Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

E. Kurmay Yarbay Mustafa Kemal Öztürk

http://blog.milliyet.com.tr/emeklibirsubay

17 Aralık '10

 
Kategori
Tıp
 

Her Köye Bir Göz Doktoru

Her Köye Bir Göz Doktoru
 

Bu haberi okudugumda sasirmistim. Genc bir hanim; Hindistan'da hayatinda hic dereceli gozluk gormemis insanlara gozluk tanitmaya karar vermis!

***

Bilirsiniz. Bazi buyuk satis merkezlerinde, gozluk bolumu var. Uzerinde harfler bulunan tabloya belirli mesafeden bakiyorsunuz. Hangi sirayi okuyabiliyorsaniz, yaninda gozunuzun derecesi yaziyor. Benim ki 1.25. Hemen tablonun yaninda da gozlukler var. Uzerinde de numaralar. 1,25 yazani aldim. Gozumuze 'nur' geldi! Okumaya basladik!

***

Bu Hindistanli hanim bu tablodan almis. (Snellen Cart) Tanesi 1-2 dolar maliyetine de bir suru dereceli gozluk. Doldurmus bir valize. Koy koy dolasmaya baslamis. Hayatinda hic gozluk gormemis, hatta omurleri boyunca gormediklerini bilememis kisilere gozluk vermis. Gozlugu ilk defa taktiginda, o gune kadar goremediklerini goren insanlarin saskinliklarini anlatmaya kelimeler yetmiyormus...

***

Biz de durum nasil?

Koylerimizde, Kasabalarimizda goz doktoru gormeyen ne kadar insan vardir?

Veya; gozu + 2.5 bozuk olup da, bundan haberi olmayanlar?

Var mi bu Hindistanli hanim gibi; valizi kolunda koy koy dolanip gozluk satanlar? Hem hizmet goturup, hem de kazananlar?

***

Babam, sanirim 1986 yilinda Kutahya'ya gelmisti. Hidayet isminde bir goz doktoru abimiz Babamin gozlerini kontrol etmisdi. Sonra; bize donup;

- Amcanin gozleri 70 yasindan sonra gormeyecek!

O gune kadar goz doktoru gormemis babam, Hidayet Abi'nin teshisini sakinlikle karsilamisti.

- Hele bir yetmisi bulalim da doktor bey!

Babami 68 yasinda kaybettik. (Sol yukari kosede, "Hakkimda" bolumunde ki fotograf Babama aittir...)

***

Ablama da yillar once Hidayet Abi ayni teshisi soylememis mi?

Ben hatirlamadim. Gecenlerde Ablam hatirlatti. Ablama 70 degil de, 60 demis!

Ablamin gozleri 60'da kararmis!

Benim yeni haberim oldu!

***

Kutahya'dan bildigimiz, sonradan Goz doktoru olan Hemsehrim Profosor olmus. E-posta ile arayip sordum:

- Var mi bu isin bir cozumu? 25 yilda Tip bu ise bir care bulamadi mi?

Hemsehrim Ablami aradi mi? Veya; Ablam hemsehrimi arayip, derdini anlatti mi?

Haberim olmadi...

 
Toplam blog
: 798
: 2506
Kayıt tarihi
: 25.07.06
 
 

Harp Okulu 1974 mezunuyum. 1983'de Kurmay Subay olarak mezun oldum. 1987 yılında Silahlı Kuvv..