Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Şubat '14

 
Kategori
Anne-Babalar
 

Her Çocuk keşfedilmeyi hak eden bir hazinedir.

Her Çocuk keşfedilmeyi hak eden bir hazinedir.
 

Bu sabah günlük gazetelerden birinde okuduğum bir köşe yazısı bugünkü yazımın konusu oluverdi birden. Yazıyı okur okumaz duygularımı, düşüncelerimi blog'a dökmek istedim. Zira benim hep söyleyecek bir sözüm var.

Yazar bugünkü yazısında1930 lu yıllarda yaşanmış bir olaydan hareketle çocuk eğitimi konusunda çok önemli bir noktaya değiniyor. 1930 lu yıllarda çok yaramaz, derslerine konsantre olamayan bir küçük kız çocuğunun doktorunun da yardımı ile dansa olan büyük yeteneğini keşfediyorlar ve o küçük kız bugün ülkemizde de büyük hayranlıkla seyredeilen Cats Müzikalinin ve diğer başka ünlü müzikallerin kerografı oluyor. Gillian Lynne'den bahsediyoruz.

Eğer Gillian'ın doktoru tarafından dansa olan büyük yeteneği keşfedilmeseydi ne olurdu. Toplumumuzda her dönem örneklerini gördüğümüz mutsuz, beceriksiz, orta altı bir ev kadını olurdu mutlaka. Kendini ifade edemeyen ve tek tip eğitim sonunda standartlaşmış yetersiz ve mutsuz bir kadın.

Ne yazık ki eğitim sistemi tek tip ve farklı yetenekte çocuklara hitap edebilecek durumda değil. Normalin dışında belirti gösteren çocuklar bu eğitim sistemi ile yetersiz olarak kabul edilip bir köşeye itiliyor ve ilerde mutsuz, yetersiz yetişkinler olmaları sağlanıyor.

Bunları nereden mı bu kadar iyi biliyorum. Ben de yıllar önce böyle çok büyük bir deneyim yaşadım. Daha önceki blog yazılarımı okuyanlar belki hatırlayacaklar. Ben de bir sanatçı annesiyim. Eğer bizler çok ilgili ebeveynler olmasaydık, çocuğumuzun içindeki hazineyi keşfedemeyecek ve bugün dünya çapında bir doktor sanatçının annesi olmak yerine alalade bir mutsuz kadının annesi olacaktım.

Tekrar kısaca anlatacağım. Belki diyeceksiniz ki biz senin kızını okumaktan bıktık. Haklısınız belki ama okumayan vardır, onlara bir kez daha hatırlatırım çocuklarının içindeki hazineyi nasıl keşfedeceklerini.

Küçük kızım doğumundan itibaren aşırı hareketli, zayıf bir çocuktu. Daha 3 yaşına gelmeden diğer çocuklarladan farklı belirtiler göstermeye başladı. Geç konuştu ama bir konuştu pir konuştu. Konuştuktan sonra kimseye söz hakkı vermedi. Aşırı hırslı ve mücadeleci idi. Dur durak bilmiyor, aklına koyduğunu başarana kadar vazgeçmiyordu. Tabii bu başarı hırsı onu zaman zaman sinirli, hatta sevimsiz bile yapabiliyordu. Sakin , mutlu, iyi beslenen, az hareketli bebeklere bakıp anneleri ne kadar rahat diye düşündüğüm olmadı değil.

3 Yaşlarında duyduğu sesleri bizlere dinletip bizi sınıyordu. Bir ara hayal dünyasında her hafta farklı bir kişilik yaratıp onu anlatmaya başlamıştı. Adeta bir tiyatro sanatçısı gibi farklı kişilikleri oynuyordu.

5 yaşlarında müzik yeteneği, hiç müzikten anlamayan bir kişinin bile dikkatini çekecek kadar belirgindi. Hiç unutmuyorum 4 yaşlarında bir gün arabada yolculuk yaparken radyoda Rıichard Clayderman çalıyordu. Bütün yol boyunca bunun kaseti bizde var diye mıuzlayıp durdu. Oysa ki biz de o müzisyenin kaseti yoktu. Eve geldik, daha üstümüzü çıkartmadan müzik setine koştu ve yerli müzisyenlerimizden birinin kasetini buldu getirdi. Ben' Kızım bu sözlü bir şarkı, Türkçe, Claydermen Enstrumantel müzik yapıyor. Dedimse de dinlemedi. En sonunda onun ısrarı ile dinlediğimiz yerli kaset, müzisyenimizin Clayderman'ın eseri üzerine söz yazıp kaydettiği gerçeğini ortaya çıkarttı.

Bu ve buna benzer olaylar gitikçe artınca biz bir uzmandan yardım almak zorunda kaldık. Zira aile olarak müzisyen değildik. Danıştığımız müzik insanları çocuğumuzun aynı anda  4 farklı sesi duyduğunu ve apsürd kulağa sahip olduğunu söyledi. Dünyada az rastlanan bu durum karşısında biz de çocuğumuza bu zorlu yolunda yardım etmek için elimizden geleni yaptık, Hatta daha da fazlasını. Çocuğum Allah korusun amansız bir hastalığa uğrasaydı da aynısını yapardım ben.

Eğer biz çocuğumuzu keşfetmeseydik, gösterdiği belirtilere duyarsız kalsaydık ne olurdu. Düşünmek bile istemiyorum.

Yazım uzayacak galiba. İyisi  mi ben bütük ebeveynleri çocuklarının içindeki hazineyi keşfetmeleri konusunda duyarlı olmaya davet ediyorum. Lütfen çocuklarımızın sesine kulak verelim. İlerki yıllarda mutlu, başarılı bireylere sahip olmak için bu gerekli.

Her çocuk keşfedilmeyi hak eden bir hazinedir.

  

 
Toplam blog
: 826
: 1068
Kayıt tarihi
: 26.04.11
 
 

Ben emekli bir iktisatçıyım. 21 yıldır bir sanatçı annesiyim. Küçük kızım klasik müziğe eğilim gö..