Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Şubat '18

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Herkes Bir Fikir Sahibi Olmuş, Yazmaya Ne Gerek Var?

Herkes Bir Fikir Sahibi Olmuş, Yazmaya Ne Gerek Var?
 

Uğur Mumcu'nun unutmayacak bir sözü var: 'Bilgi sahibi olmadan fikir sahibi olunmaz.' Facebook sayfamda birebir tanışmadığım kişiler olduğu gibi, yakınen tanıdığım kişiler de var. Köyümden olanlar da var. Köyde oturmuyorum ama köyüme sıkça giderim. Görüştüğüm insanlarla siyasi dini konularda sohbetim olmamıştır. Ancak sosyal paylaşım sitelerinde bazı fikri tartışmalara şahit oluyorum. Yıllardır tanıdığım insanların fikirlerini de öğrenmiş oluyorum.Genelde ilk,orta ve lise tahsili yapmışlar. Kendi fikirlerinin doğruluğuna o kadar inanmışlar ki kendi fikrimi yazmak dahi istemiyorum.

Sağ, sol nedir, emek sermaye nedir diye sorsam acaba ne yazacaklar merak ediyorum. Lisans eğitimimden sonra da okumam devam etti ve hala devam ediyor. Köşemde emeklilik hayatımı yaşamaya çalışıyorum. Güncel siyasi, sosyal ve kültürel olayları da takip etmeye çalışıyorum. Siyasi, dini, sosyal konularda eleştirel yazılar yazabilecek potansiyelim vardır. Kimsenin fikrine karışmam, yadırgaman. Herkesin fikri kendine derim. Ancak ister istemez Facebook'ta yaptığım paylaşımlarda kısa notlar ekliyorum. Tabi itiraz eden oluyor, kendi fikrini dayatma yapmaya çalışıyor.

Oğlum Sonalp 17 yaşında, seyrek de olsa bazı siyasi konularda konuşuyor. Sordum, sen kitap okumuyorsun, bu bilgileri nerden öğrendin? İnternetten diye cevap verdi. Türkçülüğü savunan görüşleri oluşmuş. Salonda oturuyoruz, annesiyle bir şeyler konuşuyor, sordum ne diyor diye. Kılıçdaroğlu'nu beğenmiyormuş, eleştiriyormuş. Şuna bir soru sorayım diye düşündüm ve sordum.'Baban bir parti genel başkanı olsa beğenir miydin.? Hayır anlamında 'cık' dedi. Bozuldum ama belli etmedim. Bir gün Milliyet Blog'da fikirlerimi, düşüncelerimi belki yazarım. Gelecek nesillere belki yararı olur.A slında güzel fikirlerim var ama bu şartlarda kime anlatacaksın ki. Ankara'ya elimde valiz, bir köy delikanlısı olarak okumaya geldim.12 eylül öncesi sağ-sol çatışmalarının zirve yaptığı bir dönem. Bir sene sağcıların yurdunda kaldım, bir sene de solcuların yurdunda kaldım. Her iki taraftan da arkadaşlarım oldu.

Kendi oğlu desteklemezse ne yapsın İsmail, yeşil bol yapraklı geniş gölgeli bir ağacın altında zaman geçirir, elinde bir kitap, bir de semaver.

 
Toplam blog
: 491
: 222
Kayıt tarihi
: 15.03.11
 
 

A.İ.T.İ.A Yönetim Bilimleri Fakültesini bitirdim. Kütüphaneci ve Maliyeciyim. Emekli oldum. İlgi al..