Mlliyet Milliyet Blog Milliyet Blog
 
Facebook Connect
Blog Kategorileri
 

06 Ocak '10

 
Kategori
Güncel
 

Hey taksi!..

Hey taksi!..
 

www.abvizyonu.com


TRT TÜRK’ de Hey Taksi 19-20 Aralıkta İstanbul’daydı…

“İki kıtanın sultanı 2500 yıllık tarihinde üç imparatorluğa başkent olmuş İstanbul’da boğazdan dolma bahçeye Galata’dan Balata, Sultanahmet’ten Beyoğlu’na taksici Nebahat Koçtemizin gözünden İstanbul’un tüm güzellikleri” diye anons edildi.

TRT Türk izlediğim bir program. Ama Hey taksiyi oturup izleme fırsatım olmadı. Spot reklamlarını izlemiştim… İstanbul için yazılan notta tüm güzelliklerinden bahsedileceği mesajı veriliyordu.

Acaba taksici Nebahat mal sahibi miydi?

Mal sahibi değilse acaba sigortalı mıydı?

Kaç para kazanıyordu?

Kaç para vergi veriyordu? Falan bir sürü soru sorabiliriz.

Bugün Mecidiyeköy’de işim vardı.

Bahçelievler’den Mecidiyeköy’e çok çok kısa bir zamanda gittim.

İstanbul trafiği seyrediyor benim bindiğim metrobüs allahına gidiyordu.

Ve kısa zamanda Mecidiyeköy durağına indim ama oradan Teşvikiye Camii yanına 12 lira vererek gidebildim.

Bindiğim taksi şoförü hey taksiyi hatırlattı bana. Orada İstanbul’un güzelliklerinden bahsedilirken burada bu şoför bey ciddi rahatsızlıklarını samimi bir dille anlatıyordu.

Dopdoluydu.

“Çare yok mu, neden bize hiç bakmazlar?” diyordu ve ekliyordu:

“ Vallahi aşgari ücretle bir iş bulsam yemin olsun bırakacağım” diyordu.

“Dün akşam patrona parayı verirken 10 lira cebimden kattım” dedi. “70 lira toplayabildim. 10 lira eksik kaldı, bende tamamlamak zorunda kaldım” derken renginin solduğunu saklayamıyordu. Ve ağlamaklı bir sesle “ bu akşamda cebimden katmak zorunda kalacağım. Durum öyle gösteriyor” diyordu.

Ben susmuş, bu dertli şoförü dinliyordum:

“İki kişi çalışıp patrona 160 Tl verdiklerini ama 25 yıldır çalışıyorum hala sigortam yok” dedi ve ekledi “ İstanbul’da binlerle çalışan taksi şoförlerinin hiç biri sigortalı değil ki”.

“Size bugüne kadar “ arkadaş sigortan var mı bu arabada çalışıyorsun” diye hiç kimse sormadı mi” diyorum”

“Hayır, demedi” diyor. “Abi, sorsalar yeminle “kaç senedir sigortasız çalışıyorum” diyeceğim ama soran yok ki”.

“Peki bu arabayı siz alamaz misiniz, kredi ile falan?” dedim

“abi, sen ne diyorsun, 550 milyar eski parayla”.

550 milyar sermayesini teslim ettiği çalışanını sigorta ettirmeyen patrona ne demeli?.

Hazırdan cebine ayda tam tamına 4 milyar 800 bin lira, senede 50 milyarın üzerinde para kazanan insan acaba devlete ne kadar verdi veriyor?

Bir kalemde devlet çıkaracağı bir yasayla bu patron efendileri hizaya sokamaz mı?

Ben Sayın Maliye Bakanından, Çalışma ve Sosyal İşler Bakanından rica ediyorum. Mali Şube ekiplerine talimat versinler taksicileri sorgulasınlar. İstanbul’da taksiciler kan ağlıyor kan.

Dertlerine çare olmak devletin görevidir. Bir vatandaş olarak benim de görevim duyduğum ve gördüğüm noksanlıkları hiç eksiksiz ilgililere veya kamuoyuna duyurmaktır.

Burada bir büyük yara var.Lütfen buna bir çözüm bulun.

Ne devlet kaybetsin ne patron nede hey taksicilerimi.

İstanbul’dan sevgi ve saygılarımla…

 
Toplam blog
: 449
: 609
Kayıt tarihi
: 24.06.08
 
 

Rizede yayınlanan ilk renkli gazete ViraHaberin kurucusuyum 5 sene baş yazarlığını yaptım. İLESAM..