Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Aralık '11

 
Kategori
Deneme
 

Herkesin yüzünde kendi yüzünü gören zavallı adam.

Herkesin yüzünde kendi yüzünü gören zavallı adam.
 

Bir zavallı yaşarmış dünya üzerinde. Öyle bir zavallıymış ki kendinden başka herkesi zavallı görür olmuş zamanla. Ama bir eksiği varmış bu zavallının: Aynaya bakınca kendini göremiyormuş. Sebebini de hiç mi hiç merak etmiyormuş. Oysa baktığı her insanın yüzünde sadece kendi yansıması mevcutmuş. Bunu da dert etmiyormuş kendine. Gel zaman git zaman bu zavallı merak etmeye başlamış neden aynalarda yüzü yok da baktığı herkeste aynı yüzü görüyor diye. Doktora gitmeye karar vermiş, karar vermiş vermesine de bunu nasıl yapacağını da bilememiş. Bir bilenden yardım almak istemiş. Komşusuna gitmiş.'komşu komşu hu! Benim bir rahatsızlığım var beni doktora götürür müsün?'demiş. Komşusu 'Tabi ki de götürürüm komşu ama söyle hele derdin ne senin?' 'Ben kendimi aynalarda göremiyorum komşu sadece baktığım insanların yüzünde görüyorum kendimi' demiş. Komşusu şaşkınlıkla 'Allah Allah nasıl oluyor bu iş!?' demiş. 'Nasıl olduğunu bilmem komşu ben de onu merak ediyorum zaten. Bak şimdi senin yüzünde ben varım' demiş. Komşusu bir defa daha hayretle 'Eee! Kendi yüzünü hiç görmediysen nereden biliyorsun benim yüzümde senin suretin olduğunu?' demiş. 'Ondan kolay ne var komşu? Her baktığın yüzde aynı simayı görürsen bu ne demektir sence? Bence bu benim yüzümdür.' demiş. Komşusu almış bunu doktora götürmüş. Doktor bir teşhis koyamamış bu duruma. Psikolojiktir demiş kendince göndermiş zavallıyı.

Zavallı bir gün çok paraya ihtiyaç duymuş. Bir başka komşusuna gitmiş. 'Komşu benim paraya ihtiyacım var verebilir misin? 'Bu komşu biraz cimriymiş. 'Olmaz!' demiş. 'Hele sen bir bak bakalım yüzüme ne görüyorsun onu söyle?' Zavallı adam söyleyivermiş artniyeti olmadan 'Kendimi görüyorum' demiş.' Sen benimle dalga mı geçiyorsun? O nasıl söz öyle? Yoksa sen de mi benim kadar cimrisin onu mu demek istiyorsun bana?' Zavallı adam bin pişman ayrılmış oradan. Ne yapacağını bilmez halde bir dere kenarına gitmiş oturmuş. O sırada suya eğilmiş gayrî ihtiyarî. Bir de ne görsün suda kendi yüzünün yansıması. 'Aman Allahım görebiliyorum yüzümü' demiş şaşkınlıkla. Tam kendi yüzünü incelerken suyun yansımasında büyük bir gürültü ile kendine gelmiş zavallı. Yatağından öyle bir fırlamış ki halâ gördüğü rüyanın etkisindeymiş. İşte o an anlamış rüyasında neden kendi yüzünü başkalarında gördüğünü ve demiş ki kendi kendine  'Ey zavallı ben! Herkeste benden bir parça var, iyi davrandığım bir gün bana iyi davranır, kötü davrandığım da benim yaptığımın aynısını bir gün bana yapar. İyilikten şaşma zavallı nefsim...'

 
Toplam blog
: 106
: 1391
Kayıt tarihi
: 13.02.08
 
 

1976 Adana doğumluyum. Cumhuriyet Üniversitesi İşletmecilik bölümü mezunuyum. Evliyim. Adem Hamza..