Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

31 Ağustos '17

 
Kategori
Bayramlar
 

Hey Gidi Günler Hey

Hey Gidi Günler Hey
 

Yarın bayram inşallah rahat huzurlu sağlıklı ve mutlu bir bayram geçiririz. Tüm akraba eş dost arkadaş ve Müslümanların bayramını kutlar selam ve saygıları sunarım.

5 yaşındaydım, rahmetli dedem kurban bayramından 1 ay önce, kurbanlık bir koç aldı.  Tüyleri beyaz renkteydi iki boynuzunun arasında alnında kahverengi tüyler vardı. Kurbanlığa bahçemizde bir barınak yapıldı her gün hayvana su ve yiyecek veriyor onu çok seviyordum. Nihayet Kurban bayramı günü geldi koç süslendi boynuzlarına renkli kurdeleler bağlandı. Koçun kesilip etlerinin fakirlere verileceği söylendi. Kendimi yerden yere attım koçumu kesmeyin diye ağladım. Evin çalışanı Fatma Bacı beni sırtına alıp İnci Ninenin evine götürdü, nine akrabamızdı çok yönlü bir kişiliği vardı. Bana bir torba içinde kuru yemiş ve şekerler verdi masallar anlattı, sırtına aldı gezdirdi. Nihayet kurbanın kesilip dağıtılmasından sonra eve geldim. Sofralar hazırlanmış türlü yemekler masaya konulmuş, onların yanında kurban eti kavrulmuştu, bana kurbandan bahsetmeden bir güzel yedirdiler.

Kurban kesme denilince aşağıdaki fıkrayı anımsadım: Erzurum’da Kurban Bayramında bir Ermeni arkadaşına derki: “Ben Müslümanların bu adetlerine bayılıyorum, kurban bayramında hayvan kurban edip fakirlere dağıtıyorlar ben de bu bayramda kurban keseceğim. Arkadaşı da “Yahu sen Müslüman değilsin ki niçin kurban keseceksin” diye azarlar. Ama Ermeni dinlemez bir kurbanlık hayvan alır, bahçesinde kesmeye kalkar hayvan can havliyle ipten kurtulur bahçede koşturur, adam yakalayamaz, üstü başı kan içinde kalır elinde koca bıçak, o vaziyette koşturur ve orada bulunan birisine: “Yahu bunu nasıl keseceğim bana yardım edin” deyince adam: “Git şu kahvede oturan Müslümanlardan yardım iste” Ermeni üstü başı kan içinde elinde koca kasap bıçağı kahveye dalar ve : “Burada Müslüman olanlar kim” diye heyecanla sorar, adamın halini görenler korkar, birisi: “Müslümanlar Camiye namaz kılmaya gitti” derler. Adam camiye koşar “Müslümanlar burada imiş öyle mi?” diye  sorar, adamın halini görenler korkar ve  namaz kıldıran Hocayı işaret ederler. Ermeni Hocaya: “Sen Müslüman mısın?” deyince hoca korkar: “Kim bana Müslüman dediyse Allah belasını versin, iki rekat namaz  kıldırmayla Müslüman mı olunur.” Der.

NAHİDE ÇELEBİ

 

 

 
Toplam blog
: 1977
: 1045
Kayıt tarihi
: 25.11.08
 
 

Erzurum doğumlu, Ankara'da yaşıyor. D.T.C.F mezunu, emekli lise öğretmeni, evli, 2 çocuklu. "İsya..