Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

30 Mayıs '12

 
Kategori
Haber
 

Her Gün, "Harbiye Marşı" ile Pedal Çeviriyor, Halk Selama Duruyor.

Her Gün,  "Harbiye Marşı"  ile Pedal Çeviriyor, Halk Selama Duruyor.
 

Her Allahın günü Bartın Caddelerinde marşlar çalıyor. Halk selama duruyor.Bisikletini bayraklarla süsleyen Atatürk'ün resmini de koyan R.Tekerlek, "Biz asker milletiz.Yıkılmayız ve yılmayız" diyor.


Bartın’lı çılgın Türk Rifat Tekerlek, Bartın’ın renkli siması. Her gün yaz kış demeden  günde iki defa caddeleri bisikletle turlayarak  kahramanlık şarkıları yayınlıyor minicik teybi işle. Ama çıkardığı sesler, kocaman kocaman.  Koskoca çarşıya yayılıyor, yayılıyor ve de etrafı zıngır zıngır titretiyor.

Rifat  isimli bu çılgın Türk. Harbiye Marşı dahil cengaver şarkılarla bisikletiyle yayın esnasında karşılaştık. Afili bir asker selamı verip yanaştık kendisine: “Milyarlarca odundan, milyonlarca kibrit çıkar, ama bir kibrit bir ormanı yakar. Önemli olan “akıllı kibrit”  olmaktır, diyor. Ve ekliyor: “ Anafartalar’da,  “ben sizi savaşmayı değil, ölmeyi emrediyorum”  diyen Mustafa Kemal gibi eşi olmayan bir komutan ve  onu dinleyerek emre uyan askerleri de  çılgın Türklerdi. İşte ben de, o çılgınlığa ermek, milli marşlarımızla onlardan biri olma hevesi ile o şerefine ermek istiyorum!” diyor.

Seyyar, motorize milliyetçi Rifat Tekerlek, GS. Kimya Mühendisliğinden terk etmiş olup, 60 yaşında ve geçen dönem milletvekili adayıydı.

Dr. Bernard’dan ilham alarak tıbba karşı duyduğu alaka yüzünden kurbağadan kurbağaya kalp nakli ameliyatı da yapmış. Şöyle anlatıyor: “Bartın D. Hastanesindeki operatörlerinden,  ameliyat dikişini öğrendim. Ameliyat malzemelerini babam aldı. 1968 yılında Prof. Kemal Beyazıt’a  mektup yazdım. Bu iş için malzeme listesi ve bilgi istedim. İki kurbağayı ameliyata aldım. Kalp naklini yaptım ve kurbağalar 2 saat 37 dakika yaşadı. Sonra öldüler.” Bunları yaptığı sırada, 16 yaşındaymış.

Ölüm sebebini öğrenmek için otopsi yaptım. Kurbağa kalbinde 2 kulakçık bir karıncık var. Kalbe giden damarların ayrılmış olduğunu gördüm. Bir plastik boru kesip, araya soktum ve manşon yapıp kanın geçmesini sağladım. Eter ile kurbağaları uyutmuştum. İşte o ara parça çıktığı için, kan gitmemiş ve  ölüm vuku bulmuş” şeklinde konuşuyor.

Ana caddeyi boydan boya turladığı zaman, yol boyunca herkes ona selama duruyor. Yoksa ne şarkı dinleyebilir ne de keyiflenebilirsiniz. Böylelikle de her Allahın günü Harbiye Marşı ile pedal çeviriyor Bartın Caddelerinde.Herkesler de selam duruyor ...

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Toplam blog
: 1616
: 918
Kayıt tarihi
: 13.08.06
 
 

Hayatın dikenli yollarından geçmenin  sırrı, aralarından çabuk geçmektir. Ümit, naylon çorap giyd..