Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

16 Mayıs '08

 
Kategori
Aşk - Evlilik
 

Herkesle sevgi yaşanır mı?

Herkesle sevgi yaşanır mı?
 

Sevgi dünyanın en güçlü ve en masum duygusudur


Herkesle sevgi veya aşk yaşanır mı? Uzaktan görür görmez tipini beğendiğin birini sevebilir mi insan veya başta tipini beğenmediğin birini sevebilir misiniz?Peki nasıl birini sevebilir nasıl birine aşık olabilir veya sevgi ve aşk nasıl oluşur?Gelin birlikte bu soruların cevaplarını bulmaya çalışalım.

X... adında bayan bir arkadaşım vardı.Bu hanım evli bir erkekle arkadaşlık ederken zamanla ona aşık oldu. Ama kendisi evli erkekle ilişki kurmaya şiddetle karşı olduğu için hep mesafeli davranayım derken erkek arkadaşı onun bu tavırları karşısında diyaloğu kesti ve ortadan kayıp oldu. Ama işte ondan sonra da kıyamet koptu.O hanım arkadaşım iki ay boyunca her gün ağla- dı.Kendisi 46 erkek de 49 idi.Beş yıl boyunca X hanım onu unutmak için bir sürü erkekle tanıştı, evlenme noktasına geldiler ama her defasında son anda hep cayan X hanım oldu.Hiçbir zaman ” işte aradığım bu diyemedim “diyor.Bu arada o kayıp ettiği erkeği de hiç ama hiç unut madığı gibi aramaktan da vazgeçmedi ve beş yılın sonunda da buldu onu. Barıştılar ve ilk iş olarak beni aradı. Çınarcık’ta evim olduğu için.”Çınarcık’ta bir yer ayarla bize “dedi. Orada on gün balayı yaptılar. Geçen gün aradı gelip orada da bir ay daha kalacaklarmış ve X hanım mutluluk tan uçuyor ve şimdi de bana gelip ya onu tekrar kayıp edersem diye korkudan ağlıyor. Peki o hala evli nasıl olacak?diye sordum, ne olursa olsun diyor. Yüzünü bile görsem bana yeter. Bazen bir tel etsin ona bile razıyım diye ekliyor.

Peki nedir bu?X hanım neden beş yıl boyunca o erkeği unutamadı? Neden ondan aldığı çekimi başkasından alamadı? Demek ki sevgi herkesle yaşanmıyor.Hani herkesin söylediği bir cümle var.”Elektrik alamadım”diye. İşte o adına elektrik denilen oluşum çok özel bir çekimdir ve o çekim herkesle olmaz.Nadiya Komaneçi’yi bilirsiniz.Rumen jimnastikçi.Hem defalarca olimpiyat ve dünya şampiyonu olan yetenekli bir sporcu hem de çok güzel bir fiziğe sahip bir kızdı. Merak ederdim kimle evlenir diye. O da bana göre oldukça tipsiz biri ile Amerika ‘ya kaçmıştı.O kişi de evliydi. Bana göre tipsiz bir erkekti diyorum ama demek ki Nadiya Komaneçi ondan o büyüleyici çekimi yani elektriği almıştı. Yani kişi herkesten aynı çekimi alamaz, o çok özel bir çekimdir ve sadece denk gelince iki kişi arasında oluşur. Bu kişinin kim olacağını da siz önceden bilemez- siniz, ancak karşılaşınca ortaya çıkar. Örnekleri çoğaltmak mümkün.Bakıyorsunuz dünya güzeli bir kız hiç ummadığınız birine aşık olabiliyor veya yakı şıklı harika bir erkeğin hiç beğenmediğiniz ve asla yakıştıramadı -ğınız bir kıza aşık olabiliyor. Yani sevginin aşkın partneri her zaman bizi şaşırtabilir.Çünkü o partner bizim bilemediğimiz ve göremediğimiz bir çekim gücüyle diğer partneri çeker ve iki partner arasında önüne geçe- medikleri çok güçlü bir çekim oluşur, yani aşk başlar ki bu masum ve çok temiz bir duygudur.Beğendiğiniz biri ile evlenebilirsiniz ama bu o duyguyu yaşarsınız anlamına gelmez..O duygu yu beğeni ile hayranlığa karıştırmamak lazım.Çünkü o büyüleyici çekim herkesle olmaz.Her kesin bir aşk ve sevgi partneri vardır o ortaya çıkınca taraflar arasında anında çekim başlıyor. Dünya güzeli bir hanımla karşılaşırsınız ama hiçbir şey hissetmeyebilirsiniz, sadece hayranlık duyarsınız ki bu o çekim değildir.

Ankara’dan Nimet adında bayan bir arkadaşım anlatmıştı, sarhoşun birine aşık olmuştu ve hala söylenir durur “nasıl oldu da o adama aşık oldum peşimde bir sürü erkek varken”...diyor. Hala bunun cezasını çekiyor.Çünkü aşık olduğu adam sonradan ona çok acı çektirmiş. Yani bu örnek de her aşkın mutlu etmeyeceğini gösterir.

Kimi seveceğinizi veya kime aşık olacağınızı siz bilemezsiniz o karşınıza çıkınca zaten anın da bünyenizde değişiklik olmaya başlar.Yolu bile şaşırırsınız.Cinsellik güdüsünü ve hayranlı- ğı da aşka karıştırmamak lazım.O ne aşktır nede sevgi.O sadece bir açlıktır.Acıkınca ekmek yemeniz gibi.Evlilik de bir ihtiyaç gibi öyledir.Onun için evlisiniz diye eşinize aşıksınız ya da aşk yaşıyorsunuz demek değildir.Ama istisnaların da olabileceğini unutmamak lazım ki bu da yüzde en iyimser tahminle yüzde beşi geçmez bence.

Aşık olduğunuz kişiyi arkadaşlarınıza gösterirken onların onun için “dünya güzeli” demele rini beklersiniz, aksine bir cümle duyduğunuz zaman da şaşırırsınız. Çünkü sevdiğiniz hanım size göre dünyada eşi benzeri olamayan biridir.Nedense ona ait olan her şeye büyüleyici bir duyguyla bağlanır, ona ait bir çöp parçasının bile sizin için korkunç derecede özel bir değeri ve büyüleyici bir yanı vardır.Ona ait her şeyin garip bir şekilde sizi çeken özel ve güzel bir çekimi olur..

Tv de izdivaç programlarını izliyorum bazen.Bazı erkek veya hanımların önlerine bir çok aday dizilir ve sizi şaşırtan durumlar görürüsünüz.Bir de bakıyorsunuz seçici olan şahıs hiç de ummadığınız birini seçiyor.Bir zamanlarda çalıştığım lisede müdürün eşini görmüş ve adeta şoke olmuştum.O zaman daha genç ve toydum. Çekinmeden yanımdaki arkadaşıma”, müdür bu çirkin kadınla nasıl evlenmiş hayret!”demiştim.Arkadaşım da bana, ”baksana ikisi de çok mutlu” demişti ve gerçekten de o özel gecede ikisi sürekli dans etmiş ve ben de merakla onla- rın birbirlerine sevgiyle bakışlarını gözlemiş ve şaşırmıştım.Öte yan da beni şoke eden bir başka olaya şahit oldum.Büyük bir firmada müdürlüğe kadar yükselmiş, yetenekli ve oldukça da güzel ve bir hanım tanıyordum.Bu hanım, kendisinden hem kariyer ve hem de her yönden ol- dukça düşük derecede olan, niteliksiz, dahası serseri kılıklı ve kemik torbası denilecek kadar zayıf ve güçsüz birine aşık olup onla evlenmişti .Müdürün o hırpani ve serseri kılıklı adama deli gibi aşık olmasını bir türlü anlayamı -yordum.Hatta ona öyle aşıktı ki etrafı şoke edecek şekilde o zayıf ve iştahsız erkeğe eliyle yemeğini bile zorla yedirirdi.

Tüm bu örnekler şunu gösteriyor.Herkesle sevgi yaşanmaz.O sevgi ne fiziki görünüme, ne yaşa, ne paraya ve nede başka bir şeye bakar.O çok özel, çok büyüleyici ve kişiye özgü çok güçlü bir çekimdir.Görünmeyen bir güçtür, onu ancak yaşayan anlar, dışarıdan bakan ise sade- ce benim gibi şaşar.O yüzden kesinlikle denilebilir ki sevgi herkesle yaşanmaz.Sevginin çok özel bir partneri vardır.Bu partner evlendiğiniz kişi de değildir.Yani her evlilikte bu sevginin yaşandığını da sanmayın.Evlilik olayı başka sevgi ve aşık olma olayı ise başkadır.Seve- ceğiniz ve aşık olacağınız kişiyi ilk görüşte hemen hissedersiniz ama sonra eğer onun duyguları ve diğer özellik leri bunu desteklerse o aşk ve sevgi oluşur.

Reşit YAMAN.15 mayıs 2008.İstanbul
 
Toplam blog
: 24
: 661
Kayıt tarihi
: 29.12.07
 
 

1952 Ağrı doğumlu olan Reşit Yaman altı yıllık yatılı Van Alpaslan İlköğretmen Okulu'ndan sonra İ..