Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

26 Ocak '16

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Herkesin derdi “Önce o insanlık göstersin” Demek ki neymiş, insanlık görmeden insanlık göstereceksin

Herkesin derdi “Önce o insanlık göstersin” Demek ki neymiş, insanlık görmeden insanlık göstereceksin
 

Herkes aslında neyin ne olduğunu biliyor, bizim insanımızda bilmeme değil bildiği halde yapmama hastalığı var. Sorun değil aslında, kimseden bir şey beklemezsen kimseye de bir iyilik yapmak zorunda değilsin, bu yazı vefa bekleyenler için. Ben kendime yeterim, kimseden bir şey istemeye ihtiyacım yok diyenler okumasa da olur.

Ve geldik başkalarına ihtiyaç duyan bizlere… İyiymişiz hoşmuşuz da bir hastalığımız varmış “Önce o insanlık göstersin” Biz öyle diyormuşuz ama işin garibi karşımızdaki de öyle diyormuş. Yani herkes birbirini bekliyormuş. Aslında insanlığımızda sorun yokmuş ama işte bu alışkanlık yüzünden insanlarla aramızda dostluk köprüsü kurulamıyormuş.

Bekleyen değil giden, çağıran değil gelen, alan değil veren…”Amcamın oğlu hastanede beni ziyarete gelmedi” O hasta olduğu zaman sen onu ziyarete gittin mi? Hayır. Madem öyle gelmediğine iyi etmiş, sen gitmeyeceksin o gelecek; nerede bolluk!

“O gelseydi ben de giderdim…” Gelmezse hiç gitmeyeceksin yani??????? Bir kişiye beni arayıp sormadı diyebilmen için senin daha önce onu arayıp sormuş olman lazım. İnsanlık göstermede “önce o, önce sen” yok, önce kendin. Telefonda bir alo bile insanlıktır.

Elbette yukarıda söyledik, birilerinden bir şey bekleyenler için bunlar böyle; değilse umurunuzda bile olmasın! İlgi görmek istemiyorsanız siz de kimseye ilgi göstermek zorunda değilsiniz. Sonra bu yaptığınız yanlış da değil, kimse size bir şey diyemez. Ben kimseden bir şey istemiyorum kimse de benden bir şey istemesin demek son derece normal. Belki bazıları tarafından insanlığınız sorgulanacak, hepsi bu.

Bizim sorunumuz böyle düşünmeyenler… Kimse beni aramıyor sormuyor diyenler. Başkalarından ilgi ve yardım bekleyenler. İşte bu takdirde önce siz kendiniz hareket edeceksiniz. Evlerinizde beklemeyecek dostlarınız için yollara çıkacaksınız. İhtimal ki onlar da aynı şeyi yapmış olacaklar ve yarı yolda birbirinize geliyor halde karşılaşacaksınız.

Küçük olan gelsin yok, ben abisiyim, babasıyım o benim ayağıma gelecek yok. Benim derdim var o bana gelsin yok, sen onun derdinin olmadığını nereden biliyorsun. Herkese iki defa gitme hakkınız var. Bu iki defadan sonra gerekçesiz olarak size gelmediyse cenazesine bile gitmeyin.

 

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..