, yalanı, doğruyu bulabiliyorsunuz. Yeter ki ayırt etmesini bilin…

- İnsanlların yalnızlaştığından, toplumdan uzaklaştığından söz ediyorlar ama!?

- Aksine… Düşüncelerini anlatabiliyorsun… Bir köşede kalan, bilinmeyen, söyleyecek şeyleri olmasına karşın DUYURMA OLANAĞI BULAMAYAN İNSANLARIN BİLGİLERİNİ, FİKİRLERİNİ YAZABİLME, YAYINLAYABİLME ALANI…

- ŞİMDİLİK…

- EVET…

- Zararlı yanları yok mu peki?

- Hayır. Zarar göreceğini umduğun, beğenmediğin, istemediğin paylaşımları görünce açma, okuma…

- Çocuklar için, gençler için yanlış yönlendirmelere de açık değil mi?

- Doğru eğit, nelerin yanlış olduğunu ayırd edebilsin…

- Bu konu çok geniş; burada her yönüyle değerlendiremeyiz. BEN HOCAMIN HER KONUDAKİ YAYININI TAKİP EDİYORUM, ONUN DÜŞÜNCELERİNİ MERAK EDİYORUM…

Konuşmaları gülümseyen yüzüyle izleyen o katılımcıya çevrildi bakışlar…

- Yıllarca emek harcayarak yaptığım TABLOLARIMI ALBÜMLER HALİNDE YAYINLADIM. Bir kısmını sergileyince kaç kişinin haberi oldu da gelebildi ki? Tamamını sergileyebilmek mümkün müydü? Para mı yeterdi?

- . . .

- Gazetede köşe yazılarım yayınlanıyor. Tirajıyla sınırlı… Üstelik gazeteyi alanların ne kadarının okuduğu da belirsiz. O yazıları paylaşıyorum. EN ESKİ YAZIMLARIM BİLE HALA TIKLANIP, OKUNABİLİYOR.

- . . .

- FOTOĞRAFLARIMI EV HALKINDAN BAŞKA KİM GÖRÜRDÜ Kİ? İnternette paylaşıyorum, tüm dünya görüyor. Başkalarının paylaşımlarını da ben görüyorum.

- . . .

- CAN SIKAN ŞEYLER DE OLUYOR TABİİ…

- ???

-Çok yayın var elbette… Belki bu nedenle, aslında okusalar çok beğenecekleri yazıları, BİRAZ UZUNSA OKUMUYORLAR. Biliyorum, çünkü ben de pek çoğunu okumaya zaman ayıramıyorum. Başlıklara bakıp geçiyorum. Yapılan ARAŞTIRMALAR iyi bir kullanıcının en çok 150 arkadaşla ilgilenebildiğini ortaya koydu… Bizlerde yüzlerce arkadaş var… Bazılarının sayfalarına yıllarca girmediğimi, yalnızca doğum günü uyarısını görünce kutlama yaptığımı görüyorum. Ki ben olabildiğince çok paylaşımı açma uğraşında bir insanım…

- . . .

- Çok değerli yazılar görüyorum, BEĞEN tıklanmamış… Okunmamış mıdır? Okunmuştur. Beğenilmemiş midir? Beğenilmiştir… Ama BİR KISMI ÜŞENMİŞ, BİR KISMI İSE KORKMUŞTUR…İçindeki düzen karşıtı düşüncelere katılmış gibi görünmek istememiştir. Bir de KENDİNİ ÇOK ÖNEMSEYEN İNSANLAR, kendi seviyesini düşürmek (!) istemediği için, ÇOK GÜZEL OLSA BİLE BAŞKALARININ SUNUMLARINA BEĞEN TIKLAMIYOR.

- . . .

- Öte yandan FOTOĞRAFLARA BAKIN… En saçma sapanı bile onlarca BEĞEN tıkı alıyor. Çünkü zaman almıyor… Ya da OTO SANSÜR GEREKTİREN BİR DÜŞÜNCE TAŞIMIYOR. Bir de…

Bir süre sessizliği dinledi…

- NOSTALJİ FOTOĞRAFLARI HERKESİN HOŞUNA GİDİYORBenim de öyle…

- Neden hocam?

- İNSANLAR O YILLARI DÜŞÜNÜYOR, O YILLARINI ANIMSIYOR… Ve bundan da anlaşılıyor ki HER ‘DÜN’ HER ‘BUGÜN’ DEN GÜZEL, HER ‘BUGÜN’ DEN İYİ…

Özcan ÇELTİK

14.12.2015 

 
Toplam blog
: 237
: 361
Kayıt tarihi
: 22.11.06
 
 

1949 Antalya doğumlu, ANSAN üyesi Orman Yüksek Mühendisi, ressam ve öykü yazarıyım. KAKTÜS MEDYA ..