Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 
 

Dr Barış Çakır Burun Akademi

http://blog.milliyet.com.tr/burunakademi

27 Nisan '15

 
Kategori
Estetik / Güzellik
 

Her septum deviasyonu ameliyat edilmeli mi?

 

-Hoşgeldiniz, size nasıl yardımcı olabilirim

-Kulağım ağrıyordu, bir doktora gittim. Burnuma da baktı. Burnumun içinde eğrilik varmış, ondan olabilirmiş, ilerde kalp hastalığı yapabilirmiş, ameliyat olmam gerekiyormuş. İçi yapılmışken dışını da yaptıralım dedik. Araştırdık sizi bulduk.

-Buyrun bakalım. 

 

 

Muayene ettim.

 

 

-Evet içerde eğrilik var ama çok az, nefes problemi yaratıyor mu?

-Yok, ben birşey hissetmiyorum. Ama nefes alamıyormuşum.

-Bence ameliyat olmanıza gerek yok. Sokaktaki 10 kişinin 9 unun septum deviasyonu vardır. O 9 kişinin 8 inde nefes problem yaratmaz. 

-Ama

-Gece ağzınız kapalı uyurmusunuz

-Evet

-Septum ameliyatı olmanıza gerek olmadığını bilseniz, burun estetiği olurmusunuz?

-Hayır

-O zaman hayatınıza mutlu şekilde devam edin lütfen ameliyat olmayın lütfen.

 

Ameliyat olmaya hazır olarak ofisime gelmiş bir hasta bile olsa ama etik olarak doğruları söylemem gerekiyor. 

Biraz üzülerek yazdım bu dialogu. Çok sık bu konuşma ofisimde geçiyor. Her doktorun başka şey söylemesi mesleğimize olan güveni de sarssa da ben kendi doğrularımı yazmak istedim. 

Nefes alma şikayeti olmayan bir kişinin nefes ameliyatı olması genelde doğru değildir. Her deviasyon nefes problemi yaratmaz. İlerde sıkıntı yaşarsın diye ameliyat olmayın, ilerde sıkıntı yaşarsanız ameliyat olun. Çünkü ileride sıkıntı yaşamayabilirsiniz. 

 

Dr. Barış Çakır

www.burunestetigi.info

 

 

 
 
Toplam blog
: 91
: 328
Kayıt tarihi
: 03.03.13
 
 

Plastik, Rekonstrüktif ve Estetik Cerrahi Uzmanıyım. Fulya Terastaki ofisimde hastalarımı kabul e..