Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

24 Şubat '09

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Her insan hayatında bir kez işsiz kalmalı

Her insan hayatında bir kez işsiz kalmalı
 

Allah Allah neden işsiz kalmalı ki her insan diye sorabilirsiniz. Çoğumuz üniversiteyi bitirdiğimiz günden beri aralıksız çalışıyoruz. Benim gibi üniversitede okurken çalışmaya başlayanları saymazsak tabii. Benim gibilerin durumu daha da kötü. Çalışma hayatının ilk yıllarında işimiz daha hafif çünkü sorumluluğumuz az. Ama o yaşta hem maddi olarak çok rahat değiliz hem de çalışmak bizi zaten tatmin ettiği için hobilerimize vakit ayırma ihtiyacı çok fazla duymuyoruz. Zamanla çoğumuzun hobisi işi olmaya başlıyor. Hafta sonları, şanslıysak iki, yoksa bir gün tatilimiz var. Bir-iki güne her şeyi sığdırmaya çalışıyoruz. Akşamları zaten eve yorgun dönüyoruz, TV’nin karşısında yığılıp kalıyoruz. Ne oluyor? Aslında hayatta nelerden zevk aldığımızı bile tam olarak öğrenemeden yaşlanıyoruz.


Eğitim sistemimiz de bizi zevk alacağımız uğraşlara yöneltmektense onlardan uzaklaştırıyor. Lisede hobilerimize ne kadar vakit ayırdık? Öğretmenlerimiz bizi hiç bu konuda cesaretlendirdi mi? Ben müziğe hiç kabiliyetim olmaması nedeniyle çektiğim acıları ve aşağılanmaları hala hatırlarım. Ya da takla atmayı beceremediği halde beden öğretmeni tarafından zorlanan ve bu yüzden beden derslerinden nefret eden birçok arkadaşım oldu. Bu arkadaşlarım hayatlarında belki de hiçbir zaman spor yapmadılar. Bize hobileri bile zorla yaptırdılar hep. Haa bir de ailem pul koleksiyonu yaptırmıştı çocukken. İlkokul çağındaki bir çocuk puldan ne anlar!! Biz hobinin ne olduğunu bilmeden yetiştik. Zaten bu kelimenin dilimizde tam bir karşılığı olmamasından da anlaşılmıyor mu?


Ben 7 ay önce işimden ayrıldım. 15 yıldır aralıksız çalışıyordum ve son birkaç yıldır yorulduğumu hissediyordum. İşimden ayrılmam kendi isteğimle olmadı. Eğer bana kalsaydı yorgun ve mutsuz da olsam devam edecektim çalışmaya. Cesur bir adım atıp “işimi bırakıyorum” diyemedim ama işim beni bıraktı. İyi ki de bırakmış. Öğrendiğimde müthiş bir ferahlama hissettim. Yaşasın hobilerimi yapacak vaktim olacak dedim. Sonra düşündüm “nedir benim hobilerim?” Hayatta yapmaktan en çok zevk aldığım uğraşlar neler? Sabahları geç saatlere kadar uyumak, TV’de gece yarısına yakın başlayan filmleri izlemek, sahile inip bir çay içmek, uzun uzun gazete okumak… Bunlar mıydı benim hobilerim gerçekten?


Bir süre sabahları geç kalktım, gazeteleri okuyarak uzun kahvaltılar yaptım, sahile indim bir kahvede çay içtim, boğazı seyrettim, her gece 2’lere-3’lere kadar film seyrettim. Ama o da ne? Bunlardan da bıkmaya başladım bir süre sonra! Sonra şunu düşündüm. Bunlar benim çalışırken yapmak isteyip de yapamadığım şeylerdi. Yani özlemini çektiğim şeylerdi. Bunlar hobilerim değildi. Hobi insanın hiçbir zaman yapmaktan sıkılmayacağı bir şey olmalı. Ve hobilerde bir üretkenlik olmalı. Sonunda bir şeyi başarmış olmanın hazzı duyulmalı. Bir de hobi insanın kendi yaptığı bir şey olmalı. Örneğin Türkiye’deki erkeklerin birçoğuna hobisi sorulduğunda “futbol” der. Futbol izleyicisi olmak bir hobi midir? Bence değil. Çünkü kontrol başkasında, senin sonuca hiçbir katkın yok, hiçbir şey üretmiyorsun. Bu ancak bir “zevk” olabilir ama hobi değil.


Ben şimdi yavaş yavaş hobilerimi keşfetmeye başladım. Örneğin yazı yazmaktan çok hoşlanıyorum. Bence bu bir hobidir. Yemek yapmaktan, fotoğraf çekmekten çok hoşlanıyorum. Yemeği aç olduğum için değil, yaparken kendimden kattıklarım ve sonuçta ortaya çıkan şeyin başarısından dolayı seviyorum. Çıkıp saatlerce İstanbul’un içinde yürüyorum ve fotoğraf çekiyorum. Sonra o fotoğraflara bakmak, kaliteli olanlarını ayıklamak, üzerinde rötuşlar yapmak beni mutlu ediyor. Hobi kimisi için bir müzik aleti çalmak, kimi için de çiçek yetiştirmek olabilir. Kimi yün örer, kimi dikiş diker. Aslına bakarsanız bunların hiçbirini yapmak için işsiz olmaya gerek yok! Ama işsiz olunca bunları keşfetme şansınız oluyor.

Her insan hayatında bir kez işsiz kalmalı ki, hobilerini keşfetsin…

 
Toplam blog
: 9
: 1458
Kayıt tarihi
: 23.02.09
 
 

15 yıllık çalışma hayatına kriz nedeniyle ara vermiş bir otomotiv profesyoneliyim. Siyaset Bilimi me..