Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Eylül '09

 
Kategori
Futbol
 

Her şey yanlış

Her şey yanlış
 

Derby bitti. Yazsam bir türlü, yazmasam bir türlü. Yanlış oyuncu tercihi ve yanlış oyun taktiğine rağmen, en az altı gol pzisyonu bulan Beşiktaş, derby den 3-0 yenik ayrıldı ve 9 puan geriye düştü. Geçtiğimiz sezondan beri, Mustafa Denizli, ideal onbirini belirleyemedi. Her maça ayrı 11, her maça ayrı taktik.

İnanıyorumki, futbolcular bile ne oynadıklarını bilmiyorlar. Derby maçın kadrosuna bakın. %70 savunma. %30 orta saha. Forvet yok. Golleri kim atacak? Evlatlığı Serdar Özkan mı? Öyle inanıyorum ki; kaleciyi çıkarsanız, kaleyide 14 m. yapsanız, evlatlık yine gol atmayı beceremezdi. Her zaman söylediğimi yineliyorum. Futbol basit bir mantık oyunudur. Futbolun satrançla her hangi bir bağlantısı yoktur. En kısa yoldan, rakip kaleye nasıl giderim ve topu kale direklerinin arasından nasıl geçiririm, ona bakacaksınız. Ona göre takımı oluşturacaksınız. Takımınızın %80 iskeleti belli olacak. Futbol da, asıl amacın gol atmak olduğunu bileceksiniz. Gol yiyeceksiniz, ama yediğinizin bir fazlasını atacaksınız. Futbolun düz mantığı bu. Sekiz savunma oyuncusu ile sahaya çıkayım. Gol yemeyeyim. Nasıl olsa fırsatını bulup bir tane atarım. İşte Mustafa Denizlinin futbol mantığı. Denizli, kendini savunmak için, sekiz savunma oyuncusunu sahaya sürüyor. Dün oynanan derby de, görünüşe göre üstün olan taraf Beşiktaş dı. Ama 3 gol yiyen de Beşiktaş dı. Bunun bir mantığı var mı? Mustafa Denizli bunu nasıl açıklar, açıklasa, inandırıcı olur mu?

Şampiyon olmamızın hemen ardından, Başkan Demirörene buradan seslenmiştim. Önümüzdeki sezon, Denizli ile devam etmeyin ve Serdar Özkandan kurtulun, diye. Ama olmadı. Olacağı da yok.
 
Toplam blog
: 820
: 326
Kayıt tarihi
: 02.10.08
 
 

Nerede, nasıl, ne zaman, umursamıyorum. Bir şekilde dünyadayım, yaşıyorum. Hayatı seviyorum. Tanr..