Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Nisan '07

 
Kategori
Gündelik Yaşam
 

Herşey birdenbire oldu!...

Herşey birdenbire oldu!...
 

Uzun süredir blog yazamıyorum. Neden, derseniz; bir konu kafama takıldı. Konular da hep uyurken takılır. Birdenbire uyanır ve bozuk plak gibi takılırım. Bir şeyi bitirmeden de başka bir şeye geçemiyorum, üzerinize afiyet!
Geçenlerde yine birdenbire uyandım.Yahu dedim! Bu yıldızları gökyüzünde görüyoruz, ama bunların bazıları, belki de hepsi aslında yok!...Milyonlarca, milyarlarca ışık yılı uzaktalarsa, belki çoktan paramparça oldular, ama ışıkları hala gelmeye devam ediyor... Bu parlak fikri, hemen yazayım dedim. Yazayım da, önce sorumlu bir blogçu olarak internette araştırayım dedim.Hay demez olaydım! Ne kadar çok yazılmış, çizilmiş...Daldıkça daldım, çıkamadıkça çıkamadım. Bu konuyu atlayıp başka konuya da geçemiyorum. İşte dostlar, bu yüzden bir süredir ortalarda yoktum.
Sonunda karar verdim. Konuyu ilmi olarak ele alacak kapasitem olmadığına göre, biraz sulandırıp kotarmalıydım. Bu yükten bir şekilde kurtulmalıyım. Yoksa benden de, kıymetli yazılarımdan da ebediyyen kurtulacaksınız. Buna razı olamam tabii ki!...
Örneğin, çok uzaklarda bir başka dünya var ve süper bir teleskopla orayı izliyoruz. Orada yaşam sürüyor, insanlar işine gücüne gidiyor, yatıyor, kalkıyor. İzliyoruz ama neyi izliyoruz? Geçmişi... Peki oraya göre biz neredeyiz? Gelecekte... Demek ki sadece film fantezisi değil, geçmişe-geleceğe dönmek mümkün!
Bu arada şöyle bir saptama da yaptım kendi kendime. HER ŞEY BİRDENBİRE OLDU! Bütün her şey, bir anda oldu ve bitti. Bir kasette kayıtlı bir film gibi. Başı da belli, sonu da. Bu kaset sadece Tanrı'nın elinde. Biz ademoğulları, ne geçmişi, ne geleceği bilemeyiz. Ben daha fazla kafamı yormam artık!...
Sevgili Orhan Veli' miz ise şiiriyle şöyle çözmüş işi;

BİRDENBİRE
Her şey birdenbire oldu.
Birdenbire vurdu gün ışığı yere;
Gökyüzü birdenbire oldu;
Mavi birdenbire.
Her şey birdenbire oldu;
Birdenbire tütmeye başladı duman topraktan;
Filiz birdenbire oldu, tomurcuk birdenbire.
Yemiş birdenbire oldu.

Birdenbire,
Birdenbire;
Her şey birdenbire oldu.
Kız birdenbire, oğlan birdenbire;
Yollar, kırlar, kediler, insanlar...
Aşk birdenbire oldu,
Sevinç birdenbire.

 
Toplam blog
: 288
: 1185
Kayıt tarihi
: 18.01.07
 
 

Kendi halinde yazar, çizer, çapraz bulmaca çözerim. İki yüzyıl, bir binyıl gördüm. En sevdiğim hoca ..