Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Mart '19

     
    Kategori
    Kitap
     

    Her Kitap Farklı Bir Dünya

     
    Herkese Selamlar,
    Ben de birçok insan gibi kitap okumayı, farklı konularda ve tarzlarda yazılmış olan kitapları araştırıp bulmayı çok seviyorum.
     
    Benim kitap okuma konusunda belirlediğim bir tarzım da var.
     
    Nasıl mı?
    Bazı dönemler aynı yazarın farklı konularda yazılmış olan kitaplarını okurken, kimi zaman da bir konuda farklı yazarların görüşlerinin olduğu bir listeye göre hareket ediyorum.
     
    Bu kış “ÇERKESLER” ile ilgili bir araştırma yaptım ve “ÇERKES SÜRGÜNLERİNİ” konu alan bazı kitaplar belirledim.
     
    Seçtiğim 5 kitaptan 2’si daha çok bu halkın kültürünü anlatıyordu. Diğerleri ise Çerkes’lerin sürgün maceralarını…
     
    Mehdi Nüzhet Çetinbaş’ın kaleme aldığı “Elveda Çerkesya” beni en çok etkileyen kitap oldu.
     
    Neden mi?
    Çünkü anlatılanlar sonradan oluşturulmuş bir hikaye değil, gerçek hayatta yaşanmış anılardı…
    Yani bu roman Kafkasya’dan Balkanlar’a ardından Anadolu’ya savrulmuş bir Çerkes ailesinin gerçek tarihiydi.
     
    Kitapta çok acıklı ölümler, birbirinden derin ve aslında birbirine tezat derin duygular, hayata tutunma arzusu, çaresizlik ve ümit, engellere karşı sergilenen kolektif çaba bir arada işlenmişti.
    Aslında kültür denen kavramın, toplumların çimentosu olduğunu bu kitap bir kez daha kanıtlamıştı.
    Ayrıca kitabın dili ve kurgusu son derece akıcıydı.
     
    Hangi kökenden olursa olsun, bu kitabı okuyan herkes savaşların toplumları ne kadar yaraladığını iliklerine kadar hissedecektir.
     
    Ölüm korkusunu, ataya saygıyı, iman gücünü bu hikayede yaşayacaktır.
     
    Kitabın son kısımlarında, 1. Dünya Savaşı, Suriye – Filistin ve Çanakkale cepheleri ve bu cephelerde Çerkesler ile Türkler’in yürek yüreğe verip düşmana karşı ölüme nasıl gittikleri de yazılıyor.
     
    O gün cephede yan yana olan ve şehadet şerbetini birlikte içen Türk ve Çerkes şehitler, şu anda Çanakkale Şehitliği’nde de birlikte yatıyorlar.
     
    Eğer sizler de kütüphanenize, içeriği son derece kaliteli bir kitap eklemek isterseniz, “ELVEDA ÇERKESYA” kitabını edinmenizi öneririm.
     
    Ve benim gibi konuya göre okuma listesi oluşturanlardansınız, önerdiğim kitaba ek olarak;
     
    Benim Adım 1864 – Elbruz Aksoy
    Misafir Kızlar – Erol Gergin kitaplarını da listenize ekleyebilirsiniz.
     
    Sevgilerimle,
    SİMAY YERYARAN KAPLAN
     
     
    Toplam blog
    : 1
    : 92
    Kayıt tarihi
    : 02.03.19
     
     

    Simay Yeryaran Kaplan 06.06.1991 yılında İstanbul'da doğdu.  Marmara Üniversitesi İletişim Fakült..