Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

18 Nisan '13

 
Kategori
Eğitim
 

Her şeyi bilmek ya da bil(e)memek (Lise bilgi yarışması soruları ve cevapları )

Her şeyi bilmek ya da bil(e)memek (Lise bilgi yarışması soruları ve cevapları )
 

Bilgi yarışmalarını oldum olası çok sevmişimdir… Çünkü böylesi çetin ve eğlenceli sınamalar, tek bildiği şey hiç bir şey bilmemek olan benim gibi hayat ve insan meraklısı biri için, kendini beğenmiş insanoğlunun koca evren okyanusunda küçük bir damladan ibaret olduğunu hatırlaması adına çok iyi bir fırsattır…

İşte, o zaman aklım başıma gelir ve ukalaca tavırları bırakıp kibirle çıkardığım mütevazilik giysimi yeniden itinayla giyerim… Karşıma çıkan en sözde bilge insana bile, onun bütün tahriklerine rağmen sabırla ve tüm samimiyetimle gülümseyerek cevap veririm…

Bilirim ki, o zihninin alabildiğine karanlık ve son derece lüks dünyasında, güvenli ve mutlu… Benim küçük dağları yeniden yaratmama ihtiyacı yok… O zaman ne haddime, varlığının ve bilgisinin değerini sorgulamak… Sonra biricik ve beni hiçlikten kurtaran hayatıma döner ve her biri birbirinden lezzetli insanlarımla mutlu mutlu yaşamaya devam ederim…

Geçenlerde okulumuzda bu duygu ve düşünceleri yeniden yaşama fırsatını buldum… Öğrencilerimizin bilgi yarışmasında yine hayatla ve insanlıkla yüzleşme imkanını yakaladım… Sizle paylaşabilmek için de hazırladığım soruları burada alıntılamaya karar verdim…

bilgi__

 

Buyurun o evren okyanusunda küçücük bir damla oluşumuzu hep beraber kutlayalım dostlarım… Kim bilir, belki, o efsanevi filozof Sokrates’ in yaptığı gibi, bir kaç karanlık zihne girmeyi ve onları gaflet ve dalalet uykularından uyandırmayı başarabiliriz…

 

 

Vay be, ne atraksiyonlu bir cümleydi… Zannetmeyin ki, kibir söyletiyor bu sözleri… Hayır, hayır, asla değil… tamamen kendi kendimle dalga geçmenin rahatlığı… Neyse, lafı fazla geveleyip bilgiyi sakız yapmayalım ağzımızda… İşte, o keyifli yarışmamızın soruları…

 

 

bilgi yarışması__

İlk 4 lü eleme sorularının ve cevaplarının linki…

İkinci 4 lü eleme sorularının ve cevaplarının  linki…

Bu da final sorlarının ve cevaplarının linki…

Sevgi ve Saygılarımla… Fırat ÖÇAL

http://www.hayatveinsan.com/lise-bilgi-yarismasi-sorulari-ve-cevaplari/

 
Toplam blog
: 700
: 694
Kayıt tarihi
: 24.03.11
 
 

Üniversite mezunu, eğitim alanında çalışıyor, yazı çalışmaları yapıyor, hayata ve insana dair cid..