Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

09 Temmuz '09

 
Kategori
Siyaset
 

Herkes Sayın mı?

Herkes Sayın mı?
 

Saygın görevler aklamaz, aklanıp gelinmelidir.


Saygınlık sembolü, özellikle tam ve gölgesiz aklık ve paklık gerektiren görevlerde aklanmamışlar oturursa, üstelik herkes sayın diyerek rağbet gösterirse aklanmamayı ödüllendirmiş ve teşvik etmiş oluruz. Çocuklarımıza ak olmayı ve ak kalmayı öğütleyemeyiz, öğretemeyiz. Kızımızın adını “akkız” oğlumuzun adını “onur” koyarak ak ve onurlu kalmalarını temin edemeyiz. Toplumda itibar ve değer normları bozulur, tersine çalışarak toplumu ahlaken dejenere eder, çökertir.

Hakkında suç dosyası olupda, dokunulmazlık zırhına sığınarak yargıdan kaçan, yargılanmayan, aklanmayan hiç kimseye “Sayın” diyemiyorum. Aklanmamış insanlara kim olursa olsun sayın ve siz diyemiyorum. Sayınlık ve “siz”lik rütbeyle ve koltukla hakedilemez, ak olmakla, gerçekten saygın olmakla hakedilir.

Nasılki bilenlerle bilmeyenler bir olamazsa, ak olanlarla aklanmamış olanlarda bir olamaz. Herkesi aynı kefeye koyup herkese sayın demek, riya ve istismara prim vermek olur ve toplumun geleceğini çürütür, gerçekten saygın olanlara saygısızlık ve haksızlık olur.

Riyakarlıkları görmezden gelip, saygınmış gibi hitap etmek başkalarınıda yanıltan bir riyakarlıktır.

Kimseyle kişisel bir sorunum yok ama prensibim var. Ülkemi seviyorum.

Çöküntü ve riya sürecinden çıkmasını istiyorum.

Dr. Hamit Bozkurt

 
Toplam blog
: 54
: 1229
Kayıt tarihi
: 08.08.08
 
 

1950 yılında doğdum, İstanbul Üniversitesi İktisat Fakültesi 1974 mezunuyum. 1986 yılında Gazi Ün..