Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Kasım '09

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
 

Her şeyin başı sağlık

Her şeyin başı sağlık
 

Bir aylık ilacım


Bazı rahatsızlıklarım nedeniyle alternatif tedavideyim. Aynı zamanda iç hastalıkları kliniği. İki ay önce mevsimlik grip aşısı için adımı listeye yazdırmıştım. Doktorla konuştuktan sonra aşı öncesi ateşimi ölçmem gerekti. 37, 5... Hemşire aşı olamayacağımı söyledi ama doktor bir kez daha çağırmadı. 'Ne oldu?' diye bile sormadı. İşi başından aşkın ya... Bazen burada da doktorların duyarsız olduğunu öğrenmiş oldum böylece.

Şehir merkezindeki hastaneden ayrılıp her zaman gittiğim kulak burun boğaz hastalıkları uzmanına gittim. Soğuk algınlığı ilaçlarımı alıp eve döndüm eski çalışma tempomla ilaç içip geçeceğini düşündüm ama ateşim on gün içinde bazan 37 nin altına düştü. Bu kez başka hastane. Yine soğuk algınlığı...sonra devlet hastanesi ve kan tetkikleri. Kan değerlerinde aksaklık yok ve tabi ki ilaç da yok. Yorgunluk ve mevsim değişikliği... 'Ateş devam ederse yine gel.'

Bu arada kayınvalidem safra kesesindeki rahatsızlık nedeniyle hastaneye yattı. Tetkikler yapılıp tedavi yöntemi ameliyat vs tartışılırken aldı mı beni endişe... Benim de safra kesemde nar tanesi büyüklüğünde taşlar var. Her şeyi kötüye yoran ben nette hastalıkları incelerken tekrar ateşimi çıkardım. Yine doktor yine kan tahlilleri. Kanda doktorun endişe ettiği değerler bir önceki tahlilden daha normal. Ama ben bir türlü normal olamadım şu bir iki güne kadar. İki kez takılan serum biraz gözümü açtı ama hala endişedeyim.

Bazan kendi dilimizde bile rahatsızlığımızı tarif etmekte güçlük çekerken ve doktorun açıklamalarına akıl erdiremezken ben burada kendi sıkıntımı anlatırken ve doktorun açıklamalarını dinlerken daha da yoruluyorum.

Bugün yakından tanıdığım bir doktor hayat pozıtıf bak. NETTE HASTALIK ARAMA KENDİNE dedi. İkide bir telefon ettiğim hekim kardeşim beni nasıl ikna etmek için çaba harcıyor. Konuşurken ikna oluyorum ama bir süre geçince tekrar geliyor benim sıkıntılarım.

Grip zaten öyle yaygın ki. Hem mevsimlik grip hem de domuz gribi ve aşı YOK! Var olan stok önce risk gruplarına yapıldı. Bu ülkede aşı yok... Inanamıyorum. Dünyanın diğer ülkelerine parasal yardım yapan ilaç vs yollayan bu ülkede domuz gribi aşısı bir yana mevsimlik grip için de aşı yok.. Geçenlerde okuduğum habere göre altı milyonu aşan kişi grip olmuş. Yüzde 67si hala hasta. Yakın zamana kadar eğer bir okulda grip hastalığı olan biri varsa hastanın ailesinin bile dışarıya çıkmamasını öneriyorlardı. Ama iş çığırından çıktı. Şimdilerde dışardan eve girince ellerinizi yıkayıp ağzınızı gargara yapın uyarıları ile çocukları eve yolluyorlar.

Yurtta durum nasıl bilmiyorum uzun süredir sıkıntılarım nedeniyle bloğa bile bakamadım düzenli olarak.

Ne olacak halimiz bilmiyorum. Hafif bri soğuk algılığı ile mücadele eden ben grip olursam ne yapacağım bilmiyorum. Everden uzak olması dileğıyle sağlıklı günler hepimize...

 
Toplam blog
: 397
: 1111
Kayıt tarihi
: 16.05.07
 
 

1955 Niğde doğumluyum. Ancak Japonya'ya gelene kadar yaşantımın büyük bir bölümü Ankara'da geçti. Ka..