Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

17 Ocak '07

 
Kategori
Tiyatro
 

Her daim sırıtan bir ‘’Anna Karenina’’!..

Her daim sırıtan bir ‘’Anna Karenina’’!..
 

Cumartesi akşamı, meşhur Lev Tolstoy’un ünlü eserinden uyarlanan ‘’Anna Karenina’’ adlı oyunu izlemek üzere ‘’Kent Oyuncuları’’ tiyatrosuna gittim. Gitmeden önce coşku doluydum, çünkü hem uzun yıllar önce okuduğum kitaptan hem de Fransızların sinemaya uyarladığı bu şaheserden çok etkilenmiştim. Özellikle de ‘’Anna Karenina’’ karakteri beni çok cezbetmişti tıpkı o ‘’Madam Bovary’’ ile ‘’Nana’’ karekterleri gibi. Fransız filminde Anna Karenina’yı Sophie Marceaux oynamıştı. Büyüleyici ve sıra dışı güzelliği müthiş bir oyunculuk performansıyla birleşmiş olduğundan film bitsede etkisinden kurtulamıyordunuz sevgili Anna’nın!..

Amma velakin Kent Oyuncuları’ndaki bizim Anna için aynı şeyi söylemem mümkün değil!..Diğer oyuncular iyiydi fakat açıkcasını söylemek gerekirse bu Anna karakteri beni çok hayal kırıklığına uğrattı çünkü bu eseri eser yapan Anna karekteridir! Anna’yı Kent Oyuncularından Yeşim Koçak oynuyordu. ‘’Çok deneyimli bir oyuncudur kendisi’’ diye uzman eleştirmenlerin yazılarını okudum sevgili Yeşim’e dair ama Anna Karenina’yı iyi oynayamadı bence. Bir kere Anna hüzünlü bir kadındır esas romanda ve elbetteki her daim buğulu ve gizemli gözlerle dolanmıyor ortalıkta, fakattt!!?…Bu Anna biraz acayipti!..Bir kere oyuna konsantre olamadım bu Anna’nın mimikleri yüzünden. Beni oyunun başından sonuna kadar rahatsız etti. Nerde sevindi nerde üzüldü anlamak mümkün değildi, eğer sözlü metin olmasaydı ve de eseri bilmiyor olsaydım tabii! Her vaziyette arkaya gerilmiş ağız kasları ve önden 1 cm. dişlerin gözüktüğü yarım açık bir ağız düşünün insana hep gülüyormuş gibi bir his veren. İşte bu görünüm oyunun hemen hemen tümünü kapsıyordu. Tamam anladım; kendi oyunla ilgili röportajlarında ‘’Anna Karenina coşkulu ve mutlu bir kadındı’’ diyor ama coşkulu insanlarında hüzünlü yüz ifadeleri vardır hele de bu Tolstoy’un Anna Kareninası ise!..Ama bu Anna mutsuz gözükmesi gereken bir anda bile sırıtan bir yüz ifadesi ile karşımiza çıkıyordu..Nedendir acep diye diye oyun boyunca bunu düşündüm. Sonra yönetmen acaba bunu fark etmedi mi diye ona taktım. Oldum olası hem sinema hem de tiyatroda sergilenen abartılı mimiklere kıl olmuşumdur ki bu bazen iyi oyunculuk gibi algılanabiliniyor bizde!..

Sonuç olarak iki alternatif var:

1) Oyuna gidin! Oyunu birde kendi objektifinizden değerlendirin ve eğer beğenmezseniz de özel tiyatrolara desteğinizden dolayı kendinize teşekkür edin!

2) Oyuna gitmeyin ve 25 YTL cebinizde kalsın!

Her halükarda iyi seyirler!...

 
Toplam blog
: 10
: 1028
Kayıt tarihi
: 11.01.07
 
 

...Korkak ve utangaç yaşamamak için hayatı, bilinmeyeni/zor yolları tercih ettim gitmek için, hazır ..