Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

01 Aralık '09

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Her şey kararında

Her şey kararında
 

"RESİM:ALINTI"Azı karar çoğu zarar bir düzenekte göz kararıyla sürdürün yaşamınızı.


“Azı karar çoğu zarar” derdi de ninem anlamazdım çocuk aklımla. Büyüdüm. Artık anlıyorum ne demek istediğini. Ne kadar da haklıymış rahmetli. Her şey kararında olmalı. Bunu bilir, bunu söylerim.

Kararında sevmelisin mesela bir kadını ya da adamı. Öyle kara sevdalara tutulmamalı, deliler gibi ya da ölesiye sevmemeli, onun için her şeyi göze almamalısın. Olur da günün birinde kaybedersen o kişiyi an gelip çattığı zaman yıkımların en büyüğünü yaşamamalısın.

Güzel ve iyi olan duygularını idareli kullanacak, tüketmeyeceksin bir anda. Gıdım gıdım çıkaracaksın ortaya. Gerekirse cimri olacaksın böyle durumlarda. Sözü döndürüp dolaştırıp başka bir atasözüne getireceğim ama cuk oturacak yani. Az veren candan çok veren maldan derler ya. Ucundan azıcık verecek ve… Ve “candanlığın” bir örneğini göstereceksiniz.

Sofradan yarı aç kalkacaksınız mesela. Fazla yemenin kime ne yararı olmuş ki size de olsun. Can boğazdan gelir ama katmer katmer kilo olarak döner gelir, bedeninize yapışıverir. Kolesterol, yüksek tansiyon, şeker, kalp ve damar hastalığı haline bürünür. Benden söylemesi.

Öyle takıp takıştırıp, sürüp sürüştürüp çıkmayacaksın evden. İnadına gitmeyeceksin muhallebiciye. Varsın öyle desin şiirde. Hafif bir makyaj yeterde artar bile. Yüzüne renk gelsin tamam. Hem güzelliğin doğalı daha makbul değil mi? Ne öyle bulduğun her şeyi sürüyorsun yüzüne, dudağına güzellik adına. Palyaçoya benzersin ona göre. Kararında olmalı kullandığın boyalar. Sonra takılar “ Az bile taktım. Burası İstanbul anneciğim.” demen de nafile.

Ne az ne çok kararında uyumalısın. Uykunu almalı, dipdiri kalkmalısın yataktan. Yeni doğan günden tat almalısın abartmadan.

Nefesinizi sonra, boş yere heba etmemelisiniz. Nefes ömrüdür Allah’ın bizlere verdiği. Vara yoğa çen çen konuşup da, öfkelenip de olmadık şeylere ömrünüzden ömür gitmesine sakın ola izin vermeyin.

Üzülmelisin lakin olur olmaz şeylere değil. İnsansın tabii ki duyarsız kalamaz etkilenirsin çevrende olup bitenlerden. Yalnız… En aza indirgemelisin üzüntülerini. Onun yerine kendini koyarak helak etmemelisin benliğini. Anladığın gibi kararında üzülmelisin.

Acılar denizinde boğulmayıp yüzmeyi öğrenmelisin. Gözyaşı dökmelisin hiç şüphesiz ki ama… Kararında olmalı göz pınarlarından süzülen damlalar.

Kararında olmalı paran. Kıt kanaat geçinmemelisin lakin öyle ayakların yerden kesilip ne oldum delisi de olmamalısın. Para bozmamalı seni. Huyunu suyunu değiştirmemeli. Adam gibi adam olmayı başarabilmelisin her durumda.

Yemeğe tuz, çayına şeker koyar gibi tam kararında olmalı hayatındaki tatlar. Hangi işte olursa olsun aşırılığa gitmemelisin. Aklın yolu birdir değil mi? İşte tam da bu nedenle kararında olmalı alacağın kararlar. Bazı bazı kararsızlıklar yaşasanda doğru yolu bulacak olan, o meselede karar kılacak olan senden başkası değil.

Havanın kararı olmasa da makinelerin bile kararı yok mudur? Sorarım sizlere belli bir düzen içinde çalışmazlar mı?

İnatçılar var mı içinizde? “Ben aldığım karardan vazgeçmem.”diyenler. Sizlere sesleniyorum. İtiraf edin hadi.

Siz gelin ninemi dinleyin. Azı karar çoğu zarar bir düzenekte göz kararıyla sürdürün yaşamınızı.

04.11.2009

 
Toplam blog
: 755
: 776
Kayıt tarihi
: 13.06.07
 
 

Ankara'da doğdum. İlk, orta, lise ve üniversite eğitimimi Ankara'da tamamladım. AÜİF iş idaresi b..