Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

19 Ocak '18

 
Kategori
Deneme
 

Herkes Vefasızlıktan Şikayet Ediyor, İlgim ve Menfaatim Olanı Mezarda Bile Bırakmam

Herkes Vefasızlıktan Şikayet Ediyor, İlgim ve Menfaatim Olanı Mezarda Bile Bırakmam
 

Demek ki vefasızlık diye bir şey yokmuş; bırakıp gidenin sana ilgisi senden menfaati yokmuş. E bunların olması gerekiyor mu; gerekiyor…

Eğer bunlara rağmen gidiyorsa bu vefasızlık değil düpedüz akılsızlık olur.

Yaptığınız iyiliklere rağmen ilgi göstermiyorsa sizi kullanıyor; o vefasız değil siz enayisiniz.

İlgim ve menfaatim devam eden kimselerle dostluğum da devam ediyor.  Bırakmış gitmişsem ya da bırakıp gitmişlerse bunlar olmadığı içindir. Burada zavallı “menfaatin” kötü bir şey diye kafasını gözünü yarıyorlar biraz. Diğer insanlarla her türlü ilişkimiz ya menfaat ya ilgi ya da ikisine birden dayanır.

Ben bir insanla sadece iyi birisi diye dostluk kurmam, ondan bir şeyler almam lazım ya da vermem. Yani artı özelliği olacak. Bana bir fıkra anlatır güldürür beni, bu da menfaat. Ya da içimi dökerim sabreder dinler. Bazen insanları dinlemek dinleyene büyük eziyettir.

Ben işte bir zamanlar ona şunu şunu yaptım, karşılığı bu mu olacaktı? Valla bu tür ödemeler kişinin insanlığına kalmış, kimseye sana yapılan iyiliklerin karşılığını öde diyemeyiz; belki ne kadar iyi bir insan olduğunu göstermek için o iyilikleri yaptın, bu durumda karşılığını zaten almışsın.

Ya da işte ben senin babanım, bana bunu mu yapacaktın (Bir şey yapmamış, bir şey yapmadığı için diyor) Organik bağların ödemesi yoktur, babam olmanı ben istemedim.

Bu tür yazılarımızın pek okunmadığını görüyoruz, bence de okumayın. Zira sizlerin bu konulara başka yorumlar getiren (Hep sizi haklı gördüğü, isteğiniz doğrultusunda konuştuğu, sizin yerinize vefasıza bağırıp çağıran, adeta taptığınız) düşünürler yazarlar var. Sizler gerçek olmasa bile söyledikleri hoşunuza giden o “teselli babaları” okumaya devam edin. Bu yüzden gerçekleri göremediğiniz için acınız da gözyaşınız da bitmesin. Bizi anlayan okur.

Vefa nedir ya, birisi size vefasızlık ediyorsa sizden gitmiştir. İnsanlık gösteriyor karşılığında vefa bekliyorsanız zaten yanlış yoldasınız çünkü insanlığın bedeli yoktur.  Vefa ona yaptığınız bir şeyin bir şeyin karşılığını istemektir; vermiyorsa güle güle!

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..