Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Temmuz '17

 
Kategori
Kültür - Sanat
 

Her yaşın güzelliği

Her yaşın güzelliği
 

Frank Sinatra orijinali Fransızca olan besteyi “My Way” adıyla İngilizce okuduğunda yüzyılın en büyük klasiklerinden birine imza atmıştı. Bu, bir nevi onun otobiyografisi gibiydi. Kaybedişleri, zaferleri, üzüntüleri, sevinçleriyle dolu bir yaşamın muhasebesi birkaç dakikalık bir şarkıya sığmış gibiydi.

Elbette tek otobiyografik şarkı değildi bu. Adını müzik tarihine yazdıran nice insan bu yoldan gitti. Sezen Aksu, “Hayat sana teşekkür ederim” demişti. Zeki Müren, her şeye meydan okurcasına “İşte benim Zeki Müren” diyordu. Freddie Mercury, son demlerini yaşadığı hayatı bir gösteriye benzetip ne olursa olsun devam ettirmeyi savunuyordu.

Öte yandan Charles Aznavour, doğal olarak hatalarla ve onların yol açtığı pişmanlıklarla dolu bir hayatla hesaplaşıyordu “Hier Encore”da. Nasıl akıp geçtiği tam anlaşılamayan bir hayata dair geriye dönüşün imkânsızlığının hüzünlü bir kabulüydü bu şarkı. Bir daha asla gelmeyecek olan yirmili yaşlarına dair duyduğu özlem, şarkının sonuna damgasını vuruyordu.

Başkalarıyla kavga etmeyi, meydan okumayı seven biri olsam şarkım “My way” olurdu. Kavgam ve hesaplaşmam kendimle olduğundan “Hier encore”u daha çok sevmeyi tercih ettim.

Bugün itibariyle yirmili yaşlarını terk eden benim için, beni anlatan daha güzel bir şarkı olabilir mi bundan başka bilemiyorum. Evet, nasıl geçtiği konusunda pek bir fikir sahibi olamadığım yaşlardı bunlar. Anket kâğıtlarında artık dâhil olmayacağım bir yaş grubuna, kişisel geçmişimin bir parçası gözüyle bakacağım. “23 yaşımdayım”, “27 yaşındayım” diyen birini duyduğumda, o yaşlarımdaki bana geri gidip neler yapmış olduğumu hatırlamaya çalışacağım.

Reşit olduğum günü kendime bir söz verip otuzuma kadar olabildiğince çok kitap okumayı, mümkün oldukça fazla müzik dinlemeyi ve aşık olmayı hedef koymuştum kendime. Hepsini yaptığım için otuzlu yaşlarıma depresyonla değil de sadece yirmili yaşları geride bırakmış olmanın hüznüyle giriyorum. Umarım kimseyi üzmemeyi başarmışımdır.

Var olanları muhafaza edip üstüne yeni dostlukları ekleyeceğim bir on yıl benim olsun. Bilenlere soracağım bu yaşların güzelliğini. Ama ekseriyetle yaşarken anlayacağım. Dilerim Ajda Pekkan’ın dediği gibi her yaşın ayrı bir güzelliği olsun.

 
Toplam blog
: 55
: 143
Kayıt tarihi
: 22.11.12
 
 

Kültür Mantarı ..