Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Eylül '17

 
Kategori
Sağlıklı Yaşam
Okunma Sayısı
51
 

Herkesin Bilmesi Gereken Diyabetten Korunmanın Püf Noktaları

Herkesin Bilmesi Gereken Diyabetten Korunmanın Püf Noktaları
 

2015 IDF Diyabet Atlası tahminlerine göre her 11 yetişkinden 1'inde diyabet var ve bu oranın 2040 yılında 10 yetişkinden 1'inin olacağı tahmin ediliyor. (http://www.diabetesatlas.org) Ve istatistikler içinden belki de en önemlisi her iki yetişkinden birine diyabet tanısı koyulmadığı yani kişinin diyabet hastası olduğunu bilmediği anlamına geliyor.

Verilen oranlar sizce de korkutucu değil mi? Yakın geleceğin en büyük kronik hastalıkları içerisine giren diyabetten nasıl korunmamız gerektiği hakkında neler bilmemiz gerekiyor?

Evet bugünü milat olarak kabul ediyoruz ve diyabetten korunmak için sağlıklı yaşam biçimi davranışlarını benimsiyoruz. 

Öncelikli olarak sağlıklı besleniyoruz ve fiziksel aktivitemizi arttırıyoruz. Herkesin dilinde olan fakat pek çoğumuzun bilmediği sağlıklı beslenmeden kastımız ne? Ufak ipuçları vermeye başlayalım o zaman.

Dışarıdaki paketli ve işlenmiş ürünlerden beslenmeyi bırakıp kendi yemeğimizi evde yapmaya başlayın.

Beslenmenizdeki sağlıksız gıdaları ortadan kaldırın.

Hayvansal yağlar (tereyağı, kuyruk yağı) yerine, bitkisel yağlar (zeytinyağı, ayçiçek yağı) kullanın.

Az ve sık sık beslenin. Tek öğünde aşırı yemek tüketimi yerine ana ve ara öğünleri tercih edin. Ara öğünler ile ana öğünleriniz arasında 2,5-3 saat olmasına dikkat edin.

Öğünlerinizde bol yeşillikli salatalarınızı eksit etmeyin.

Şeker ve tatlı ihtiyacınızı meyvelerden gidermeye çalışın.

Kızartma yerine fırında pişirme ya da haşlama yöntemlerini kullanın.

Saydığımız bu püf noktalar içerisinden en önemlisi de boyunuza uygun ağırlığa ulaşın ve bunu da hayatınız boyunca koruyun. 

Şimdi gelelim fiziksel aktivitemiz hakkındaki püf noktalara.

Yürüyüş yapın. En basit ve etkin fiziksel aktivitenin yürüyüş olduğunu bilmeyenimiz yoktur herhalde? Peki bildiğimiz halde niye uygulamıyoruz? Asansör kullanmak yerine merdiven çıkarak, toplu taşımadan inmeniz gereken duraktan bir durak önce inerek günlük en az 10 dakikalık yürüyerek diyabetten korunun. Mümkün olduğunca haftanın her günü en az 10ar dakika toplam maksimum ise 150 dakika yürüyün. kalp hastalıklarından kansere diyabetten diğer bütün kronik hastalıklara kadar korunmanızda yürüyüşün etkisini göz ardı etmeyin.

Sigara kullanımını bırakın.

Alkol içmeyin ya da alkol alımını sınırlandırın. (Kadınların günde bir ölçü, erkeklerin iki ölçü içkiyi geçmemeleri gerekir.)

Yaşamınızdaki stresi mümkün olduğunca minimum sınıra indirin.

Bu ufak püf noktalarını yapmaya başladığınızda kısa sürede kendinizi daha sağlıklı hissetmeye başlayacagınızı farkedeceksiniz. İleriki zamanlarda diyabetli bireyler için bu kısaca bahsettiğim konular ayrıntılı bir şekilde bloglarımda işlenecektir. 

 

Önerilerine Ekle Beğendiğiniz blogları önerin, herkes okusun.

 
Tıklayın, siz de blog yazarı olun! Aklınızdan geçenleri paylaşın!
Facebook hesabınızla yorum yapın, daha çabuk onaylansın!
Toplam blog
: 11
Toplam yorum
: 0
Toplam mesaj
: 0
Ort. okunma sayısı
: 194
Kayıt tarihi
: 26.08.17
 
 

Marmara Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik bölümü 2017 ve aynı yıl Marmara Üniver..

 
 
Yazarı paylaş
  • Tümünü göster