Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

10 Mart '10

 
Kategori
Dünya Kadınlar Günü
 

Herşeye rağmen “Kadınlar günümüz kutlu olsun”

Herşeye rağmen “Kadınlar günümüz kutlu olsun”
 

ATATÜRK ve Türk Kadını


Ben Türk kadınıyım ve buna ek olarak da islam inancıyla yetiştirildim. Türk töresinde “HAN VE HATUN buyuruyorlar ki” diye başlarmış yasa ve buyruklar yani yüzlerce hatta türklerin tarih sayfalarında boy gösterdiği kabul edilen binlerce yıldan beri KADIN kutsal ve yüce kabul edilmiş, anaerkil bir toplum olmuşuz. İslam öncesinde gerek araplarda gerekse diğer yabancı toplumlarda kadın hep köle, cariye, alınıp satılan mal olarak algılanmış. Çok eskiye gitmeye de gerek yok, batı batı diye özenilen batı medeniyetlerinde bile yakın tarihe kadar kadın hele ki güzel ve gizemliyse CADI olarak yaftalanmış ve ateşlerde yakılmış, engizisyonlarca mahkeme bile edilmeden öldürülmüş, işkencelere maruz bırakılmış. Medeni dünyada seçme -seçilme hakkına ilk olarak kavuşan yine Türk kadını olmuş Yüce Önderimiz ATATÜRK tarafından verilen haklarla.

Çocukluğumdan beri beni yetiştiren başta özellikle ANNEM ve ailem ardından değerli öğretmenlerimiz tarafından hep bu öğretiler ve inançlarla kimliğimizi geliştirdik. Bu özgüven ile 50 yaşına geldiğim bugüne kadar kendimi asla ve asla 2. sınıf bir yaratık olarak düşünmedim, düşünemedim, hayatın içinde çeşitli sıkıntılarla karşılaşsam da.İnançlarımda da “cennet anaların ayakları altındadır” öğretisi içimize işlendi. KADIN kutsaldır, doğurgandır, üretendir, yaşatandır ve seven, şevkat verendir. Böylesi güzel bir mahluğun günümüzde düşürüldüğü halleri gördükçe önce İNSAN olarak hepimizin külahlarımızı önlerimize koyup düşünmemiz gerektiğine inanıyorum. Biz kadınlar önce kendimize , gücümüze inanmazsak başkalarını bu güce sahip olduğumuza nasıl inandırabiliriz? 8 Mart malumunuz olduğu üzere batıdaki ezilen , hakir görülen kadının başlattığı bir mücadelenin simgesidir. Elbette ki bugün tüm dünyada o ülke-bu ülke kadını diye bir ayrıma gitmeden tüm dünya kadınlarının sorunları ele alınmalı, ortak çözümler üretilmelidir. Ama , ama benim kadınım??? Benim ülkemin kadınları bu hallere düşmemeliydi. Bu kadar yüceltilen bir varlık bu kadar aşağılanmaya göz yummamalı.

Haydi hanımlar !

ATATÜRK’ÜN KIZLARI !

Titreyin ve kendinize gelin… Hakettiğimiz saygıyı, emeklerimizin karşılığını almaya ve toplumumuzdaki gerçek yerimizi doldurmaya , meydanı başkalarına bırakmamaya var mısınız?

 
Toplam blog
: 17
: 641
Kayıt tarihi
: 08.09.08
 
 

1 Nisan 1961 İstanbul doğumluyum, aslen Eskişehir'liyim. 33yaşında bir kız ve 30yaşında bir erkek..