Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Kasım '17

 
Kategori
Güncel
 

Her Fani Bir Gün Tükenmişlik Sendromunu Tadacaktır...

Her Fani Bir  Gün Tükenmişlik Sendromunu Tadacaktır...
 

Mahşerin Dört Öfkelisi; Kemal, Can, Serdar, Caner "

“Tükenmişlik Sendromu”  Tartışıyor

 

Serdar: Dış öfke veya İç öfke?

İşte bütün mesele!

Çoğu günler, yalan/palavra/öfke sarmalında sürüklendiğimi düşünürüm.

Kemal: Öfkem mi, yalanlarımı doğuruyor, yalanlarım mı öfkemi, doğrusu karar veremiyorum?

 

Can:  Gündelik hayatımda alakalı, alakasız onlarca beni öfkelendiren kişi ve/veya konu bulurum.

Bunların bazılarında öfkemi davranışlarıma yansıtır, dışa vurmayı tercih ederim.

Sözlerim ve davranışlarıma palavralar ve yalanlarla yüklemeyi severim.

Yalan öfkemi, öfkem palavralarımı tetikler.

 Gündelik hayatımda gittikçe her kese, her şeye otomatik öfkeli hale gelmemi dış öfke olarak tanımlarım.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.5

Öfkeye Karşı Sünger Olmayalım.

Teflon Olalım. 

Günde 10.000 karar hedefimiz Olsun.

 

Caner: Bende az da olsa dış öfkeli davranışlara kapıldığım olur.

Böyle durumlar sonrasında öfkemi dışa vurduğum için kendime öfkelenirim.

Günlerce içim, içimi yer, ben de buna “iç öfke” diyorum.

 

 Kemal: Sizinki gibi davranışları ben de yaşarım.

 Bir soran olduğunda öfkemin gerçek nedenini yalanlarımla maskelerim.

Aslında gerçek neden bellidir.

 Çoktandır yaptığım işten kaynaklanan “Tükenmişlik Sendromu” yaşıyorumdur.

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.1:

Sağlık ve Mutluluk iş yerlerimizde Başlar. 

Evlerimizde Devam Eder! 

Öfke Kolik lere Yer yok!

 

Serdar: Yalan ve öfke nin özellikle işyerlerinden bir virüs gibi yayıldığını düşünüyorum.

Caner: Yalan ve öfke, benden çalışma arkadaşlarıma ve onlardan bana bulaşabiliyor.

“Tükenmişlik sendromu” da öyle!

Kemal:  Evden işe, işten eve gelirken “Suratından Düşen Bin Parça” arkadaşlarım var.

Onlardan biriyle güne başladığımda benimde keyfimin kaçtığı onlarca deneyimim olmuştur.

“Tükenmişlik Sendromu” sevdiklerimize /sevmediklerimize bulaşmaya başlar.

Can: Bir süre sonra ayni işyerinde çalışanların çoğunda “Tükenmişlik Sendromu” yayılır.

Caner: Önlem alınmazsa, o işyerlerinin iletişimde olduğu diğer şirketlerin çalışanlarında da “Tükenmişlik Sendromu” görülmeye başlar.

Can:  İşin kötüsü bulaşma için fiziksel temasa da gerek yoktur.

Herhangi bir şekilde telefonla iletişime geçmek dahi yeterlidir.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.6

Güler Yüz. Güzel Duruş. Güzel Söz. Güzel Enerji göndermek bedavadır!

 

Kemal: Kendi çalıştığınız işyerlerinden bilirsiniz.

O gün işe gelirsiniz. Keyfiniz yerindedir.

Negatif enerji yayan bir çalışan ast veya üst farketmez!

Bir sözü, bakışı, davranışı, attığı bir mail veya telefon konuşmasıyla “kanınızı beyninize sıçrattığı” olmuştur.

Caner: “Tükenmişlik Sendromu” mikrobu hızla çevreye yayılır.

İşyerinde, yolda, trafikte, toplantılarda, evde, misafirlikte bu mikrobu yayan kim varsa uzak dururum.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.9

Birbirimizi Akıllıca Dinleyelim. 

Empati kuralım! 

Amaç kavga değildir. 

Öfkenin kök nedenini yakalayalım!

 

Çevresine dikkatli bakan herkes benim gibi bu tür insanları fark edecektir.

“Tükenmişlik Sendromu” günümüzde gittikçe yakın çevremizi kuşatmaktadır.

Yetmedi tüm çalışanların önemli kısmını esir almaya bile başlamıştır!

 

Kemal:Tükenmişlik Sendromu” ile özgüven eksikliği arasında bir paralellik var!

Caner: İşyerlerinde çalışanlar özgüven eksikliği ve/ veya Tükenmişlik Sendromunda çırpınıyor.

Buna neden olacak sorunlar artıyor;

Neden tükenmişlik sendromuna giriyoruz, nedenlerini konuşalım;

 

Can: Beni iş kazalarından kim koruyacak.

Sadece laf, laf, laf!

Her yıl iş kazalarından ölenler, sakat kalanlar azalacağına artıyor.

Serdar: Meslek hastalıklarının ne kaydını tutan var, ne de beni korumak için somut bir önlem alan!

Kemal: Önümüzdeki yıllarda benim yaptığım işi robotlar yapacak! Bana ne olacak?

Caner: İşyerlerinin bir kısmı, küçük esnaftan, dev şirketlere kadar, daha düşük ücretle çalışmaya razı olanları işe almaya başladı.

Sıranın bana geleceğinden korkuyorum.

Can: Çalışma saatleri özellikle benim gibi beyaz yakalılarda, yasal sürelerin çok üstüne çıkıyor.

Serdar: Bizim ki gibi işyerlerinde, asgari ücretlisinden yüksek ücretlisine kadar ödenen maaşla sigortaya bildirilen arasında çalışan aleyhine farklar var.

Kemal: İşyerimizde sigortasız çalışmaya razı olan yeni çalışanları işe alıyorlar.

Caner: Benim gibi bazı çalışanlar endişe içinde!

Düşük ücretle çalışmaya razı göçmen işçiler var.

Onların işlerimizi ellerimizden alacağı korkusunu yaşıyoruz.

Geceleri gözüme uyku girmiyor.

Can: Kördüğüm olmuş trafikte, saatlerce sinir krizleri geçiriyorum. Kendi arabası, servis, metrobus fark etmiyor. Bazen ayaktayız, bazen trafik canavarlarıyla cebelleşiyoruzdur.

 

KAİZEN Uygulayalım!

Korkularımızı Unutalım.

Yaşam Değerlerimiz için yaşayalım!

 

Can: Öfkemin kaynağı çocukluğumdan geliyor.

Küçük yaşta tatminsiz öfke makineleri olarak yetiştirilmişiz!

Ailem bilmeden beni bir öfke kolik yapmış.

 

Kemal: Anne, babamdan bir şey istemek için ağlamaya, yaramazlık yapmaya alıştım.

Ancak öfkelendiğimiz taktirde istediğimizi elde etmeyi çocukken öğrendim.

Böyle alışmışım?

Caner: Tatminsizlik beni öfkeli yaptı?

 

Serdar: Artık, tatminsizliğin çözümünü Akıllı Öfke' nin 10 Kanununda  görmeye başladım.

Günümüzde benim gibi insanların çoğu tatminsiz!

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.4:

Güç/Tüketim Sarhoşluğundan ayılalım. 

6 S Uygulayalım.      

 

Kemal: Çıkarlarımın /isteklerimin/ihtiyaçlarımın sınırı gökyüzüne ulaştı!

Böylesi ortam artık beni şaşırtmıyor.

Bu sorunlar nedeniyle “Tükenmişlik Sendromu” na girmeme hayret etmiyorum.

 

Kemal: “Tükenmişlik Sendromu” yla mücadele ediyorum.

Aklımın öfkemi yönetmesine izin vermeye başladım.

İlk olarak tüket-at dünyasından uzaklaşmaya karar verdim.

 Sade /yalın bir yaşamla mutlu olabilirim.

Bunun yollarını keşfetmeye başladım.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.7

Sağlıklı yaşayalım: Probiyotik Beslenelim. Bol Kahkaha atalım. 10.000 adım yürüyelim. 

Alaturka tuvalet kullanalım. Dijital  detoks uygulayalım. Şükredelim ve Dua edelim!

 

Can: Yalın bir yaşam mümkün!

Caner: Sosyopat olmak zorunda değilim.

Kemal: Tükenmişlik sendromu yaşayan biriyle mecbur olmadığımda iletişim kurmam.

Konuşmayı ertelerim.

Bunu yapamadım.

Konuşma öncesinde, ilk iş diyafram nefesi alırım.

Sonrasında 100.99.1 e geriye doğru sayarım.

Artık iletişime hazırımdır.

 

Akıllı Öfke' nin 10 Kanunu No.10  

Çözüm odaklı iletişim kurulur. 

Ret edilemeyecek bir teklif yapılır. 

Sonuçta kazanan Akıllı öfkemiz olacaktır!

 

Devam edecek!

 
Toplam blog
: 92
: 440
Kayıt tarihi
: 10.10.11
 
 

Şükrü ÖZGÜR İ.T.Ü Metalürji mühendisliğinden mezun oldu. Kamu ve özel sektörde farklı pozisyonlar..