Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

04 Temmuz '08

 
Kategori
Siyaset
 

Heryerekon!

3 hafta sonra demokrasi mücadelesine başladığımız ve ilk Anayasamızın yürürlüğe girdiği 23 Temmuz 1908’den bu yana 100 yıl geçmiş olacak…Coşkuyla kutlayıp, dünyanın en demokratik, en özgürlükçü Anayasasına sahip olacağımıza, insanların haklarında herhangibir suçlama olmadan aylarca hapishanelerde tutulmasına, bir sabah ansızın evlerinin basılıp, apar topar sorguya götürülmesine seyirci kalan bir ülkeye sahibiz.

Bugünlere nasıl geldiğimizi, ülkemizin nasıl bile bile bir kaos ortamına sürüklendiğini aşağıda ki iki alıntı çok güzel ifade eder;

Atatürk 1923 yılında demiştir ki;

<ı>Bizi yanlış yola sevk eden soysuzlar bilsinler ki, çok kere din perdesine bürünmüşler, saf ve temiz halkımızı hep din kuralları sözleriyle aldatagelmişlerdir. Tarihimizi okuyunuz, dinleyiniz. Görürsünüz ki milleti mahveden, esir eden, harap eden fenalıklar hep din örtüsü altında küfür ve kötülüklerden gelmiştir.

Nazilerin 2.Dünya Savaşı’nda iktidara nasıl geldiğini anlatan Rahip Niemöller demiştir ki;

<ı>Önce Yahudiler için geldiklerinde sesimi çıkarmadım, çünkü ben bir Yahudi değildim. Sonra Komünistler için geldiklerinde de sesimi çıkarmadım, çünkü ben bir Komünist değildim. Daha sonra sendikacılar için geldiklerinde yine sesimi çıkarmadım, çünkü ben bir sendikacı değildim. Sonunda benim için geldiklerinde ses çıkaracak hiç kimse kalmamıştı.

12 Eylül ve Özal ile topluma aşılanan Bana Dokunmayan Yılan Bin Yaşasın düsturunun etkileridir tüm bu olanlar…Unutulmamalıdır ki, ABD’nin kurucu babalarından Thomas Jefferson’ın dediği gibi;

Bireysel Çıkarlar hiçbir zaman Ulusal Çıkarları karşılamaya yetmemiştir.

 
Toplam blog
: 115
: 586
Kayıt tarihi
: 29.01.07
 
 

Tarsus Amerikan Lisesi (1984) O.D.T.Ü - İnşaat Müh. (1989) SUNY at Buffalo - Yüksek Lisans (1992) 19..