Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Haziran '15

 
Kategori
Deneme
 

Her ölüm erken ölümdür !

Her ölüm erken ölümdür !
 

Yitirdiğimiz güzel insan Mustafa Korkmaz.


Uzun zamandır yoktum Blog'da. Daha doğrusu sürekli baktım elbette. Ama elim yazmaya bir türlü varmadı. Eşimin akrabasını, yakın bir aile büyüğümüzü yitirdik. Kanserdi. 3-4 yıl önce kızını bir trafik kazasında yitirmişti. Onun moral bozukluğuyla kanser oldu. Öldü. Kimine göre, kızına kavuştu.

Cemal Süreya ; Üstü Kalsın şiirinde '' Ölüyorum tanrım / Bu da oldu işte /  Her ölüm erken ölümdür / Biliyorum tanrım / Ama, ayrıca ,aldığın şu hayat / Fena değildir.../ Üstü kalsın demiştir. Keşke ölürken Tanrıya '' Üstü Kalsın '' diyebileceğimiz bir hayatımız olsaydı. Ama çoğunlukla hayatlar, '' Öleyim de kurtulayım '' türünden hayatlar değil mi ? Aile büyüğümüzün kızı trafik kazasında ölünce , yaşamanın kendisi için hiç bir cazibesi kalmamıştı örneğin.

Gerçi ; yaşamak istersen, yaşama sımsıkı sarılırsan nereye değin yaşayabileceksin ki ? Henüz ; ölümsüzlük bulunmadı. Adı üstünden ; insanoğlu fani. Her fani ölümü tadacak kuşkusuz. Ben 47 yaşındayım. Bu yaşlarda, sürekli ölümü düşünüyorum. Gidip de geri gelen yok ki, ölüm sonrasını bilebilelim. Tam da bu yüzden, idam cezasına karşıyım işte. Çünkü ; insanlar idam edilmese ölmeyecek mi ? İdam yalnızca ölümü hızlandırıyor. Telafisi yok. İnsanoğlu fani. O yüzden biz her koşulda biraz daha fazla yaşatmayı savunmalıyız. Çünkü hiç bir koşulda ölümü yenemeyiz değil mi ? 

İsterdim ki insanlar ben öldükten sonra '' Bu dünyadan bir İbrahim geçti '' desinler. Sağlığında pek itibar görmeyen ama dergi ve gazetelerde sıklıkla çıkan yazılarım, şiirlerim ben öldükten sonra kıymete binecek kanımca. Son soluğuma değin, Bülent Ortaçgil'in de dediği gibi '' Oyuna Devam ''. Oyunun raconu bu !...

 
Toplam blog
: 81
: 7360
Kayıt tarihi
: 24.04.15
 
 

Türkiye'nin kısa espri konusunda en çok üretken ve tanınmış mizah yazarlarından birisiyim. 30 yıl..