Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

28 Aralık '08

 
Kategori
Kişisel Gelişim
 

Hesapsız kitapsız

Hesapsız kitapsız
 

ruhla ilgili


Hesapsız kitapsız ne demek diye sormuştun. Bu soru bile aslında cevabını içinde taşıyordu. Sana bunu anlatmak epeyce zamanımı almıştı. Hesapsız kitapsız yaşamak nasıl olur? Suyu nasıl içmek hoşuna gidiyorsa öyle içersin , yemeği nasıl yemek istiyorsan öyle yersin, ne zaman ve nasıl uyumak istiyorsan öyle uyursun , nasıl ve kimle sevişmek istiyorsan öyle sevişirsin, iyi gezersin, öyle gülersin , öyle bağırırsınş öyle küsersin, öyle yürür, koşar, ağlar, öfkelenir, öyle, öyle, öyle….

İçinden nasıl yaşamak gelirse öyle yaşarsın. İlerisini gerisini hesaplamadan, öyle doğal, öyle içten, öyle yürekten. i

İşte ben buna hesapsız kitapsız yaşamak derim.

Bakmayacak mısın? Konuşmayacak mısın? O büyük ruhunu taşıyan başın eğilmeyecek mi? Sevgiyi elinin tersiyle bir kenara ittin mi? Yoksa sevdiğine pişman mı oldun? Yoksa sen deli misin? Nesin sen nesin? Kitabın arasında bir ayraç olmakla, insanca yaşamanın bir farkı var mı? Güzellikler görmediğimiz kadar uzakta mı? Yoksa bana bu kadarı yeter mi? Çok mutlu olmak bana lüks mü? Yoksa hepimiz bunu hak etmiyor muyuz?

Yavaş yavaş uyanıyorum, yeni bir gün başlayacak, belki de başlamayacak. Ben sadece başlayacak ümidiyle bir mutluluk, bir ufak hareketlenme, yani derler ya, yaşama sevinciyle dolmaya başladım.

Yeni gün veya güneş bahane, ben tekrar hayata dönüyorum.

Gözlerimin altındaki kırışıklıklar… Okuyamadığım kitaplar... Gezip göremediğim yerler artık pek kaygılandırmıyor beni. Ben tekrar hepsini yapabilecek zamana ve heyecana kavuşmaya başladığımı düşünüyorum. Bugün, aylar sonra uzamış saçlarımı kökünden kestirerek bir adım atıyorum.

Havalar temizlendi, güneş görünmeye başladı ve sabah deniz ayna gibi parlak ve sakin, beni çağırıyordu. Bu çağrıya hayır demek mümkün değildi. Bir heyecanla Çeşme ye gidip sularda oyalanmaktı beni heyecanlandıran. Aylar sonra ve beni kaygılarımdan biraz olsun uzaklaştıran.

Tabi ki uyanışın asıl sebebi bu değildi. Başka sebepleri de vardı ama hepsini bulup çıkarmak bunca karmaşık hayatımda onları ayıklamak hiç de kolay değil. Bu yüzden en son olanı açıklamakla yetiniyorum işte.

Yani bir şeyler yoluna girmeyle başladı. Kafamı kurcalayan, beni gece uyutmayan bütün kargaşalardan uzaklaşıyorum artık.

 
Toplam blog
: 115
: 1244
Kayıt tarihi
: 17.07.06
 
 

Tek düşüncem yaşadığım dünyayı nasıl yorumladığımı başkalarının bilmesidir. Aslında yorumun özünde t..