Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Şubat '10

 
Kategori
Güncel
Okunma Sayısı
482
 

Her an herkes, gözaltına alınabilir, tutuklanabilir

Her an herkes, gözaltına alınabilir, tutuklanabilir
 

Susma,sustukça sıra sana gelecek.


Türkiye’de her şey Ergenekon ile başladı.

Bundan tam bir yıl önce yazdığım yazımın başlığı şöyle idi.”Zaman geçtikten sonra mı uyanacağız?”

O yazımda CHP Lideri Sn. Baykal’ın sözlerini yazmışım. Baykal o günlerde;

"Bu gidişin sonu da iyi değil. Hiçbir istikrarlı hukuk devletinde, demokraside böyle bir tablo ortaya çıkmaz. Bu projeyi yapanlar, uygulayanlar için iyi bir gidiş değildir. Bu projeyi köşesine çekilip sessizce izleyenler için iyi gidiş değildir. Bir anlamda topluma 'alarm' vermek istiyorum. Herkes durumu yeniden değerlendirmeli, üzerine düşeni yapıp yapmadığını kendine sormalı. Sessiz kalanlar, sorumluluğun parçası haline gelir."demişti.

Şimdi düşünüyorum da ne kadar haklıymış. Birçok kimse onun söylediklerini anlamazlıktan geliyordu veya ortalığı karıştırmak için söylediğini sanıyordu.

Şu son geçirdiğimiz aya bakalım. Üst rütbede iki albay intihar etti. Amiraller sorgulanıyor ve bir sürü tutuklamalar oluyor. Bunlardan birisi de Cumhuriyet tarihimizde görülmemiş bir şekilde ilk kez ordu komutanı olan bir orgeneral, şüpheli sıfatıyla ifade vermeye çağırılıyor. On gün içinde ifade vermeye gitmezse, zorla götürüleceği açıklanıyor.

Derken ilk kez görevdeki bir başsavcının makam odasına ve evine bir alt rütbede olan, Erzurum Özel Yetkili Savcısı Osman Şanal “baskın” yapıyor. 7 saat evi didik, didik aranıyor bazı evraklara el konuluyor ve sonuçta tutuklanıyor.

Olaylar nedense hep bu Ergenekon denilen davaya bağlanıyor.

İşte tam burada yine Sn. Baykal’ın geçen sene Ocak ayındaki söylemleri geliyor aklıma.

"Bu davanın içinde yer alan toplumun saygın isimlerinden, Cumhuriyet'i temsil eden, Cumhuriyet'e sahip çıkan isimlerden hesap sorma çabasının yanı sıra, çeşitli mafya ilişkileri içinde yer almış olan insanları onlarla aynı potaya, sepete koyarak onları harcama planlaması birlikte götürülüyor."

Evet, aynen kendisinin dediği gibi oluyor. Gizli tanıklar ve eften püften iddialarla onlarca insanın canı yandı.

Bir Cumhuriyet savcısı dahi tutuklanabiliyor, yine Ergenekon’a bağlanıyor. Tutuklanan Erzincan Başsavcısı İlhan Cihaner’in suçu ne imiş.?

2 Kasım 2007’de İsmailağa Cemaati’nin okul öncesi çocuklara eğitim verdiği ihbarı üzerine adı geçen tarikattan 9 kişiyi gözaltına alması ile başlıyor.

Savcı Cihaner, Hâkimler ve Savcılar Yüksek Kurulu’na başvurarak, İsmailağa Cemaati’ne yönelik operasyonların yapıldığı gün Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek’in kendisini aradığını ve gözaltındaki kişileri bırakmasını istediğini söylüyor.

Gerisi malum. İş bu günlere böyle geliniyor.

Şimdi, hukukun ihlal edildiğini, darbe yaptığını söyleyerek kendilerini haklı çıkartmaya kalkan bir iktidar var karşımızda.

Peki, o zaman basına yansımış olan bu vahim konuya şimdiye dek Başbakan Yardımcısı Cemil Çiçek ne için yanıt vermedi veya veremedi?

Bu doğruysa, hukuka baskı, yargı darbesi olmuyor mu acaba? Yani İktidar her istediğini yapabilir anlayışı içerisinde mi olmalıyız?

Bu tarikatın İBDA-C ile de ilişki içerisinde olduğu Emniyet İstihbarat Dairesi’nin hazırladığı raporla belirtilmişken, bir başbakan yardımcısı nasıl böyle bir talimat verebilir?

Yargı, hukuk hükümetlerin istedikleri şekilde mi işlemelidir?

CHP nin ağır toplarından Kemal Kılıçtaroğlu yaptığı basın açıklamasında ;

''Sayın Cemil Çiçek, Erzincan savcısına telefon ettiğinde, savcı 'emredersiniz, gereğini hemen yaparım' deseydi, bunlar olacak mıydı? Olmayacaktı'' dedi.

Bu iddia kafalarda büyük bir soru işareti bırakmıyor mu?

Öte yandan CHP Grup Başkanvekili Hakkı Süha Okay:

“Bundan sonra hiç bir kişinin, kurumsal sıfatı ne olursa olsun güvencesi kalmamıştır.”

“Her an herkes, gözaltına alınabilir, tutuklanabilir. Türkiye'de hukuk katledilmiştir. Hukuka takla attırmanın ötesindedir bu olay.”

“Türkiye'de artık herkesin hukuksuz olarak tutuklanacağı bir sürece dönüştüğünü bu anlayışın yakında Parlamento'ya ve milletvekillerine de yansıyabilir.”

“Bu süreç, birileri için sürek avı haline dönüşmüştür. Hiç bir hukuksal tutarlılığı yoktur. Sadece birilerinin talimatıyla, 'ben yaptım oldu' anlayışı ile yeni bir polis devleti hukuku yaratılmıştır.''diyor.

Her gücü eline geçirmiş, hukuku tam bağımlı kılamamış sinirli, telaşlı, eriyen bir iktidar karşısında CHP neler yapacak bekleyip göreceğiz.

Sevgiyle kalın.

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
 
 

Önce göz altına alınırız, sonra göz üstüne, sonra da alına, sonra kaş üstüne, sonra da baş üstüne... Tutuklanmaya gelince; biz zaten toplum olarak tutukuz. Birileri gelip de tutuklasa değişen bir şey olmaz.

Necdet  
 15.03.2010 9:25
Cevap :
SN. Necdet Bey,bu sözlerinizde maalesef çok haklısınız.Maalesef diyorum çünkü üzgünüm.Tüm olanlara karşın tepkimizi bir avuç insan olarak dile getirebiliyoruz.Gerçekleri sadece gerçekleri daha çok anlatmalı ve uyuyanları uyandırmaya çalışmalıyız.Bu vatanperver ,duyarlı her herkesin görevidir diyorum. Henüz geç kalmış değiliz.Saygılar.  15.03.2010 10:09
 

Yazarın kaleme aldığı analizler cuk diye oturmuş yerine. Yalnız altı çizilmesi gereken bir "ŞEY" var. Baykal olacakları önceden görme yeteneğine sahipse neden kendi parisinin önünde engel olduğunu görememiş? Bu gün yaşananlardan birinci derecede Baykal ve Bahçeli sorumlu. Neden diye gözlerimin içine bakıyorsunuz biliyorum. AKP' ve Onun lideri karşısında Altarnatif lider olmadığı için iktidardır. Bunu görmemek Türk milletini tanımamaktır. Salt söylemle iktidara talip olunduğu zaman Millet kendine hizmet vadedeni, proje sunanı seçiyor. Şayet yeni bir seçime CHP yine baykal liderliğinde girerse, ki öyle görünüyor bilin ki yaşadıklarımız bu milletin kaderi olacaktır. Bu Millet Baykal ve Bahçeli'nin Devleti yönetebileceğine inanmıyor. İsterseniz CHP tabanı ile bir anket yapın"GİZLİ" Zira CHP tabanı hemde il ve ilçe bazında görev alanlar Baykal'la bir şey olmaz demeyi sürdürüyor. Kendi liderine inanmıyan parti tabanın olduğu yerde Millet nasıl güven duyacak?

Necati Kavlak 
 19.02.2010 15:24
Cevap :
Sn. Necati Bey,ben tabandan gelen birisi olmam sıfatıyla örgütü çok iyi tanıyorum merak etmeyin.Yorumunuza cevap olarak son yazım size biraz fikir verir sanırım.Sn. Baykal Türkiye'nin en dürüst ve ilkeli,deneyimli bir politikacısıdır.AKP nin içyüzünü meydana çıkaran CHP iyiki var.AKP Amerika istediği için iktidara gelebilmiştir. Ortada Baykal sendromu dolaştıranlar CHPnin iktidara gelmesinden korkanlardır merak etmeyin.Lütfen Sn. Baykal ile uğraşacağınıza etrafınızdaki yolsuzluklara ve halkın ,Türkiyenin durumuna bakarak sizde geleceğiniz için gerçekleri görün artık.Keşke Sn. Baykal gibi bir kaç lider daha olabilseydi.Zira Türkiyenin böyle liderlere ihtiyacı var.Size önerim CHP nin politikalarını ve meclis konuşmalarını lütfen izleyin ve fikir sahibi olun.CHP yi dağıtmaya çalışan dış güçlerin oyununa gelmeyin. Yorumunuz için teşekkür ederim.  25.02.2010 23:15
 
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 375
Toplam yorum
: 766
Toplam mesaj
: 47
Ort. okunma sayısı
: 783
Kayıt tarihi
: 30.04.08
 
 

İstanbul Kadıköy doğumluyum. Herhangi bir menfaat grubuna bağlanmadan, açık fikirli, dürüst, önya..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster