Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

11 Mart '16

 
Kategori
Eğitim
 

Herkes TEOG'dan yaka silker hale geldi

Herkes TEOG'dan yaka silker hale geldi
 

Eşsiz sınav sistemi üçlüsü (!) 4+4+4= SONRASI


4+4+4 = Sonrası olan eğitim sisteminde çocuklarımızın ikinci dördün sonunda girecekleri onlarca sınavdan biridir TEOG (Temel Eğitimden Orta eğitime Geçiş sınavı). Son on beş yıldır hemen hemen her yıl, yeni bir sistem getirilerek, sözüm ona kalıcı köklü bir yapıya kavuşturmak istedikleri eğitim sistemi, bu yıllar içerisinde yüksek oranlarda yitik gençlik yetiştirmiştir. Boz yap tahtasına dönen sistem, öğrencileri, öğretmenleri sistem manyağına dönüştürmüştür. Zaman, malzeme, kalifiye eleman kaybına yol açıp,tüm bu saydıklarımızdan tasarrufu engelleyen bu sistem, karmaşadır. Eğitim sisteminde ki karmaşalar, kalkınacağı varsa da bir ülkenin kalkınamamasında ki en önemli ve en birinci sebeplerinden birini oluşturur. O ülkenin ilerlemesini bırakın, bulunduğu yerin çok daha gerisine sürükler, doldurulmuş bilgi karmaşasıyla okumuş cahiller cennetine dönüşür.

Şansı olan, dayısı, amcası, halası ve teyzesi olan işe girer. Referansı mükemmeldir. İşyerine bilgiyle gelip deneyim kazanması gerekirken, sadece diploma yazılı belge, bu saydığım hısım ve akrabalarıyla gelip iş üzerinde bilgi ve deneyim kazanır. O, bu bilgi ve deneyimleri kazanırken üretim yapması gereken işyeri, eğitim yuvasına dönüşerek, bir süreliğine eğitim seminerine çıkmıştır. İşyerleri dur durak

bilmeden çalışır, çağın gereklilikleri için de elindeki elemanlara da eğitim verir. Eeee bu ne perhiz ne lahana turşusu! İşe alırken diplomalı personele ne gerek vardı? Üniversiteler,bu 4+4+4= Sonrası ne işe yaradı demezler mi adama?

İşte sistem bunları ürettiği için demiyorlar, diyemiyorlar.

Bu sistemde; karakteristik özellikler ve doğuştan var olan yeteneklerine göre eğitilmesi gereken çocuklarımız, neredeyse henüz ilkokulu bitirmeden, kendi varlıklarını dahi keşfedemeden, sözel, sayısal, beceri gerektiren ne varsa hepsi bir çırpıda verilerek çiplere dönüştürülüyorlar. İşte bu yanlış sistem kendi hatalarının üzerine ekleyerek, çocuklarımızı sersemletiyor. Henüz ergenliğe girmeden unutkanlıklar, bezginlikler, umutsuzluk gibi psikolojik çöküntülere yol açıyor. Bırakın severek ve isteyerek yapacakları mesleği seçme şansını, istedikleri gibi eğitim olanakları ve hakları ellerinden alınmış oluyor. Maddi imkanları yüksek seviyede olan ailelerin çocukları, siyasi sistemin de öngördüğü paraya dayalı eğitimi desteklediği için, paranın şaşırtıcı gücü ile diledikleri eğitimi alabiliyorlar. Bu özel dediğimiz paralı eğitim, bol keseden savrulan ders ve okul puanlarıyla aç kalmadan sadece yaşayabilecekleri ücretlerle geçinmeye çalışan ailelerin çocuklarının önüne geçiyorlar. Vahşi doğa kurallarının insanoğlu üzerinde uygulaması gibi duruyor bu sistem.

Medeniyet, ilim çağı, ışıklandırılmış göz kamaştıran materyallerle donatılarak karartılamaz. İşte bu görsel sanal yapıtlar, bu çağın, bu sistemin yetiştirdiği dimağların

algılarına hitabedebilir. Sadece. Cehalet diploma ve sertifikalarla asla yenilemez. Geçmiş; geleceğe ışık tutsun, ders alınsın diye iyisiyle kötüsünü ayırt edebilmek için okutulur, geçmişe geri dönmek için değil. Sorgulamaksa üstün eğitim sisteminin beyinlerine düşer ve sağlıklı sonuçlar o sistem neticesinde alınır. Dünya hızla ilerlerken defolu sistemin geç kalınmışlığı bu sistemi mecbur kılıyormuş gibi görünüyor.

Her köşe başında kurulu yüksek öğrenim kurumlarının dikilmesi sadece binlerce diplomalı işsize sebep olmuştur. Tarım cenneti bu topraklar da kalkınmada ki ilk adımlarından birini ziraatla yapan bu ulusun ziraat mühendisleri ya işsiz geziyor, ya da diplomalarından çok alakasız işlerde konuşlanıyor. Atom, fizik, felsefe, biyoloji mezunları na iş sahası yok, olan da alacağı kadarını aldı, gerisi Allah Kerim. Okullar da yetenek dersleri var, her öğrenci de bu derleri görmek zorunda, yetenekli olsun olmasın üstüne üstlük,bir çok okulda öğretmenleri de yok ve yüzlerce öğretmen atama bekliyor.

Bir lisan bir insan dendi ve anaokullarına kadar inen yabancı dil öğretme çabaları meyvelerini verdi. Çeşitli filoloji mezunları yine işsiz. Oysa Kendi diliyle, yeteneği ve keşfedilmeyi bekleyen zeka yapısı ile eğitilmiş bir toplumun bireyleri, bilimin altından girip üstüne çıkacak, dünya dillerini de mesleki gerekliliklere göre zamanı geldiğinde kendiliğinden öğreneceklerdi. Bunu bilebilmek için de ayrıca uzman olmaya gerek yok. Çünkü onlar yapabildiklerine, inandıklarına, sevdiklerine yönlendirildikleri için zevkle

çalışacaklar, hem mutlu olacaklar hem de insan zekasının yeniliklere açık, üstün zekanın ürünlerine ulaşmak için dünya dillerini öğrenmede kendiliğinden istek duyacaklardı.

 
Toplam blog
: 23
: 124
Kayıt tarihi
: 09.02.16
 
 

Zonguldak da doğdum,  Bartın'lıyım,Evli, iki erkek çocuk annesiyim. Büyük oğlum Türkçe öğretmeni, k..