Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Eylül '08

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Her derde deva "keçiboynuzu"

Her derde deva "keçiboynuzu"
 

her eve lazım keçiboynuzları


Yakup peygamberin çölde ekmek yerine tükettiği bir meyve olarak bilinen keçiboynuzu (diğer adı harnup), yaklaşık 5000 yıldan beri bilinmesine rağmen, ben daha yeni keşfettim.

Yanlış anlaşılmasın, hiç bilmiyor değilim tabii ki, ama en son çocukken, sokakta oynarken elimde kemirdiğimi hatırlıyorum. Birkaç kere de pekmezini denemişliğim var. Sonrasında onunla ilgili hiçbir anım yok. Bir şekilde hayatımdan tamamen çıkarmışım. Bilmeden hata yapmışım...

Ta ki, geçtiğimiz günlerde yabancı bir kanalda onunla ilgili birşeyler dinleyene kadar. (Bu arada illaki bir yerlerde anlatılmıştır, ama ben denk gelmedim. Dinleyen arkadaşlarım varsa bilir.)

Ülkemizde bolca bulunan, üstelikte çokta uygun bir fiyata (ben kilosu 6 YTL’den aldım) satılan keçiboynuzu meğerse ne kadar faydalı bir meyveymiş. Vallahi internetten ulaştığım bilgileri okuyuncu çok şaşırdım.

Ve bundan sonra evimden eksik etmemeye karar verdiğim keçiboynuzunu sizlere de hatırlatayım istedim.

15 yıl hiç meyve vermeyen bir ağaç olmasına karşın yetişkin bir ağaçtan 1000 kiloya kadar meyve veren, keçiboynuzu ve çekirdekleri öğütülerek sütle ve balla sütlü kahve pişirir gibi pişirilerek (bunu da denedim, aynen sütlü kahve gibi oluyor, ama zaten çok tatlı ben hiç bal koymadım) veya pekmez yapılarak tüketildiği gibi (sanırım en çok böyle tüketiliyor); yüksek doğal şekerler içerdiği için şekerin icadından önce yiyeceklerde şeker yerine kullanılarakta tüketilen (ki bunu da denedim, hem de süper oldu, tarifini bloğumda “şeker gibi şekersiz muffinler”de okuyabilirsiniz) her derde deva KEÇİBOYNUZU’nun; saymakla bitmez diğer faydalarından bazıları.

- Hem besin değeri olan hem de besleyici olan keçiboynuzunun bilinen hiçbir yan etkisi yokmuş.

- İçinde kolestrol bulundurmadığı için tansiyon sorunu olanlarda rahatça kullanabilirmiş.

- Fosfor ve kalsiyum zengini olduğu için kemik erimesi olanlara da tavsiye edilirmiş.

- Diş ve diş etleri üzerinde olumlu etkileri varmış.

- Mideye kuvvet verir. Mide ve bağırsak gazlarını dışarı atarak mide şişkinliğini giderir. Bağırsak kurdu, solucan, tenya gibi bağırsak parazitlerini temizlermiş.

- Akciğer kanserini %90 önleme özelliğine sahip olmakla birlikte alerjik nefes darlığında (keçiboynuzu pekmezi olarak tüketilerek) çok etkiliymiş.

- Kilo alamama problemlerine karşı yardımcı olarak kullanılan keçiboynuzunun taze meyveleri ishal; kuru meyveleri kabızlık yapıcı özeliğe sahipmiş.

- İktidarsızlığa karşı etkili olmakla birlikte doğal doping etkisine de sahipmiş.

Aslında daha birçok faydalı olduğu yerler var, ama benden bu kadar. Eh, bir meyveden de daha ne isteriz ki?

İlginen arkadaşlarım biraz daha araştırarak daha geniş bilgilere ulaşabilirler. Ama yine de bir hastalığa çare olarak kullanılacaksa, illaki kendi doktorunuza sorup danışmak gerekir diye de hatırlatmak isterim.

Herkese sağlıklı günler…

Kaynak: İnternette bulunan bilgilerden derleme.

Diğer yazılar için: http://www.dokuzuncubulut.com/

 
Toplam blog
: 55
: 2883
Kayıt tarihi
: 22.07.08
 
 

Uzun ve yorucu bir iş hayatı ile birlikte çok şeker iki evlat büyüttükten sonra, evde oturma hakkımı..