Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

13 Ekim '08

 
Kategori
Anılar
 

Herkesin Ali Amcasıydı

Herkesin Ali Amcasıydı
 

Ali amcanın şu an kapalı olan bakkal dükkanı


Herkesin Ali amcasıydı.Köyde 3'e 3 ebatlarında bir bakkal dükkanı vardı.Bakkal dediğime bakmayın ne arasanız bulurdunuz.Çivi, tel, benzin, sigara, alkollü alkolsüz içecek, ekmek ve daha bilmem neler neler...Henüz üniversiteye başlamamışkenden tanırım Ali amcayı.Sorunlu bir evlilik yaşamış sonra yürütemeyince eşinden ayrılmış, bu sürec ülkemizdeki diğer boşanma süreçleri gibi oldukça yıkıcı geçmiş.Bu nedenle çocukları boşandığı eşinde kalmış ve dolayısıyla da babayla bağları tamamen kopmuş olduğundan kendini yapayalnız bulmuş bir amcamızdı.Evliliğinin bitişine en büyük neden olan alkolle bir dönem bağlarını koparmış ama sonra belkide yalnızlığını paylaşmak zorunda kalmıştı.Akşam üstleri eski model radyosunda bir fasıl müziği bulur onu dinlerdi.İlk önceleri hiç görmedim ama gizli gizli içki içtiğini sonradan anladım.Dershaneydi, dersti derken bunalan ben akşam üstleri Ali amcanın bakkalına giderdim.Kolamı içerken Ali amcayla sohbette ederdik. Eski günlerden çokca söz ederdi.İskenderun'un İskenderun olduğu zamanlarda kentin kalabalık bir mahallesinde bakkal dükkanı işletirmiş.Evlenmiş, çoluk çocuğa karışmış ama bu arada da alkole başlamış.Zaten alkolden sonrada evliliğiyle birlikte işleride bozulmuş ve dükkanı kapatıp köydeki kardeşinin yanına adeta sığınmış.Sonrada sözünü ettiğim bakkal dükkanını açmıştı.Çevreninde yönlendirmesiyle ikinci kez evlenmiş ve bu defa mutluluğu yakalamış görünüyordu.Nereye gitse eşinide götürür ne yapsa eşiyle birlikte yapardı.

Ali amca, bizim aileden kim bakkala gitse "Siz ne alacaksanız alın ben Ahmet hocadan parasını alırım" deyip çoğu zaman deftere bile yazmazdı.Tabi Ali amca bunu derken ben köyden yüzlerce kilometre uzakta olurdum.Öylede bir hukukumuz vardı Ali amcayla.Her memlekete gidişimde mutlaka dükkanına uğrar halini hatırını sorardım.Dükkanı yol kenarında olduğundan bir düğün konvoyuna denk gelse hemen önünü keser yeni evli çifte tanısın tanımasın çam sakızı çoban armağanı bir takım hediyeler verirdi.

Hayatında hep belirleyici olan alkol sağlığında da belirleyici olmuş ve geçen yıl siroz olduğu anlaşılmıştı.Ali amcayı ne yazıkki hastalığında ziyaret etme fırsatım olmadı.Hep telefonda sorardım hastaneye gidenlerden eski dostumun sağlık durumunu. İyi değildi.Karaciğer iyiden iyiye devre dışı kalmıştı. Bilincide yerinde değildi.Ve geçen yıl Ali amca vefat etti. Telefonda öğrendim.Bir varmış bir yokmuş oldu Ali amca.Bu bayram memlekette gezerken Ali amcanın dükkanının önünden geçtim.Ev terkedilmişti ve adeta ölüm sessizliği vardı.Dükkanın önündeki üzüm asması bakımsızlıktan perişan durumdaydı.Oysa Ali amca o asmaya gözü gibi bakardı.Zararlı böceklere karşı zehir sıkar ve dükkana gelenler zehirlenmesin diyede en az 2-3 levhaya "Dikkat üzüm zehirli" diye yazardı. Ev ve dükkan harabeyi andırıyor. Ağaçlar terk edildiklerinin sanki farkında.Meğer bir yeri canlı gösteren içindeki yaşayanlarmış. Ali amcanın yokluğu bu bayram içimi bir başka acıttı. Ruhun şad olsun Ali amca ruhun şad olsun eski dostum...

 
Toplam blog
: 50
: 2429
Kayıt tarihi
: 31.08.06
 
 

Hatay'ın İskenderun ilçesinde dünyaya geldim. 1997 yılında Gazi Üniversitesi Gazi Eğitim Fakültes..