Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

22 Eylül '11

 
Kategori
Alışveriş - Moda
 

Hermes'in getirdiği huzursuzluk...

Hermes'in getirdiği huzursuzluk...
 

Geçenlerde hanım tutturdu bende Hermes isterim diye…

Ara ki Hermes bulasın!

Hermes ne mi?

Hermes; Özel Devekuşu derisinden yapılan ve fiyatı 20 bin dolardan başlayan çanta!

Hemen nerede bulabilirim diye bir araştırma başlattım.

Hermes; 175 yıllık geçmişi ile Fransa’nın en köklü çanta markalarından birisiymiş!

Türkiye’de ilk mağazasını 2009 yılında Maçka’da açmış.

Hermes’in üç modeli varmış.

Hermes Constance, Birkin ve Kelly...

Hermes marka çantayı parası olan bile alamıyormuş.

Hermes çantayı alabilmek için 1.5 sene sıra bekleniyormuş.

Hermes Çantaların küçük boylarının fiyatı derisine göre 8 bin 700, büyük boyları ise 12.500 TL’den başlıyor, 100 bin TL’ye kadar çıkıyormuş.

Hermes Çanta için 15 kişi sıraya girmiş!

Constance modelinden Türkiye’ye yılda en fazla 6 tane geliyormuş.

Ayrıca çanta ile ilgili bir de rehber varmış. Rehberden edindiğim bilgileri de sizinle paylaşmak istedim.

* Bir Birkin’in ortalama fiyatı 10 bin dolar civarındaymış. 1000 dolar verip alınan Birkin sahte olabilirmiş.

* Hermes çantaların üzerin-de hiçbir zaman sallanan kâğıt bir etiket bulunmazmış. Bu tip bir etiket sahte olduğunun en büyük kanıtıymış.

* Orijinal Hermes’in kendine ait kilit ve anahtar seti bulunuyormuş. Kilidin altında “Hermes” yazıyor ve anahtarlar kilidin numarasıyla eşleşiyormuş.

* Kilitlerin açılma noktasının alt kısmında 2 adet çukur bulunuyormuş.

* Çantaların içinde metal bir etiket-plaka bulunmazmış. Hermes, çantalarını deri üzerine kabartma yazılarla işaretliyormuş.

Çantanın taklitleri 200 ile 500 dolar arasında satıyormuş. Ayrıca Hermes çantaların ikinci el piyasası da varmış. İkinci el Birkin 5-6 bin dolardan alıcı bulabiliyormuş.

Hanım bu Hermes sevdası nerden çıktı? Bak o kadar araştırdık, yenisini almak için en az 3 yıl beklememiz gerekiyor. Eğer ikinci elini almak istiyorsan onun içinde Fransa’ya gitmek gerekiyor dediysem de bir türlü laf dinletemedim.

Bu kez, bu hanımlar niye Hermes peşinde koşuluyor, diye bir araştırmaya giriştim!

Meğer bu markayı özel kılan malzeme ve işçiliğin yanı sıra kullanana sağladığı prestijmiş.

Hermes mağazalarına giden çanta alıp çıkamıyormuş.

Eeeee………

Siparişi verip talebe göre beklemesi gerekiyormuş.

Fiyatıyla da ulaşılması zor olduğu için Hermes statü simgesi olarak görülüyormuş.

Hanım bu marka çantayı nerden gördün de benden isteyip beni strese sokuyorsun diye sordum.

Sonra bu çantanın fiyatını karşılayacak bizim bütçemiz mi var dediğimde, bana ne ben ‘Cumhur’um’ benim başım ‘Cumhurbaşkanı’ onun hanımı kullanıyorsa bende kullanırım, bende aynısından isterim diye tutturdu!

Bizim statümüz ‘Hermes’i kaldırmaz dediysem de söz dinletemedim.

Sizin anlayacağınız kaç günden beri evde huzur kalmadı!

 
Toplam blog
: 3842
: 3093
Kayıt tarihi
: 23.03.08
 
 

Antalya'da 1956 yılında doğdum. Emekliyim, Üniversite mezunuyum. Evliyim, bir oğlum var Mimar. Gü..