Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

15 Şubat '09

 
Kategori
Beslenme / Diyet
 

Herşey beyinde başlar

Ben hayatta herşeyin beyinde başlayıp beyinde bittiğine inanırım. Eğer bir konuda başarılı olmak istiyorsanız ilk önce beyninizi hazırlamalısınız. Şu an ismini tam olarak hatırlamadığım bir kitap okumuştum. Kitapta, kilo vermek istiyorsanız "ben bundan sonra az yemek yiyeceğim" değil "ben az yemek yerim" diyin diyordu. Psikoloji konusunda uzman olmadığım için bu ifadeler arasındaki farkı yazmam doğru olmaz. Ama yazar " beyninize -eceğim, -acağım şeklinde cümlelerle mesaj gönderirseniz beyniniz kendini hazırlamak için önünde uzun zaman olduğunu düşünür ve erteler. Ama yaparım, ederim derseniz beyniniz kendini hemen hazırlar" şeklinde bir ifade kullanmıştı. Ben de o dönemde kilolarımdan şikayet ettiğimden ve bir türlü diyet yapmayı beceremediğimden yazarın öğüdünü uygulamaya karar verdim. Kendime sürekli "Ben az yerim, " dedim. Acıktığım zaman "Ben aç değilim, " dedim. Belki inanmayacaksınız ama bir ayda dört kilo verdim. Verdiğim kiloyu da geri almadım.

Üniversiteden ev arkadaşımı iki-üç ay hiç görmemiştim. Sonra gördüğümde gözlerime inanamadım. O kadar zayıflamıştıki. Sorduğumda bir ürün kullandığını söyledi. Fakat ürünü kullanmayı bırakınca eskisinden daha çok kilo almıştı. İnternette hemen hemen her ürünle ilgili yorum bulabiliyoruz. Diyet ürünlerindeki yorumlar da genelde bırakınca kilo alındığı yönündedir. Ben bu görüşe katılmıyorum. Neden derseniz yine olayın beyinde başladığına inanıyorum. Ürünü bırakınca sanırım insanda " aman boşver, kilo alsam ne olacak.Yine kullanır kilomu veririm" fikri oluşuyor. Benim size önerim böyle düşünmek yerine " Ne güzel fazlalıklarımdan kurtuldum. Beslenmeme özen göstereyim de yeniden o günlere dönmeyeyim. Hem paramı da boşuna harcamamış olurum" şeklinde düşünmenizdir. Tabi spor da çok önemli. Ne olursa olsun spor yapmak zorundasınız. Aksi halde biçimsiz bir vücuda sahip olabilirsiniz yada kilo vermeniz muhtemelen yavaşlar.

Not: Ben diyet uzmanı değilim.Sadece görüşlerimi paylaşmak istedim.

 
Toplam blog
: 6
: 1194
Kayıt tarihi
: 20.01.09
 
 

Özel bir şirkette Kalite Mühendisi olarak çalışıyorum. Blog yazılarımda eğitim, iş hayatı ve kariyer..