Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Mayıs '13

 
Kategori
Psikoloji
 

Her şeye rağmen yaşamak

Her şeye rağmen yaşamak
 

Herkese merhaba,

Uzun bir aradan sonra yazıyorum yine ilk kez..

Çok hassas olmamak lazım şu hayatta.. Her şeyi kafaya takmamak lazım.. Lazım da; yazmak kadar kolay olmuyor maalesef bu. Gerçekten de belki huy, belki yapı belki de genetik bir durum bilemiyorum ama bu cümleyi ne kadar çok tekrarlarsam tekrarlayayım, hayatımda uygulamaya geçirmekte çok zorlanıyorum.  

Benim kadar hassas bir yapıda olunca insan, malum depresyona girme durumu da o kadar kolay oluyor. Üzüntüler, başkaları için küçük ama benim için önemli ayrıntılar, hayal kırıklıkları veya kalp kırıklıkları, değer verdiğim insanlardan gördüğüm bazı davranışlar beni ne yazık ki sağlığımı bozacak kadar etkileyebiliyor.

Oysa gerek kendi hayatıma, gerekse başka hayatlara dönüp şöyle bir baktığımda kafaya takmaya gerçekten değecek ne dertler, ne durumlar var ki bunların en başında da dermansız hastalıklar var. “Her şeyin başı sağlık” çok anlamlı bir cümle aslında.

O beni niye aramadı, beni terk mi etti, bankaya borcumu ödeyemedim, eve bir türlü istediğim mobilyayı alamadım, çocuğumu özel okula gönderemedim,  bu aralar iş yok iş yerinde oturuyorum vs vs.. Biz bu ve buna benzer pek çok şeyi düşünür, kendimize dert edinirken –ki hele benim gibi kendimi hasta edecek düzeyde- pek çok insan etrafımızda can savaşı veriyor ne yazık ki..

Evladı lösemi olan anneler babalar ne yapsın.. Kanser olduğunu öğrenen bir anne çocuğunun geleceğini hiç göremeyeceğini bilse ne hisseder? Yaşamı; bulunacak bir ünite kanla ölüm arasında gidip gelen insanlar…

Geçen gün oğlum yaşlarında bir kız çocuğu gördüm. Dondurma almaya geldiler annesiyle. Farkettim ki gözleri görmüyor.. Çok üzüldüm. Dönüp şöyle bir oğluma baktım ve sahip olduklarımızı ne kadar önemsizleştirdiğimizi düşündüm. Nefes alabilmek, görebilmek, duyabilmek, yemek yiyebilmek, yürüyebilmek, konuşabilmek.. Nasılsa bizde var diye hiç farkına bile varmadığımız en büyük nimetler değil mi…

Kafama taktığım ve vücudumda döküntülerle dışa vuran bütün düşünceleri bugün kovuyorum zihnimden…

Her şey Allahım’ın takdiri deyip bırakıyorum her şeyi kafama takmayı..

Umarım başarırım sizlerin de desteğiyle..

Sevgiyle kalın…

 

 
Toplam blog
: 38
: 1605
Kayıt tarihi
: 10.08.11
 
 

İstanbul doğumluyum. İçimden geldiğinde yazmak ve yazılarımı sizlerle paylaşmak için buradayım.  ..