Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

23 Temmuz '18

 
Kategori
Güncel
 

Herkül Giresunluymuş Ama Ben Herkül Gibi Giresunlu Görmedim

Herkül Giresunluymuş Ama Ben Herkül Gibi Giresunlu Görmedim
 

Herkül’ün yaşadığı ve meşhur altın post hikâyesinin gerçekleştiği yer olarak bilinen mitolojideki ismi ‘Aretias’ olan Giresun Adasına gelen Denizlerdeyiz Amatör Denizciler Derneği (DADD) üyeleri 27 yat ile "Argonotların izinde, altın postun peşinde" hikâyesinin peşine düştüler

Karadeniz Ekolojik Kalkınma Derneği (GOPERATİF) işbirliğinde "DADD ralli Karadeniz 2018 - 3 ülke, 1 hikâye" etkinliğine katılan 27 yat adanın etrafında üç tur atarak Herkül’ün altın postu aramasını canlandırdılar. Adanın etrafında tur atılırken temsili amazon kadınları ve Herkül yatları karşıladı.

Söylentiye göre memleketim Amasya’nın adı da Amas adında Amazon kraliçesinden geliyormuş. Hepsi de güzel bayanlar olduğu için Amazon kadınlarını severim, aramızda bir bağlantı olmasına da sevindim ya şu memelerinin birini almalarını anlayamadım.

Aslında ben daha çok Herkül’ün Giresun’da ne işi var diyorum. Koca tarihe karşı mı geleceksin Korkut, öyleymiş işte.

Bu adamın nesli tükenmedi ya soyundan biri yaşıyordur buralarda bir yerde, hiç Herkül gibi Giresunlu gördün mü? Ama itiraf edeyim buraya özgü erkeklerin çakmak çakmak bakışları biraz şüphe yaratıyor, görmedim ama herhalde Herkül’ün de öyle imiştir!

Seyit Onbaşı, rahmetli Naim biraz böyle imişler hatta Naim’e cep herkülü deniliyordu ama bunlar Giresunlu değil.

Giresun erkekleri Herkül gibi değil diyoruz ama aradan çok zaman geçmiş belki o günden bugüne küçülmüşlerdir.

 
Toplam blog
: 6332
: 653
Kayıt tarihi
: 21.09.08
 
 

Sadece sayfalarda kalan yazılar şaheser olsalar bile önemsiz ve anlamsızdır. İnsanlara ulaşan ve ..