Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Ekim '21

 
Kategori
Edebiyat
 

HER SONBAHAR GİTMEK İSTERİM

İlk şiirimi yazdığım,o çocuksu dizelerimin mevsimindeyim yine.Hayatım boyunca hep yalnız yürüdüğüm yolun belki sonu belki de sondan bir önceki virajı...Yaramaz bir çocuk gibi saçlarımı dağıtırken sonbahar rüzgarı,bulutların arasından kaçamak gülümsüyor,ılık hazan güneşi...Artık benim değil kavak ağacının kendi başında esiyor yelleri.Sarı,kavuniçi,kırmızı,kahverengi,bordo tekmil bütün renkleri,bu hüzün mevsiminin kah ayak ucuma düşüyor kah yüreğime...Bir veda şarkısı söyler gibi ötüyor saka kuşu,sarı yaprakları hala üzerinde çitlembiğin,rüzgarın uğultusu ile raks ediyor.

Ne demiş Can Yücel usta;

"Ben her bahar aşık olmam ama

her bahar GİTMEK isterim"

İşte ben de her SONBAHAR gitmek isterim...

Sonbahar rüzgarında savrulan sarı yaprakların ardına takılıp,son kuşlarla uçmak isterim bilinmeyen bir yerlere..

Yine üstad Can Yücel demiş ya;

"burası gibi değil

gideceğim MEMLEKET

denizi ayrı deniz,

havası ayrı hava..."

Bağışla beni usta,izninle bir dize de ben eklesem senin bu eşsiz şiirine.

"İNSANI BAŞKA"

yüreği,ruhu bambaşka olan insanların olduğu bir yere...

Dünyanın bütün çirkinliklerine ,bütün kötülere ve kötülüklere sırtımızı dönüp sadece iyiye ve iyiliklere tutunarak yaşamayı becerebilirdik belki de...

Ama biz dünyayı yıkayıp,paklamayı,bütün kötüleri iyileştirmeyi,bütün kötülükleri yok etmeyi kısacası DÜNYAYI GÜZELLEŞTİRME görevini yükledik ta çocuk yaşta o ufacık omuzlarımıza...

Yenilgimiz bundan,isyanımız bundandır işte...

Bir yandan kötülere benzememek için uğraşırken bir yandan da onları iyileştirebilme hayali ile tükettik koca bir ömrü...

Şimdi elimizde kalan sadece"kalabalıkların arasında kaybolup,kim olduğumuzu unutmamak için sığındığımız O KOCAMAN YALNIZLIĞIMIZ...

Oysa benim sevdiğim gibi sevsin istedim tüm dünya beni.İnsanı,canlı,cansız tüm varlıkları sevsin istedim .Mahzun Patiş kedi,gariban Boncuk köpek,kurnaz tilki,şamatacı maymun,pembe gagalı flamingo ve hatta şeritli engerek bile sevsin istedim.

Ağaçlar,toprak,deniz,gökyüzü,güneş,çiçekler,asık suratlı komşu fatma teyze,bakkal Niyazi amca,köşedeki simitci sevsin istedim tıpkı benim onları SEVDİĞİM gibi...

İşte yine bir sonbahar,işte yine yalnız yürüdüğüm o ağaçlıklı yol ve ben yine bu sonbaharda da alıp başımı gitmek isterim

ağacı başka

denizi başka

bulutu başka

ve en çok da İNSANI BAŞKA

olan ,bilinmedik o uzak diyarlara...

                                     Canan Beşir Bekem

                                         09/10/2021

 
Toplam blog
: 21
: 263
Kayıt tarihi
: 13.02.14
 
 

Hayatı şiirden öğrenmemişse eğer, yarımdır insan...   ..