Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

03 Temmuz '13

 
Kategori
İnançlar
 

Her sabah bakıp dersimi alıyorum

Her sabah bakıp dersimi alıyorum
 

Ben engelli kadrosundan 2010 da emekli oldum. Memleketimiz Konya Ereğli’den bir ev aldık. Yazları dört ay memleketimizde yaşıyoruz.

Ben Ereğli’deki odama bir tablo yaptırdım. Tablodaki yazılar Bediüzzaman’ın Risalei Nur külliyatında geçiyor. Bu sözlerin kenarlarına ilgili resimleri google dan buldum ve bu tabloyu Word’de kendim hazırladım.

Sonra bunu Ereğli’de çarşıda baskı makinesi olan bir fotokopicide A1 (yaklaşık 70x40 cm) boyutunda baskısını yaptırdım. Bu baskıyı da bir çerçevecide çerçeve yaptırdım. Bana toplam 25 TL ye maloldu.

Odamda duvardaki namaz imsakiye saati ve bu tablodan başka birşey yok. Odama hiç resim astırmayışımın nedenini soranlara bir kitapta okuduğum Peygamber Efendimizin SAV şu Hadisi Şerifini söylüyorum.

Hz. Ali (radıyallahu anh)'den Ebû Dâvud ve başka kitaplarda rivayet edilen:

"İçinde köpek, resim ve cünüb bulunan eve (rahmet getiren) melekler girmez"(Ebû Dâvud Libas,129; Nesâî, Tahare,167)

Nitekim, Hattâbî, bu hadisin de sıhhatine kaildir ve ma'nâyı şöyle tevcih eder: "Buradaki cünübten murad yıkanmaktan hoşlanmayan ve terketmeyi âdet haline getiren kimsedir, yıkanmayı tehir eden kimse değildir."

Resim’den maksat ise manzara resmi değil, bir suret, sima olan resimdir. Ankara’da odamdaki tüm resimleri kaldırttım. Zira ben namazlarımda meleklerle beraber olmak istiyorum.

Ereğli’de her sabah uyanınca bu tabloya bakıyorum ve kıssadan hisse gibi gerekli dersi alıyorum. İsterseniz tablodaki sözlerden her sabah kalktığımda aldığım ibretleri anlatayım:

1. "Dost istersen Allah yeter."

Evet, O dost ise her şey dosttur. Allah’ı bulan neyi kaybeder, O’nu kaybeden neyi bulur ki? Elimi açınca beni dinleyen ve duama karşılık veren Rabbim var.

2. "Yârân istersen Kur'ân yeter."

Evet, ondaki enbiya ve melâike ile hayalen görüşür ve vukuatlarını seyredip ünsiyet eder. Bütün sevgililer günün birinde çirkinleşir, yaşlanır, ölür. Gerçek aşk Allah aşkıdır. Seven sevdiğinin kitabında yazanları okur ve uygular. Namazı kılmayanın Allah sevgisine nasıl inanacağız?

3. "Mal istersen kanaat yeter."

Evet, kanaat eden iktisat eder; iktisat eden bereket bulur. Gerçek zenginlik mal çokluğu değil, gönül zenginliğidir. Ziyafet için kebaplara gerek yok, inanın resimdeki gibi çıtır simit, peynir ve demli çay beni sevindirmeye yeter.

4. "Düşman istersen nefis yeter."

Evet, kendini beğenen belâyı bulur, zahmete düşer; kendini beğenmeyen safâyı bulur, rahmete gider. Her sabah uyanınca bu sözle ilgili resimlere bakınca elini mum ateşine tutan gencin hikayesini hatırlıyorum ( http://celal1973sevdikleri.blogspot.com/2013/07/hikaye-nefis-ile-mucadelenin-mukafaati.html)  ve kendime “Ateşe dayanabileceğin kadar günah işle.”  Diyorum.

1. "Nasihat istersen ölüm yeter."

Evet, ölümü düşünen, hubb-u dünyadan kurtulur ve âhiretine ciddî çalışır. Her sabah bu nasihati okuyunca belki bugün son günündür. Namazını ona göre huşu ile kıl ve ihlasla duanı et diyorum ki hergün gözyaşıyla uzun uzun dua ediyorum. Belki de bugün akşama ölebilirim diye...

Sizlere acizane böyle bir tablo olmasa bile bir hadis, ayet, dua bastırıp göreceğiniz yere asmanızı tavsiye ediyorum.

Mesela bir arkadaşımın hanımı mutfak aspritörü üzerine, bilgisayar yazıcısından bir dua bastırıp yapıştırmış. Yemek pişirirken duayı ezberlemiş.

 

Celal Çelik             

Ankara  ( Konya-Ereğli )

 

 
Toplam blog
: 455
: 812
Kayıt tarihi
: 04.09.12
 
 

1973 Konya Ereğli doğumluyum. Selçuk üni. MYO Elektronik bölümü mezunuyum. 1993'e Friedreich Atak..