Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Ocak '07

 
Kategori
Dostluk
 

Herkes Ermeni, herkes Türk

Herkes Ermeni, herkes Türk
 

" Hepimiz Ermeniyiz " slagonu doğrusu beni çok da rahatsız etmedi. Politika ya da siyaset yazmayacağım, denemem de. Beni insanlık ilgilendirir. Osmalılardan beri, Rumu, Ermenisi, Yahudisi, Çerkezini bir arada barındırmış topraklarda yaşıyroruz. Fakat halen nasıl olacağını öğrenemedik. Dünyada savaşlar böylesine yayılmışken, bundan sonrada biraz zor becerilir. Ben böylesine umutsuzum.

Her azınlık ile yıllarca sorunlar yaşanmadı mı, Kardak kirizi ne çabuk unutuldu? Hepsinden teker teker bahsetneyeceğim. Bu yazıyı yazarken "Hepimiz Ermeniyiz" sloganını kendi içinde sentezlemeyi başaramamış bir vatandaşın, gemi kaçıma eyleminde bulunduğu haberini gördüm televizyonda. Yüzlerce kişinin tek bir yürek olup, Ermeni olmadan attığı slagonun eylemini tek kişik gerçekleştiren zihniyetlerle uğraşıyoruz. Bu kadar mı içlendiniz buna? hadi siz gelin bir araya da değil yüzlerce, binlerce kişi duyalım sesinizi, neden duruyorsunuz? Bakın ne kadar kolay bunu yapmak, örgütlenmek, meydanlarda toplanmak. Yeter ki yandaşınız çok olsun...

Yıllarca Pangaltı'da yaşadım, Ermeni, Rum komşularım oldu. Hepsi ile de gayet güzel arkadaşlık, komşuluk yaptım. Aynı apartmanda oturduğum, madamız ve mösyömüz, sabah günaydınsız, akşam da hoşgeldinsiz geçirmezdi kapısından, oradan taşınıtken madamın göz yaşları halen gitmez gözümün önünden. Şimdi söyleyeceğime şaşırabilrsiniz. Hani geleceği öğrenmek, neler olacağını önceden bilme isteği ile gidilen falcılar var ya, onlardan çok iyi olanlardan biri de Ermenidir, bunu söylememin nedeni; kendisine gidenlerin hepside Türktür, bir tane Ermeni yoktur. Geçen gece televizyonda, filmlerini hayranlıkla izlediğimiz, şarkılarını bağıra bağıra söylediğimiz ne çok sanatçıyı gösterdiler. Hangimiz biliyorduk? şahsen ben çoğunu bilmiyordum. İki üç gün önce; masalları ile büyüdüğümüz, filmleri ile ağladığımız Adile Naşit'in annesinin (Amelya hanım) bir Ermeni olduğunu öğrendim. Onna Tunç bestelerini senelerdir severek dinlemiyor muyuz? Arto'nun sahne aldığı yerlerde çuvallar dolusu para harcarken "hadi eller havaya" demek ne kadar eğlenceli değil mi? Ya boynumuzda, kolumuzda, kulağımızda taşıdığımız, milyonlarca hatta milyarlarca servet ödeyerek aldığımız altını en iyi işleyenlerinde Ermeni olduğunu söylememe gerek yok herhalde... Ermeni dölü sıfatını bir aşağılayıcı olarak kullandığımız Türkiye'de, oysa ne çok işler beceriyorlar. Rum tavarnalarında sabahlara kadar eğlenip, onlarca tabak kırarken milleyitcilik duyguları nasıl unutuluveriyor anlayası değil doğrusu... Yahudilerin taa Osmanlılar zamanda ticarete bulunduğu katkılar? Ne güzel de söylemişler "ucuz mal alacak kadar zengin değilim" Tabi anlayana... Biz halen o borçu, bu borçu ödeyeceğiz, değiliği kapatacağız diye didinip duralım.

Bugün Türkiye'de yaşayan bir Ermeni aydın öldü, katledildi. Sorun hangi ırktan olduğu değil, bu ülkede yeni yetişen nesillerin beyinlerinde neler taşıyıp, o beyinlerin ne kadar boş kalmasıdır.

Türküm, Ermeniyim, Çerkezim, Rumum, Kürdüm, Yahudiyim ve daha bir çoklarıyım; hepsiyim. Bu hepsiliğinde aslında hiçbiriyim. Hiçliğimde bir insanım!!! Kardeşlerim bakmayın sarı saçlı olduğuma / Ben Asya'lıyım, Afrika'lıyım... Demiş Nazım Usta...

Oralı, buralı, şuralı; ben dünyalıyım ağabey, dünyalı...

 
Toplam blog
: 17
: 531
Kayıt tarihi
: 20.10.06
 
 

Yazı yazmayı yaptığım işten çok daha fazla seviyorum. Lakin; bana para kazandıran işe, yazmaktan faz..